طرز تهیه هات چاکلت کدو حلوایی با شیر گیاهی

هات چاکلت کدو حلوایی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در این مطلب طرز تهیه هات چاکلت کدو حلوایی را آموزش می‌دهیم که یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های روزهای سرد سال است. شکلات داغ، هات شکلات یا هات چاکلت نامی است که به این نوشیدنی غلیظ شکلاتی اطلاق می‌شود. هر یک از کافه‌ها ممکن است در منوی خود یکی از این عناوین را استفاده کند. در این دستورالعمل، هات چاکلت با کدو حلوایی و شیر گیاهی بادام درست می‌شود که به خاطر طبع گرمی که دارد نوشیدنی مناسب روزهای سرد است.

کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی است که بدن را نسبت به انواع ویروس، به ویژه ویروس سرماخوردگی مقاوم می‌کند. از طرف دیگر، اگر به دنبال کمی خلاقیت در تهیه دسر با کدو حلوایی هستید، این دستور آشپزی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. تنها با کمی تغییر در دستور تهیه هات چاکلت، یک نوشیدنی جدید خوشمزه را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت کدو حلوایی

  • پوره کدو حلوایی چهار قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ایسه قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو یک‌سوم فنجان
  • وانیلیک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • شیر بادام کاله دو فنجان
  • پودر دارچین (برای تزیین) به مقدار لازم

طرز تهیه هات چاکلت کدو حلوایی

مرحله اول

قبل از هر کاری باید پوره کدو حلوایی را درست کنید. به این منظور، یک عدد کدو حلوایی کوچک را بعد از شستن، تکه تکه کنید. به کمک یک قاشق، تخم‌های کدو را از داخل آن کاملا جدا کنید. همراه با کمی آب (به اندازه یک بند انگشت) در قابلمه، به مدت 45 دقیقه آن را روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد. حواستان باشد که کدو حلوایی هنگام پخت آب می‌اندازد. بنابراین، بیش از اندازه آب روی کدوها نریزید.

مرحله دوم

کدو حلوایی پخته شده را با کمک یک قاشق از روی پوست آن بتراشید و درون غذاساز بریزید. غذاساز را آنقدر روشن نگه دارید تا کدو کاملا له شود و حالت پوره به خود بگیرد. در ادامه، به سراغ مراحل تهیه نوشیدنی هات چاکلت کدو حلوایی بروید.

مرحله سوم

یک شیرجوش با اندازه متوسط بردارید. پوره کدو حلوایی، شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو و عصاره وانیل را درون آن بریزید. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را در آن هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. در همین حین، شیر بادام را به آرامی درون شیرجوش بریزید و هم‌زمان با اضافه کردن، مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم

هم زدن را ادامه بدهید تا مواد نوشیدنی شما یکدست شده و هیچ‌کدام گلوله گلوله نشوند. اجازه دهید نوشیدنی به جوش بیاید و حباب‌هایی روی آن تشکیل شود. در همین حین، گاهی مواد را هم بزنید تا نوشیدنی شما به اصطلاح ته نگیرد.

مرحله پنجم

وقتی مواد داغ شیرجوش شروع به قل خوردن کرد، شعله گاز را خاموش کنید. آن را درون لیوان‌های سرو بریزید و با خامه فرم گرفته و پودر دارچین روی هات چاکلت‌ها را تزیین کنید. نوشیدنی هات چاکلت کدوحلوایی شما آماده است. نوش جان!

فوت‌وفن‌های طرز تهیه هات چاکلت کدو حلوایی

  • خوردن کدو حلوایی به دلیل فواید بسیار زیاد آن برای مقابله با سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود.
  • میزان کالری این نوشیدنی حدود 130 کیلوکالری است.
  • می‌توانید با شیر گیاهی بادام، فوم شیر درست کنید و روی هات چاکلت بریزید.
  • در تهیه این نوشیدنی داغ از یکی از انواع شیرهای گیاهی استفاده شده‌ است. شیر بادام برای افرادی که حساسیت به شیر گاو یا عدم تحمل لاکتوز دارند، بهترین جایگزین است.
  • با توجه به نکاتی که در انتخاب شیر گیاهی مناسب در آشپزی گفته شد، می‌توانید از شیر نارگیل یا شیر بادام در تهیه هات چاکلات استفاده کنید.
  • در تهیه این نوشیدنی داغ با کدوحلوایی می‌توانید از مخلوط دو قاشق چای‌خوری دارچین، یک قاشق چای‌خوری زنجبیل، یک قاشق چای‌خوری جوزهندی، یک قاشق چای‌خوری میخک به عنوان ادویه استفاده کنید. این ادویه‌ها طعم کدو حلوایی را دل‌چسب‌تر خواهد کرد.
  • به جای شیر بادام آماده، می‌توانید شیر بادام را خودتان در منزل هم درست کنید. با شیر بادام خانگی اضافی، می‌توانید سوپ کلم بروکلی، پودینگ شکلاتی یا حتی سس بشامل یا سس آلفردو درست کنید.
  • با اضافه کردن بادام هندی، پسته و فندق درون غذاساز به همراه سایر مواد، می‌توانید یک نات چاکلت خوشزه با کدو حلوایی درست کنید.

دیدگاه ها