طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر خوشمزه و آسان

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر
آسان
۴-۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

چیکن استراگانف سال‌هاست مهمان سفره‌‌های ایرانی‌ است و به راحتی با کمترین مواد در منزل آماده می‌شود. شما با خواندن دستور پخت چیکن استراگانف می‌توانید آن را به روش رستورانی برای عزیزان خود آماده کنید. پایه اصلی این غذا مرغ، قارچ و شیر است اما ما این‌جا و در ادامه طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر را برایتان خواهیم گفت تا آن را به بهترین شکل برای روزهای تعطیل خود آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف بدون شیر

  • سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • پیاز خردشده یک عدد
  • سیر خردشده سه حبه
  • سس خردل یک قاشق غذاخوری
  • سس ورچستر یک قاشق غذاخوری
  • سس گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • جعفری خردشده برای تزئین

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر

۱. مرغ را مزه دار کنید

مزه‌دار کردن مرغ در طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر

در اولین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر نیاز است که مرغ‌ها را شسته و آن‌ها را به صورت اریبی یا تکه‌تکه خرد کنید. بعد از خردکردن‌شان با کمک نمک و فلفل آن‌ها را مزه‌دار کنید. اجازه دهید که فیله‌ها برای یک ساعت استراحت کنند. در ادامه تهیه این استراگانف خوشمزه، کمی روغن زیتون و یک‌‌دوم قاشق غذاخوری کره در تابه ریخته تا گرم شود.

۲. فیله‌های مرغ را تفت دهید

تفت دادن مرغ در طرز تهیه چیکن استراگانف

در دومین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر ، فیله‌های خرد شده را داخل تابه بریزید و هر طرف را برای شش دقیقه تفت دهید تا تغییر رنگ دهند. فیله‌ها را داخل یک بشقاب ریخته و کنار بگذارید.

۳. پیاز و سیر را سرخ کنید

تفت دادن پیاز و سیر

در این مرحله باقی‌مانده کره و روغن زیتون را داخل تابه بریزید. تا گرم شدن کره به سراغ پیازها و سیر بروید و آن‌ها را خرد کنید. خرد کردن پیازها به صورت نگینی یا خلالی به سلیقه شما بستگی دارد. حال پیازها را داخل تابه بریزید و آن‌ها را حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید. بعد از طلایی شدن پیازها، سیرهای خرد‌شده را اضافه کرده و تفت دهید.

۴. چاشنی ها را اضافه کنید

اضافه کرن سس خردل به چیکن استراگانف بدون شیر

حال در این مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر باید فیله‌ها را به تابه برگردانید و سس خردل، ورچستر و گوجه فرنگی را اضافه کنید. اجازه دهید مواد با یکدیگر خوب ترکیب شوند تا چاشنی‌‌ها به خرد فیله‌های مرغ بروند. طرز تهیه سس ورچستر خانگ را در کتاب کاله می‌توانید بخوانید.

۵. قارچ را اضافه کنید

اضافه کردن قارچ به چیکن استراگانوف

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر باید قارچ‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید. قارچ‌ها را جداگانه هم می‌توانید تفت دهید و با مرغ‌ها به تابه اضافه کنید. در صورت غلیظ بودن سس استراگانف، کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید که مواد ۲ دقیقه با یکدیگر بپزند. شما با اضافه کردن نمک و فلفل در این مرحله می‌توانید مزه آن را تنظیم کنید. حال چیکن استراگانف شما آماده است و آن را در ظرف دلخواه سرو و با جعفری خردشده تزئین کنید.

دستور تهیه چیکن استراگانف
طرز تهیه چیکن استراگانف بدون شیر را در منزل حتما امتحان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه چیکن استراگانف بدون شیر

طرز تهیه چیکن استراگانف بسیار آسان است تا جایی که آن را با کمترین مواد هم در منزل می‌توانید آماده کنید. با این‌حال در ادامه به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که با به‌کارگیری آن‌ها لذت آشپزی برایتان دو برابر می‌شود.

در طرز تهیه استراگانف از چه گوشت‌هایی باید استفاده کرد؟

برای تهیه این غذا از فیله مرغ یا فیله گوشت گوساله می‌توانید استفاده کنید که دستورپخت‌ آن‌ها متفاوت است. در کتاب کاله طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک با گوشت گوساله و طرز تهیه چیکن استراگانف روسی گفته شده است. در نظر داشته باشید که گوشت فیله و استیکی گوساله به دلیل نرمی و طعم بی‌نظیرش بهترین برش برای تهیه بیف‌استراگانف می‌تواند باشد. برای چیکن استراگانوف هم باید از سینه یا قسمت فیله آن استفاده کنید.

این غذا را چگونه سرو می‌کنند؟

نحوه سرو چیکن استراگانف یا بیف استراگانف یکسان است. هر دو آن‌ها را می‌توانید با برنج، پوره سیب‌زمینی، ماکارونی، نان کروتان و نودالیت سرو کنید. با خواندن مطلب طرز تهیه چیکن استراگانف در کتاب کاله جواب تمام سوالات خود را پیدا خواهید کرد. طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا هم به شما کمک خواهد کرد تا آن را راحت‌تر با پاستا سرو کنید.

چگونه می‌توان این غذا را در یخچال نگه‌داری کرد؟

گاهی با رعایت نکردن مقدار اولیه، مقدار غذا بیشتر از حد تصورمان می‌شود، شما این غذا را با گذاشتن در ظروف در بسته برای سه تا چهار روز می‌توانید در یخچال نگه‌داری کنید. اگر قصد نگه‌داری آن را در فریزر دارید، بهتر است به همراه سس نگه‌داری نکنید چون هم بعد از گرم شدن، ظاهر زیبایی نخواهد داشت هم سس معمولا زودتر فاسد می‌شود.

آیا این غذا برای افراد دارای رژیم مناسب است؟

پایه اصلی این غذا مرغ، خامه و شیر است. شاید گمان کنید این مواد غذایی، تغذیه بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند اما همیشه جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری وجود دارد. پس اگر شما ورزشکار هستید یا رژیم خاصی را دنبال می‌کنید طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه را در کتاب کاله بخوانید.

آیا تزئین چیکن استراگانف کار آسانی است؟

بله. با کمک انواع سبزیجات خام و بخارپز مانند کلم‌بروکلی، لوبیا‌سبز و نخو‌فرنگی علاوه بر طعم فوق‌العاده، زیبایی بی‌نظیری هم می‌توانید به این غذا بدهید. این نکته را در نظر داشته باشید که تزئین آن به سلیقه، ظرف موردنظرتان و موادتان بستگی دارد، با خواندن تزئین چیکن استراگانف در کتاب کاله ایده‌های خوبی می‌توانید بگیرید.

دیدگاه ها