طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

پنیر کبابی سوخاری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شاید برای شما که یکی از طرفداران پنیر کبابی سوخاری هستید، جالب باشد که بدانید پنیر کبابی را برای اولین بار قبرسی‌ها با نام هالومی طبخ کردند. پنیر کبابی اولیه از ترکیب شیر گوسفند و بز بوده است. از آن زمان تا امروز، تولیدکنندگان محصولات لبنی در کشورهای مختلف، بسته به ذائقه و الگوی مصرف خریدارانشان، تغییرات کوچکی را در ترکیب این نوع از پنیر ایجاد کرده‌اند. برای مثال، شرکت کاله در ایران، پنیر کبابی را با شیر گاو تهیه کرده و سطح آن را با نعناع پوشانده است.

پنیر کبابی، چه تهیه شده از شیر گاو باشد چه از ترکیب شیر چند حیوان، نقطه ذوب بالایی دارد. همین ویژگی کافی است تا امکان سرخ یا سوخاری کردن پنیر کبابی برای دوست‌دارانش فراهم شود. این پنیر حتی در هنگام حرارت دیدن هم بافت منسجم خود را حفظ می‌کند. این ویژگی پنیر کبابی باعث شده است تا به راحتی در تهیه انواع غذا که نیاز به حرارت بالا دارند کاربرد داشته باشد. به دلیل میزان پروتئین بالای پنیر کبابی، نه تنها جایگزین به حق گوشت است، بلکه می‌تواند به عنوان یک میان وعده کامل هم استفاده شود.

در ادامه، طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری به عنوان یکی از روش ها و طرز پخت پنیر کبابی آورده شده است. به این ترتیب، اگر هنوز نمی‌دانید چطور باید از پنیر کبابی استفاده کنید، این دستور تهیه به شما کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه پنیر کبابی سوخاری

  • تخم مرغدو عدد
  • پنیر کبابی۲۰۰ گرم
  • پودر سوخاری۱۰۰ گرم
  • روغن مایع مخصوص سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

مرحله اول

حدود یک ساعت قبل از طبخ، پنیر کبابی را از فریزر خارج کنید تا یخشان باز شود. وقتی که پنیرتان نرم شد، آن را در اندازه‌های دلخواه برش دهید.

مرحله دوم

در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید و هر قطعه پنیر را ابتدا در تخم‌مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری بغلطانید. می‌توانید این کار را یک‌بار دیگر هم تکرار کنید تا لایه ضخیم‌تری از پودر سوخاری روی پنیر کبابی را بپوشاند.

مرحله سوم

پس از آنکه پنیر کبابی با آرد سوخاری پوشیده شد، هر قطعه از آن را در روغن داغ شده بیندازید. هر طرف پنیر بعد از حدود دو دقیقه طلایی رنگ خواهد شد. در این صورت، آن را برگردانید تا سمت دیگر هم تفت بخورد. بعد از آن که هر دو سمت پنیر کبابی طلایی و برشته شد، آن را از روغن خارج کنید.

مرحله چهارم

برای طعم‌دار کردن پنیر کبابی، نیازی به اضافه کردن نمک ندارید. در صورت تمایل، می‌توانید آن را با سس دلخواه‌تان سرو کنید. پیش‌تر، طرز تهیه چند نوع سس را با شما در میان گذاشته بودیم که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکاتی برای پخت پنیر کبابی

  • طعم پنیر کبابی خیلی پنیری نیست، بیشتر فقط یک طعم فوق‌العاده شور و کمی خامه‌ای دارد. بنابراین اگر فقط مقدار کمی پنیر کبابی به غذاهای مختلف خود اضافه کنید غذایتان لذیذ می‌شود.
  • قطعا پنیر کبابی با طعم متفاوت و خاصش را نباید با پنیر دیگری جایگزین کرد اما اگر بخواهید جایگزینی برای این پنیر داشته باشید باید بسته به نوع پخت غذایتان از پنیر موزارلا استفاده کنید.
  • پنیر کبابی سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و انواع ویتامین‌ها است اما این فقط بخشی از مزایا و خواص پنیر کبابی است.

دیدگاه ها