طرز تهیه کباب رولی با پنیر کبابی

متوسط
4 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

غذاهای گوشتی، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ غذایی ایرانی‌ها دارند و در میان آنها، انواع کباب، از محبوب‌ترین‌ها هستند. اگر گیاه‌خوار نیستید، در ادامه این مطلب می‌توانید طرز تهیه یک کباب پنیری را مشاهده کنید. تهیه کباب رولی که در خانه طعم‌دار و آماده طبخ می‌شود، وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت.

مواد لازم برای تهیه کباب رولی با پنیر کبابی

  • گوشت راسته۴۰۰ گرم
  • پنیر کبابی۲۵۰ گرم
  • پیازسه عدد
  • سرکه قاشق سوپ خوری
  • روغندو قاشق سوپ خوری
  • جعفری خرد شده دو قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب رولی

مرحله اول

قدم اول برای تهیه کباب رولی، برش نازک و ورقه‌ای گوشت راسته را به صورت ورقه‌ای نازک برش دهید. آن‌ها را با بیفتک کوب بکوبید تا تکه‌های گوشت به صورت یکنواخت نازک شوند. مراقب باشید که با کوبیدن بیش از اندازه گوشت، باعث پاره شدن و له شدن آن‌ها نشوید.

مرحله دوم

پیازها را ریز رنده کنید و داخل پارچه تنظیف بریزید. سپس، آن‌ها را محکم فشار دهید تا آب آن‌ها به طور کامل گرفته شود.

مرحله سوم

آب پیاز، سرکه، روغن زیتون و مقداری فلفل و جعفری را با هم مخلوط کنید. ورقه‌های گوشت را به مدت دو ساعت در این ترکیب بخوابانید تا مزه‌دار شوند. یادتان نرود که قبل از خواباندن گوشت‌ها در مواد، حتما آب پیاز را بگیرید.

مرحله چهارم

ورقه‌های گوشت را از مواد طعم‌دهنده‌ای که ترکیب کرده‌اید خارج کنید. روی آن‌ها برش‌های پنیر کبابی بچینید و گوشت را رول کنید. این نوع پنیر که قابلیت کبابی شدن دارد، گزینه خوبی برای اضافه شدن به گوشت کبابی است.

مرحله پنجم

رول کردن گوشت، از آخرین مراحل تهیه کباب رولی است. حالا وقت آن است که رول گوشت را به صورت یک اندازه برش بزنید و روی آتش منقل یا داخل تابه داغ گریل، کباب کنید. این کباب را می‌توانید همراه با سالاد سبزیجات کبابی سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید این کباب را با سس باربکیو یا سس تریاکی طعم‌دار کنید.

دیدگاه ها