تزیین سالاد الویه با ۵۰ ایده جدید و زیبا

تزیین سالاد اولویه

تزیین غذاها یکی از جذاب‌ و خلاقانه‌ترین بخش‌های هنر آشپزی است که به کمک آن می‌توان از غذایی ساده، اثری هنری و ظاهری شگفت‌انگیز و جذاب ساخته و به نمایش بگذارید. تزیین سالاد الویه نیز ایده‌ای جذاب است که به دلیل فرم‌پذیری راحت این سالاد و تنوع مواد اولیه به کار رفته در آن بسیار متنوع و جذاب است. پیش‌تر نیز تزیین تخم‌مرغ و کدوحلوایی را یاد گرفتیم. از آنجا که سالاد الویه یک سالاد مناسب مهمانی‌ها است شما می‌توانید سالاد خود را با خوراکی‌های مختلفی از میوه‌های تازه و رنگارنگ گرفته تا مواد خشک مختلف تزیین کنید تا هم ظاهر زیبایی خلق کرده و هم به طعم جدیدی به این سالاد اضافه کنید. پیش‌تر، طرز تهیه سالاد اولیه با مرغ را آموزش دادیم. در این مطلب به بررسی و آموزش بیست ایده جدید برای تزیین سالاد الویه می‌پردازیم تا به‌وسیله‌ این تکنیک‌های خلاقانه بتوانید سالاد خود را به یک اثر هنری چشم‌گیر تبدیل کنید.

تزیین سالاد الویه قالبی

یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های تزیین سالاد الویه، تزیین قالبی آن است. برای این کار می‌توانید از انواع قالب‌های مختلف مانند قالب‌های کیک یا ظروف طرح‌دار استفاده کنید. برای اینکه سالاد الویه به ظرف نچسبد می‌توانید کف آن را نایلون فریزر پهن کنید تا بتوانید سالاد الویه را به راحتی از ظرف جدا کنید. کافیست سالاد را درون قالب ریخته و آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد. سپس آن را از یخچال بیرون آورده، از ظرف جدا کرده و روی آن سس مایونز بمالید.

تزیین سالاد الویه مجلسی

تزیین این سالاد مجلسی برای مهمانی‌ها و مجالس به نوعی هنر استفاده از رنگ و طعم‌های محتلف است. استفاده از سبزیجات و میوه‌هایی که هارمونی رنگ‌های زیبایی دارند و تزیین سس سالاد اولیه روی میز مجالس، سفره شام شما را رنگین‌ و چشم‌نوازتر خواهد کرد. قرار گرفتن یک سالاد الویه مجلسی روی میز برای مهمانان شما بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است و خاطره میزبانی شما را در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد کرد. برای الهام گرفتن و دیدن ایده‌های مختلف می‌توانید از تصاویری که در ادامه قرار داده‌ایم استفاده کنید.

تزیین سالاد الویه با نان تست

تزیین سالاد الویه با نان تست یک ایده جذاب و خوشمزه به شمار می‌آید. سالاد الویه را می‌توان به صورت لایه‌لایه بین تکه‌های نان قرار داده و در پایان روی آن را سس بمالیم و تزیین کنیم. نان تست به راحتی برش می‌خورد و شما می‌توانید سالاد خود را به هر شکل هندسی مانند مربع و دایره یا قلب دربیاورید. علاوه بر تست سفید می‌توانید از نان تست جو که رنگ تیره‌تری دارد استفاده کنید تا بعد از برش زیبایی سالاد شما دوچندان شود.

نحوه تزیین سالاد الویه با نان تست

در ابتدای کار شش یا هشت نان تست برداشته و اطراف آن‌ها را برش بزنید.

برش زدن کناره‌های نان

سپس دو عدد نان را کنار هم قرار داده و روی آن سس مایونز بمالید.

مالیدن سس روی نان

سس را با قاشق کاملا روی نان پهن کرده و سپس یک لایه سالاد روی آن بگذارید و سالاد الویه را نیز با قاشق پهن کنید.

مالیدن سالاد روی نان

سپس روی سالاد را نان قرار داده و مجددا روی نان یک لایه نازک سس مایونز می‌مالیم. بعد مالیدن سس روی نان می‌توانید در این لایه از سبزیجات دلخواه مثل کاهو نیز استفاده کنید.

قرار دادن سبزیجات در لایه میانی

پس از قرار دادن سبزی، روی آن‌ها نان بگذارید و سس بمالید. سپس یک لایه دیگر سالاد الویه روی نان گذاشته و مجدد لایه بعدی را نان قرار بدهید. این بار پس از مالیدن سس مایونز روی تست، یک لایه ژامبون روی نان قرار بدهید.

قرار دادن ژامبون در لایه میانی

لایه آخر را می‌توانید مجددا از سالاد استفاده کرده و سپس نان قرار بدهید. سپس روی سالاد و نان‌ها را پلاستیک کشیده و نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.

قرار دادن نان روی سالاد الویه

پس درآوردن سالاد الویه از یخچال بیرون آورده و دور تا دور آن را سس بمالید. پس از اینکه کاملا دور آن را سس زدید می‌توانید روی آن را با سبزیجات و ژامبون تزیین کنید.

تزیین سالاد الویه

تزیین سالاد الویه ساده و شیک

و در نهایت اگر زمان کافی برای آماده کردن و تزیین سالاد را ندارید می‌توانید با ساده‌ترین روش‌ها سالاد خود را به زیبایی تمام تزیین کنید. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید با استفاده از چند ماده اولیه ساده مانند خیارشور، ذرت، ژامبون، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی می‌توانیم یک سالاد الویه ساده و شیک داشته باشیم.

سوالات متداول درباره تزیین سالاد الویه

حالا که روش‌ها و تکنیک‌های مختلف تزیین این سالاد را یاد گرفتیم بد نیست که به پاسخ چند سوال پرتکرار در این باره نیز بپردازیم.

برای تزیین سالاد الویه از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

موادی را که برای تزیین سالاد الویه به کار می‌برید تا حد زیادی به خلاقیت و ذائقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید از سبزیجات تازه، میگو، تخم‌مرغ آب‌پز، ژامبون، گوجه‌فرنگی، خیار و خیارشور، هویج رنده شده و … استفاده کنید.

برای تزیین سالاد الویه مهمانی چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای تزیین این سالاد در مجالس و مهمانی‌ها می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. یکی از کاربردی‌ترین این ابزارها استفاده از قیف و ماسوره برای تزیین سس سالاد است. شما می‌توانید مخلوطی از سس و سیب‌زمینی له‌شده را درون قیف ریخته و با ماسوره‌ روی سالاد شکوفه بزنید. اگر می‌خواهید سالاد فرم قالبی داشته باشد، می‌توانید از انواع قالب‌های پخت کیک و نان نیز استفاده کنید.

روش و مدت نگهداری سالاد الویه در یخچال چگونه است؟

اگر سالاد الویه به شیوه گیاهی آماده نکرده باشید بنابراین به دلیل استفاده از گوشت پخته و سس مایونز در ترکیب سالاد الویه، این سالاد را می‌توان تنها برای یک تا دو روز در یخچال و تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد.

دیدگاه ها