طرز تهیه قهوه عربی و آداب دم کردن این نوشیدنی عربی

طرز تهیه قهوه عربی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

قهوه سنتی عربی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های عربی است که از دانه‌های قهوه سبز و هل تهیه می‌شود. این قهوه از قابلمه مخصوصی به نام دالاه در فنجان‌های بدون دسته سرو می‌شود و معمولا در کنار آن خرما سرو می‌کنند. این نوشیدنی معمولا در مراسم‌های اجتماعی و حتی عروسی و میهمانی‌ها سرو می‌شود و در ماه رمضان هم پای ثابت سفره‌های افطاری عربی است.

در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه قهوه عربی را به شما آموزش دهیم. استفاده از گلاب و رشته‌های زعفران کاملا اختیاری است اما در مواد لازم ذکر شده است. برای بهره‌گیری فواید قهوه سبز از جمله کاهش وزن و لاغری، کاهش فشار خون و قند، پیشگیری از آلزایمر و کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب حتما قهوه عربی را برای خودتان و اعضای خانواده‌تان دم کنید. در ادامه با طرز تهیه قهوه عربی و تمام نکات دم کردن آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه عربی

  • دانه‌های قهوه سبز (درشت آسیاب شده)یک قاشق غذاخوری
  • هل (خرد شده)یک قاشق غذاخوری
  • میخکیک عدد
  • آبدو و نیم فنجان
  • رشته‌های زعفرانیک‌هشتم قاشق چای‌خوری
  • گلابیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه قهوه عربی به همراه آداب دم کردن این نوشیدنی

مرحله اول

قهوه عربی یکی از نوشیدنی‌های مخصوص عربی است که معمولا پس از صرف یک غذای خوشمزه مثل پیراشکی عربی یا مجبوس مرغ یا در دورهمی‌ها به جای چای میل می‌کنند. این نوشیدنی از قهوه سبز تهیه می‌شود که خواص بسیاری دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. برای تهیه قهوه سنتی عربی ابتدا آب را داخل قهوه‌جوش یا شیر‌جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

وقتی آب به جوش آمد، قهوه سبز آسیاب شده را اضافه کنید. بعد از این که حدود ده دقیقه قهوه داخل آب جوشید، میخک و هل خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حدود چهار تا پنج دقیقه آن‌ها را بجوشانید.

مرحله سوم

سپس شعله را خاموش کرده و صبر کنید تا دانه‌های قهوه خوب ته نشین شوند. در این فاصله اصلا مواد را هم نزنید یا قهوه‌جوش را تکان ندهید تا قهوه ته نشین شود.

مرحله چهارم

حالا گلاب و رشته‌های زعفران را اضافه کنید. قهوه داخل قهوه‌جوش را از صافی عبور داده و داخل یک فلاسک یا قوری بریزید. این نوشیدنی سنتی عربی را می‌توانید با خرما سرو کرده و نوش جان کنید.

دیدگاه ها