طرزتهیه کوکوسیب زمینی مغزپخت، ترد و مجلسی به دو روش

طرزتهیه کوکوسیب زمینی
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شاید نیمرو ساده‌ترین و در دسترس‌ترین شام برای کارمندان خسته یا آشپزهای بی‌حوصله باشد، اما همیشه بهترین گزینه نیست؛ مخصوصا وقتی طرزتهیه کوکوسیب زمینی بیش از اندازه ساده است. اگر کار زیاد همراه هر روز شماست و خستگی همنشین هر‌ شب‌تان، به فهرست کامل‌تری از غذاهای فوری اما مقوی نیاز خواهید داشت و این فهرست بدون انواع کوکو، قطعا ناقص به نظر خواهد رسید. کوکو سیب زمینی با کربوهیدرات و پروتئین فراوانی که در خود جا داده، یک غذای کامل است. غذایی که اگر میانبرهای تهیه آن را بدانید در کمتر از نیم ساعت حاضر می‌شود و انرژی از دست رفته را به شما برمی‌گرداند.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

  • سیب زمینی دو عدد
  • تخم مرغ دو عدد
  • پیاز کوچک یک عدد
  • بکینگ پودر یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
  • سبزیجات معطر و کوهی به مقدار لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرزتهیه کوکوسیب زمینی

مرحله اول

طرزتهیه کوکوسیب زمینی خوشمزه، روش‌های متفاوتی دارد. می‌توانید سیب زمینی‌ها را بشویید و هر کدام را برای حدود هشت دقیقه در ماکروفر گذاشته و سپس رنده کنید، یا اینکه بدون نیاز به پختن سیب‌زمینی، آن را به صورت خام رنده کنید. کوکویی که با سیب‌زمینی خام آماده می‌شود، ترد تر است و رشته‌های سیب‌زمینی آن را واضح‌تر می‌توانید ببینید.

حالا سیب زمینی‌ها را پوست کنده و با رنده درشت رنده کنید. اگر از سیب‌زمینی خام استفاده می‌کنید، آب آن را بعد از رنده شدن بگیرید تا کوکو در زمان سرخ شدن وا نرود.

مرحله دوم

برای خوش‌عطر و طعم شدن کوکو، یک عدد پیاز را در ظرفی جداگانه رنده کنید، آبش را خوب بگیرید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. البته همه طرز تهیه کوکو سیب زمینی ها، پیاز ندارند؛ اما بعید نیست که بعد از امتحان کردن این روش، تصمیم بگیرید همیشه کوکو سیب زمینی را با پیاز درست کنید.

مرحله سوم

در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید و بکینگ‌پور را به آنها اضافه کنید. سپس زعفران دم کرده، نمک، فلفل، سبزیجات خشک خرد شده و زردچوبه را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید. بکینگ پودر کوکوسیب زمینی شما را کمی پفدار و ترد می‌کند.

مرحله چهارم

در پایان طرزتهیه کوکوسیب زمینی یک قاشق آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا گلوله گلوله نشود و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مایه کوکو آماده سرخ کردن است.

مرحله پنجم

یک تابه بردارید، مقداری روغن داخل آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود.

به وسیله یک قاشق مقداری از مایه کوکو را بردارید، داخل روغن قرار دهید و سریع با قاشق به آن شکل دهید. به همین ترتیب کل مایه را سرخ کرده و برای این که روغن اضافی کوکو را بگیرید. داخل یک بشقاب، دستمال کاغذی بچینید و کوکوها را روی دستمال بچینید.

مرحله ششم

  • اگر می‌خواهید در وقتتان صرفه‌جویی کنید، کل مایه را داخل تابه ریخته به صورت یکجا بریزید و سرخ کنید سپس آن را برگردانید تا سمت دیگرش سرخ شود. طرزتهیه کوکوسیب زمینی یک تکه هم طرفداران خودش را دارد.
  • اگر وقت و حوصله بیشتری دارید و می‌خواهید غذایتان خوش‌طعم و رنگ‌تر شود، سبزیجات دلخواهتان را هم می‌توانید به این ترکیب اضافه کنید. البته به ازای هر یک پیمانه از آنها (ذرت، نخودفرنگی و …) باید یک تخم مرغ دیگر را به کوکو اضافه کنید.
  • کوکو سیب‌زمینی همیشه یک غذای فوری نیست. می‌توانید آن را با سس‌های خانگی و خوش‌طعم در مهمانی هم سرو کنید و با استفاده از قالب‌های دلخواهتان، آن را در شکل‌های متفاوتی آماده کنید. اگر می‌خواهید با قالب به کوکو شکل دهید، اول با برس آن را روغن‌کشی کنید و سپس در تابه بگذارید تا در روغن‌‌های کف تابه داغ شود. سپس مایع را در قالب بریزید.
  • کوکوها تنوع بالایی دارند بنابراین اگر از این کوکو خوشتان آمده و می‌خواهید کوکوهای دیگر را هم امتحان کنید توصیه می‌کنیم کوکو لوبیاسبز با سیب زمینی را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

دیدگاه ها

  1. پس از جست و جویی فراوان کامل ترین و بهترین دستور تهیه کوکو سیب زمینی رو اینجا پیدا کردم.