طرز تهیه نان کروتان خانگی: نان کتوژنیک

طرز تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در دستورالعمل امروز طرز تهیه نان کروتان خانگی را آموزش می‌دهیم. این نان مناسب رژیم کتوژنیک است و اگر به دنبال لاغری با رژیم کتویی هستید، این نام می‌تواند در لیست خوردنی‌های شما قرار بگیرد. نان کروتان یا کروتن، نان برشته مربعی‌ شکل کوچک و معطری است که در کنار بسیاری از پیش‌غذاها و سالادها قابل سرو است.

این نان فرانسوی، اصولا به شکل سوخاری با ادویه‌های مختلف درست می‌شود. طعم و بافت نان کروتان به گونه‌ای است که می‌توان از آن در تهیه اسنک برای میان‌وعده استفاده کرد که اتفاقا محبوبیت زیادی هم دارد. یکی از کاربردهای این نان کتویی، ریختن آن بر روی سانواع سالاد، به خصوص بر روی سالادهای یونانی یا سالاد سزار، است.

در توضیح رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) باید گفت در این رژیم، مقدار کربوهیدرات بسیار کم اما مقادیر چربی دریافتی بالا است. در بسیاری از مطالعات تایید شده که رژیم کتویی در کاهش وزن و سلامتی بسیار موثر است. رژیم کتو به ویژه برای از دست دادن چربی اضافی بدن بدون گرسنگی و برای بهبود دیابت نوع دو یا سندرم متابولیک هم مفید است. پس، در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه نان کروتان خوشمزه، مفید و بدون گلوتن در منزل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک

  • کره پاستوریزه کاله150 تا 200 گرم
  • پنیر پارمسان کالهسه‌چهارم فنجان (60 گرم)
  • آرد بادام یک‌چهارم فنجان (140 گرم)
  • پودر اسفرزه (آسیاب‌شده)یک‌سوم فنجان
  • بیکینگ پودردو قاشق چای‌خوری
  • نمکیک قاشق چای‌خوری
  • سرکه سیبدو قاشق چای‌خوری
  • آب جوشیک‌چهارم فنجان
  • سفیده تخم مرغسه عدد

طرز تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک

مرحله اول

برای شروع تهیه نان کروتان خانگی ابتدا، فر را برای رسیدن به درجه 175 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. برای تهیه این نان می‌توانید سرکه سیب و آرد بادام خانگی را که از قبل در منزل تهیه کرده‌اید، استفاده کنید.

مرحله دوم

یک کاسه متوسط بردارید. آرد بادام خانگی، بیکینگ پودر، پودر اسفرزه آسیاب شده و نمک را به آن اضافه کرده و شروع به همزدن کنید.

مرحله سوم

حالا آب را در یک شیرجوش بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس، آب جوش، سرکه سیب و سه سفیده تخم مرغ را به ظرف مواد قبلی اضافه کنید. سپس، با کمک یک هم‌زن دستی حدود 30 دقیقه مواد را مخلوط کنید. تا زمانی که مواد کاملا قوام پیدا کنند.

مرحله چهارم

دستان خود را مرطوب کنید و خمیر نان را کف سینی فر قرار دهید. با کمک دستان خود سطح خمیر را صاف کنید. حواستان باشد که خمیر نان پس از پخته شدن بزرگ‌تر می‌شود و به فضای بیشتری نیاز دارد. سینی را در طبقه پایین فر قرار دهید. اجازه دهید نان به مدت 40 دقیقه پخته شود. سپس، سینی فر را بیرون بیاورید تا خنک شود.

مرحله پنجم

در تهیه نان کروتان، باید نان پخته شده را به تکه‌های کوچک مربع تقسیم کنید. در همان حین دمای فر را برای رسیدن به دمای 220 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

 

مرحله ششم

مربع‌های نان را کف سینی فر بریزید. روی آن‌ها را با کره پاستوریزه آب شده و پودر پنیر پارمسان بپوشانید. سینی را درون فر قرار دهید تا به مدت پنج تا هفت دقیقه سرخ شوند و رنگی طلایی مایل به قهوه‌ای به خود بگیرند. حواستان باشد در این مدت مدام نان‌ها را بررسی کنید تا نسوزند. نان کروتان خانگی شما آماده است. نوش جان!

فوت‌و‌فن‌های طرز تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک

  • مکعب‌های نان کروتان را می‌توانید روی انواع سوپ یا در انواع سالاد مانند: سالاد ایتالیایی پانزنلا یا سالاد سزار استفاده کنید.
  • برای سوخاری کردن نان‌ها می‌توانید همراه با کره و پودر پارمسان از پودر سیر و انواع ادویه‌ها هم استفاده کنید.
  • این نان کروتان فاقد گلوتن است و برای افرادی که بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارند، بهترین گزینه است.
  • این مقدار نان حدود 259 کیلوکالری دارد اما به دلیل کتوژنیک بودن آن به هیچ عنوان باعث افزایش وزن نخواهد شد.

دیدگاه ها