طرز تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه و دلنشین در خانه

نان کدو حلوایی
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

نان‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از نان‌های بسیار خوشمزه که شاید کمتر کسی آن را امتحان کرده باشد، نان کدو حلوایی است. با تهیه این نان خوشمزه نه تنها فرصت امتحان کردن یک نان خوشمزه را پیدا می‌کنید، بلکه از مواد مغذی موجود در کدو حلوایی هم برخوردار می‌شوید‌. کدو حلوایی حاوی غنی‌ترین ریزمغذی‌ها است و به برطرف کردن یرقان، تقویت مغز، تجدید قوای جسمی و روحی بدن و استحکام بافت‌های بدن کمک می‌کند.

ترکیب کدوحلوایی و پودر دارچین تازه به این نان مهیج طعمی بهشتی می‌دهد. در تهیه نان کدو حلوایی به جای کره، از روغن کانولا استفاده می‌شود، که این موضوع باعث می‌شود بافت نان فوق‌العاده نرم‌ شود. این نان لذیذ را می‌توانید در عصرهای پاییزی با چای سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده‌ عزیزتان لذت ببرید. تهیه نان کدو حلوایی زمانبر است، اما مطمئن باشید با چشیدن طعم بی‌نظیر آن خستگی از تن‌تان بیرون می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه پاییزی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان کدو حلوایی

  • پوره کدو حلوایی دو فنجان
  • شکر دانه ریز دو فنجان
  • روغن کانولا یا روغن سبزیجات نصف فنجان
  • تخم مرغ بزرگسه عدد
  • ادویه پای کدو حلوایی یک قاشق غذاخوری
  • یک قاشق غذاخورییک و نیم قاشق چای‌خوری
  • جوش شیرین سه چهارم قاشق چای‌خوری
  • آرد گندم دو و یک چهارم فنجان
  • دانه کدو حلوایی برشته ‌شده یک چهارم فنجان
  • نمک نصف قاشق چای‌‌خوری

مواد لازم برای تهیه ادویه پای کدو حلوایی

  • زنجبیلدو قاشق غذاخوری
  • دارچینیک چهارم پیمانه
  • جوز هندی یک قاشق چای‌خوری
  • میخک دو قاشق چای‌خوری
  • هل نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه در خانه

مرحله اول

شما با کدو حلوایی می‌توانید غذاهای هیجان‌انگیز و خوشمزه‌ای مانند پای کدو حلوایی را تهیه کنید. نکته جالب دیگری که امروز به آن پرداخته‌ایم این است که با استفاده از این میوه شما می‌توانید نان هم تهیه کنید. برای تهیه نان کدوحلوایی ابتدا باید فر را روی ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. قالب لوف را با کمی کره یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

برای تهیه پوره کدو حلوایی به نصف کدو حلوایی نیاز دارید. تخمه‌های کدو حلوایی را با قاشق در بیاورید و پوست آن را بگیرید. کدو حلوایی را در یک قابلمه بریزید و آن را با مقداری آب و شکر آب‌پز کنید. زمانی که حدودا سه قاشق غذاخوری آب کف قابلمه باقی ماند، حرارت را خاموش کنید. مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را در مخلوط‌کن مخلوط کنید و اگر شیرینی‌اش کم بود، کمی شکر به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در یک کاسه بزرگ شکر دانه ریز، پوره کدو حلوایی، روغن کانولا یا سبزیجات و تخم مرغ‌ها را مخلوط کنید. با همزن دستی مواد را بزنید تا نرم و یکدست شوند. برای تهیه ادویه پای کدو حلوایی ابتدا زنجبیل، دارچین، جوز هندی، میخک و هل را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید.  سپس ادویه پای کدو حلوایی، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را اضافه کنید و مواد را خوب بزنید تا یک‌دست شوند.

مرحله چهارم

آرد را اضافه کنید و خوب بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. خمیر به دست آمده را در قالب لوف بریزید و آن را با یک کفگیر پلاستیکی کوچک یا یک قاشق صاف کنید. برای برشته کردن دانه‌های کدو حلوایی، دانه‌ها را به همراه مواد چسبناک آن در ظرف حاوی آب بریزید. در این روش دانه‌ها روی آب می‌آیند. دانه‌ها را آبکش کرده و سپس با حوله کاغذی خشک کنید‌. دانه‌ها را روی سینی فر پخش کنید و یک دوم قاشق چای‌خوری روغن زیتون روی آن‌ها بریزید. با دست دانه‌ها را زیر و رو کنید تا روغن به خورد آن‌ها برود. روی دانه‌ها کمی نمک دریایی بریزید.

مرحله پنجم

فر را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید و دانه‌ها را در طبقه وسط فر، که از قبل ۱۵ دقیقه گرم شده قرار دهید تا برشته شوند. پس از ۱۵ دقیقه، سینی را از فر خارج کنید. دانه‌ها را هم بزنید و دوباره سینی را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس دانه‌های برشته شده کدو حلوایی را روی خمیر بپاشید و به آرامی با کفگیر فشار دهید تا به خمیر بچسبند.

مرحله ششم

قالب را به مدت ۶۵ تا ۷۵ دقیقه در فر قرار دهید. سپس درب‌ فر را باز کنید و یک خلال دندان وارد نان کدو حلوایی بکنید. اگر خلال دندان تمیز بود یعنی نان پخته است. اگر نان به خلال دندان چسبید، باید آن را بیشتر در فر بگذارید. سپس قالب را از فر در بیاورید و اجازه دهید خنک شود. نان کدو حلوایی خوشمزه پاییزی شما آماده است. نوش جان.

دیدگاه ها