طرز تهیه فرنچ تست وانیلی

طرز تهیه فرنچ تست وانیلی: صبحانه خوشمزه به سبک فرانسوی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فرنچ تست وانیلی یک صبحانه هیجان‌انگیز و خوشمزه است که بعید به نظر می‌رسد کسی از طعم این تست لذت نبرد. البته اگر بخواهید این صبحانه را برای تعداد نفرات زیاد سرو کنید، کمی کارتان سخت خواهد شد؛ چرا که معمولا تسترها یا ساندویچ میکرها ظرفیت محدودی برای درست کردن نان تست دارند. ضمن این که تهیه آن به روش معمول برای صبحانه شما را با کوهی از ظرف درست در شروع روز مواجه می‌کند که چندان دل‌چسب هم به نظر نمی‌رسد.

با این دستور تهیه بسیار ساده می‌توانید صبحانه خود را حتی از شب قبل آماده کنید و لذت یک صبحانه ساده و بدون استرس را در یک روز تعطیل در کنار خانواده‌تان را تجربه کنید. طرز تهیه فرنچ تست وانیلی علاوه بر امکان استفاده توسط افراد با رژیم‌های معمولی، مناسب افرادی است که به دنبال یک صبحانه بدون گلوتن هستند. عصاره وانیل و دارچین در طرز تهیه این وعده طعمی غنی ایجاد می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا خودتان را مهمان یک صبحانه فرانسوی کنید.

مواد لازم برای تهیه فرنچ تست وانیلی

  • نان سلینو کاله (تکه‌تکه شده) هشت فنجان
  • کره پاستوریزه کاله (برای چرب کردن ظرف)دو قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغشش عدد
  • خامه فرادما کالهیک فنجان
  • شیر پرچرب کالهیک‌و‌سه چهارم فنجان
  • وانیلبه مقدار لازم
  • دارچین (آسیاب شده)دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه فرنچ تست

مرحله اول

برای تهیه این تست فرانسوی خوشمزه، ابتدا لازم است تا فر را روشن و روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. تا به سراغ آماده‌سازی مواد تست می‌روید فر هم داغ می‌شود. پس از تنظیم فر نوبت به تقسیم کردن نان‌ تست سفید بدون گلوتن می‌رسد. این نان برای شما که به گلوتن حساسیت دارید مناسب است. ضمن این که رژیم‌های خاصی وجود دارد که مقادیر دریافت گلوتن را محدود می‌کنند. نان‌ها را با دست یا با چاقو به قطعات مساوی دو در دو تقسیم کنید.

مرحله دوم

نان خرد شده در اندازه‌های مساوی را در ظرفی که از قبل با کره چرب کرده‌اید به طور یکنواخت پخش کنید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه فرنچ تست وانیلی، خامه، شیر و تخم‌مرغ، وانیل و دارچین را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

مخلوط به‌دست‌آمده را روی نان‌ها بریزید و ظرفی که قرار است برای فرنچ پرس خود استفاده کنید را در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کاملا پخته شود. البته این زمان نسبی است و به فر شما بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم فر را هر 10 دقیقه چک کنید تا در اثر حرارت زیاد نان‌های تست نسوزند.

فوت‌وفن تهیه فرنچ تست

  • اگر وگان هستید می‌توانید از جایگزین‌های تخم‌مرغ و شیرهای غیر لبنی کاله در این دستور استفاده کنید و خامه را حذف کنید.
  • می‌توانید از کاغذ روغنی برای کف ظرفتان استفاده کنید تا به هنگام مصرف برش‌های شما به‌راحتی از ظرف جدا شوند و به کف ظرف نچسبند.
  • برای اطمینان از پخت حتما فر را بررسی کنید و زمانی که روی نان‌ها به رنگ طلایی درآمد صبحانه شما آماده است.
  • فرنچ تست را می‌توانید همراه با عسل، کاتلا یا انواع پودینگ برای سفره صبحانه یا عصرانه آماده و میل کنید.

دیدگاه ها