طرز تهیه پوره شلغم و سیب‌زمینی مفید و سالم

طرز تهیه پوره شلغم
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پوره شلغم  را می‌توانید در کنار استیک یا ماهی سرو کنید یا به عنوان یک وعده غذایی گیاهی و سبک نوش جان کنید. شلغم خواص و فواید بسیاری دارد و در فصل سرما به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. اگر شلغم را به شکل آب پز دوست ندارید پوره‌ سیب‌زمینی و شلغم را امتحان کنید تا هم از خواص غذایی آن بهره ببرید و هم از طعم عالی آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پوره شلغم

  • شلغمدو عدد متوسط
  • سیب‌زمینیدو عدد متوسط
  • برگ بویک برگ
  • خامه ترش کالهسه قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کالهیک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه پوره شلغم

مرحله اول

شلغم و سیب‌زمینی را پوست بکنید و در اندازه‌های بزرگ خرد کنید. سپس یک قابلمه متوسط پر از آب را روی شعله زیاد بگذارید. شلغم، سیب زمینی و برگ بو را داخل آن بریزید تا به دمای جوش برسد. سیب‌زمینی و شلغم باید حدودا ۲۰ دقیقه بپزند تا نرم و لطیف شوند و چاقو به راحتی داخل آن‌ها فرو برود.

مرحله دوم

مواد داخل قابلمه را آبکش کنید و برگ بو را دور بریزید. حالا سیب زمینی و شلغم را با کمک چنگال یا گوشت کوب له کنید و یا آن‌ها را رنده کنید.

مرحله سوم

سیب زمینی و شلغم را دوباره داخل قابلمه بریزید و خامه ترش و کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل را به پ‍وره اضافه کنید و مزه آن را بچشید تا در صورت لزوم دوباره نمک و فلفل اضافه کنید.

یادتان نرود که  پوره حتما باید گرم سرو شود و حتی می‌توانید آن را با ادویه‌جات یا سس دلخواه‌تان سرو کنید. اگر گیاه‌خوار هستید، پوره شلغم یک غذای کامل برای شماست و اگر هم از چشیدن طعم غذاهای گوشتی لذت می‌برید، می‌توانید از این پوره مثل پوره سیب‌زمینی به عنوان دورچین کمک بگیرید.

اگر از این غذای خوشمزه خوشتان آمد و اهل مصرف شلغم هستید طرز تهیه سوپ شلغم را هم در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها