طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر خامه‌ای ویلی

پاستا آلفردو
متوسط
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

امروز قصد داریم طرز تهیه پاستا آلفردو مخصوص را به شما آموزش دهیم. یک خوراک خوشمزه که محبوب بسیاری از افراد، فارغ از خوش‌خوراک و بدغذا است. به خصوص اگر کودکی دارید که بدغذایی می‌کند، خبر خوب این که اغلب بچه‌ها عاشق پاستا هستند. طرز تهیه پاستا آلفردو راحت است و مواد اولیه آن معمولا به راحتی در دسترس است.

پاستا یک واژه عمومی برای انواع مختلف رشته‌های ایتالیایی است که از ترکیب آرد، تخم مرغ و آب درست می‌شود. از انواع پاستا می‌توان به پنه، فسیلی، لازانیا، ماکارونی و پاستا آلفردو اشاره کرد. این غذای خوشمزه اصالتا ایتالیایی با انواع سس‌ها سرو می‌شود. از مزیت‌های خوراک پاستا باید به سرعت آماده‌سازی و تهیه آن در منزل اشاره کرد. بنابراین، در مواقعی که گرسنه‌اید و به فکر درست کردن یک غذای سریع هستید، پیشنهاد ما به شما پاستا است. در ادامه با طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر خامه‌ای ویلی همراه ما باشید. 

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با پنیر ویلی

  • پاستا (پنه)یک بسته
  • سینه مرغ متوسطدو عدد
  • کره پاستوریزه کاله۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم
  • پنیر خامه‌ای ویلییک بسته
  • شیر کم چرب کالهیک لیوان
  • پیاز رنده شدهدو عدد
  • قارچ خرد شدهبه مقدار لازم
  • پودر پنیر پارمسان کالهیک‌سوم پیمانه

طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر خامه‌ای ویلی

مرحله اول

اگر تمامی مواد را آماده کرده‌اید، دیگر نوبت مراحل تهیه است. برای شروع، بهتر است پاستاها را آماده کنید. برای دم کردن پاستا، در یک قابلمه به مقدار لازم آب بریزید و روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس، پاستاها را در آب در حال جوش بریزید. مدتی تحمل کنید تا پاستاها کمی نرم شوند. سپس، آن‌ها را از آب جوش بیرون بیاورید، آبکشی کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. به سراغ مراحل پخت مرغ بروید. پاستا آلفردو

مرحله دوم

برای آماده‌سازی مرغ، کمی کره را داخل ماهیتابه بریزید تا گرم شود. سپس پیاز‌هایی را که نگینی خرد کردید داخل آن بریزید. نیازی نیست پیازها خیلی سرخ شوند. بعد از آن، سینه مرغ خرد شده را به پیازهای داخل تابه اضافه می‌کنیم. پیاز و مرغ را تا وقتی که تغییر رنگ بدهند تفت می‌دهیم. مقداری نمک و فلفل به مواد در حال پخت اضافه کنید. مواد را بچشید تا میزان نمک و فلفل پاستا باب میل شما باشد.

مرحله اول تهیه پاستا آلفردو

پختن مرغ پاستا آلفردو

افزدون چاشنی به پاستا آلفردو

مرحله دوم

پس از تغییر رنگ مرغ‌ها، قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید. اجازه دهید که مخلوط کمی آب بیندازد. اگر خواستید مواد کمی بیشتر پخته شوند، می‌توانید درب ماهیتابه را بگذارید تا مخلوط با آب داخل آن به خوبی بپزد. زمانی که مرغ‌ها به خوبی پخته شدند، آن را از روی حرارت بردارید.

تهیه پاستا آلفردو و مراحل آن

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه پاستا آلفردو، نوبت اضافه کردن پنیر خامه‌ای ویلی به مخلوط داخل ماهیتابه می‌رسد. ۱۰۰ گرم از پنیر ویلی را به مخلوط اضافه می‌کنیم. این پنیر علاوه مزه پاستای شما را خامه‌ای تر می‌کند و بافت مناسبی هم به سس آلفردو می‌دهد. اجازه دهید پنیر با حرارت شعله آب شود. مخلوط را هم بزنید تا پنیر به خوبی به خورد مواد برود.

مراحل تهیه پاستا آلفردو

مرحله چهارم

پس از آن که پنیر به خوبی به خورد مواد رفت، شیر پرچرب را به ماهیتابه اضافه کنید.

مراحل افزودن شیر به پاستا آلفردو

افزودن شیر برای سس پاستا آلفردو

مرحله پنجم

در این مرحله، نوبت اضافه کردن پاستاهایی می‌رسد که از قبل دم و آماده کرده بودید. وقتی پاستاها خوب با مواد داخل ماهیتابه مخلوط شد، می‌توانید ماهیتابه را از روی شعله بردارید. پس از آن که پاستا را در ظرف ریختید، روی آن را با پنیر پارمسان رنده شده تزئین کنید تا هم طعم بهتری به غذا بدهد و شکل غذا را جذاب‌تر کند. غذای شما آماده است. نوش جان!

مراحل درست کردن پاستا آلفردو

مراحل تهیه پاستا آلفردو همراه با ویدیو

غذای محبوب پاستا آلفردو

دیدگاه ها

  1. برا اولین بار میخوام درست کنم قبلا فقط آماده داخل رستوران خوردم بنظرم عالی میشع

  2. سلام. ممنون بابت دستورالعمل. ولی شیر و‌پیازی که توی دستور العمل اومده اصلا در مواد اولیه نوشته نشدن …!!!!!!!