طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی – سریع و ساده

طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

همه ما همیشه فکر می‌کنیم تهیه و پخت آش رشته از آن کارهای زمان‌گیر است که نمی‌شود هر زمان خواست آن را سریع آماده کرد. اما در ادامه این مطلب قرار است با هم طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی را بررسی کنیم تا هر زمان که خواستید آش بپزید سریع دست به کار شوید.

طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی

  • نخود کنسروی نصف کنسرو
  • لوبیا کنسروی نصف کنسرو
  • عدس کنسروی نصف کنسرو
  • سبزی آش منجمد ۲۵۰-۳۰۰ گرم
  • پیاز و سیر سرخ شده به مقدار لازم
  • رشته آش ۱۵۰ گرم
  • نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
  • کشک به مقدار لازم
  • نعناع به مقدار لازم

طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی

۱. پخت حبوبات

پختن حبوبات کنسروی آش رشته

اولین مرحله از طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی این است که کنسروها را در آب بگذارید تا به جوش آیند بعد آن‌ها را از ظرف کنسرو خارج کنید و در قابلمه مناسب تهیه آش بریزید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بجوشد بعد به آن سیر و پیاز داغ را اضافه کنید.

۲. اضافه کردن سبزی آش

اضافه کردن سبزی آش رشته کنسروی

در این مرحله از تهیه آش فوری درست مثل طرز تهیه آش رشته تهرانی باید سبزی آش را به قابلمه حبوبات در حال پخت اضافه کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بپزد. هم‌زمان مقدار دیگری پیاز داغ نگینی، نعناع داغ، نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید و اجازه دهید مواد قل بزنند.

۳. اضافه کردن رشته آش

اضافه کردن رشته آش

اکنون زمان آن رسیده که رشته آش را اضافه کنید تا آش رشته شما آماده شود. برای این کار رشته‌ها را دو تکه کنید و داخل قابلمه در حال جوش بریزید و بگذارید یک ربع بپزد. در نهایت آش رشته با حبوبات کنسروی شما آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو بریزید و با کشک، پیاز داغ، سیر داغ و البته نعناع داغ تزیین کنید و لذت ببرید. نوش جان!

نکات و فوت و فن‌های تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی

طرز تهیه آش رشته با حبوبات کنسروی

تهیه و پخت آش رشته فوری درست مثل طرز تهیه انواع آش رشته مثلا طرز تهیه آش رشته شیرازی و طرز تهیه آش رشته با ماست کار ساده‌ای است که با کمی حوصله می‌توانید در منزل انجام دهید. اما خوب است برای تهیه همین آش رشته ساده و فوری هم نکات و فوت‌وفن‌های آن را بدانید.

استفاده از آرد در آش رشته برای غلظت آش

برای تهیه آش لعابدار می‌توانید مقداری آرد را در آب مخلوط کنید و به آش اضافه کنید تا آش شما غلیظ‌تر و لعابدارتر باشد. اما شاید برایتان سوال باشد که آرد را چه موقع به آش رشته اضافه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان اضافه کردن مخلوط آرد و آب بعد از ریختن رشته است. یعنی زمانی که مطمئن شدید آش غلظت لازم را ندارد و برای رفع این مشکل آرد را اضافه کنید.

تهیه آش رشته با سبزی خشک

آش رشته را می‌توانید با سبزی خشک آش هم تهیه کنید. برای این کار بهتر است قبل از اضافه کردن سبزی به آش کمی به آن آب بپاشید تا تازه شود بعد آن را به حبوبات اضافه کنید. طرز تهیه آش رشته با سبزی خشک را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات بیشتر بخوانید. یادتان باشد سبزی‌های اصلی آش رشته شامل اسفناج، تره، جعفری، گشنیز، شوید است.

تزیین آش رشته

تهیه آش رشته مهم است اما تزیین آش رشته از آن مهم‌تر به شمار می‌رود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین آش، پیاز داغ چیپسی است، طرز تهیه پیاز داغ چیپسی را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها