طرز تهیه دیپ ماست چیلی

ماست چیلی
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دیپ ماست‌چیلی می‌تواند به تنهایی در گروه میان‌وعده‌های خوشمزه قرار بگیرد. اما این عصرانه جذاب را می‌توانید با هله‌هوله‌های مختلف هم همراه کنید یا اینکه از آن به عنوان یک چاشنی خوشمزه برای غذاهایتان استفاده کنید. کمتر کسی است که بتواند در برابر وسوسه خوردن دیپ ماست و فلفل چیلی و چیپس تورتیلا مقاومت کند و از خیر یک بشقاب سالمون کبابی که با این دیپ سرو شده بگذرد. اما شکی نداریم که بعد از تهیه کردن این چاشنی خوشمزه، به پیشنهادات ما محدود نمی‌مانید و خودتان هر روز راهی متفاوت را برای همراه کردن دیپ ماست چیلی با غذاهایتان پیدا می‌کنید.

مواد لازم برای تهیه دیپ ماست چیلی

  • ماست ایسلندیدو قاشق غذاخوری
  • آب لیمو تازهیک قاشق غذاخوری
  • پودر سیریک قاشق غذاخوری
  • شوید خشکیک قاشق چای‌خوری
  • نمکبین دو انگشت
  • فلفل چیلییک عدد

طرز تهیه دیپ ماست چیلی

مرحله اول

برای تهیه این دیپ، می‌توانید از ماست ایسلندی یا ماست یونانی استفاده کنید. نبود چربی در ماست دیپ شما، بافت و مزه خاصی به آن می‌دهد. پس ترجیحا سراغ ماست‌های پروتئینی و بدون چربی بروید که غلظت بالاتری هم نسبت به دیگر انواع ماست دارند. اگر می‌خواهید همه اجزای این دیپ را خودتان آماده کنید، می‌توانید ماست ایسلندی را هم در آشپزخانه تهیه کنید.

مرحله دوم

فلفل چیلی را با استفاده از سیخ یا توری کباب کنید و درحالیکه داغ است، در کیسه فریزر گذاشته و در کیسه را ببندید. سپس پوست فلفل را به راحتی جدا کنید و بعد از باز کردن قسمت گوشتی، دانه‌ها را هم جدا کنید. با یک گوشت‌کوب کوچک فلفل چیلی را پوره کرده و به ماست اضافه کنید. می‌توانید برای تهیه ماست چیلی، به جای پوره فلفل، سراغ فلفل خشک پرک شده هم بروید تا پرک‌های درشت آن را روی زبانتان احساس کنید.

مرحله سوم

حالا که ماست و فلفل را ترکیب کرده‌اید، باقی مواد گفته شده را هم آرام آرام اضافه کرده و خوب هم بزنید. پس از ترکیب شدن مواد با یکدیگر، دیپ را برای ده دقیقه در یخچال گذاشته و سپس سرو کنید. نوش جان!

yummly

دیدگاه ها