طرز تهیه اوتمیل دارچینی خوشمزه و سریع

طرز تهیه اوتمیل دارچینی
آسان
۲ نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اوتمیل دارچینی یک صبحانه دلچسب و صدالبته مقوی است که خوردن آن در ابتدای روز می‌تواند انرژی موردنیاز شما را برای کل روز، با کالری کمتر تامین کند.. همچنین خوردن اوتمیل به شما کمک می‌کند تا در فاصله بین وعده صبحانه تا ناهار، کمتر به خوردن میان‌وعده‌ها روی بیاورید. اوتمیل به روش‌های دیگری چون اوتمیل سیب و عسل و اوتمیل وگان با شیر جو دوسر هم تهیه می‌شود که پیش از این در کتاب کاله آموزش داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه اوتمیل دارچینی را هم امتحان کرده و به فهرست غذاهای مخصوص صبحانه خود اضافه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه اوتمیل دارچینی

  • آب یا شیر ۱ پیمانه
  • جو دوسر پرک ۱ پیمانه
  • عسل یا شیره انگور یا شکر قهوه‌ای ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک نوک قاشق چای‌خوری
  • دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
  • مغز بادام یا گردو برای تزیین

مراحل طرز تهیه اوتمیل دارچینی

در یک قابلمه متوسط، شیر یا آب را به جوش بیاورید. برای تهیه این اوتمیل می‌توانید از انواع شیر، از شیر لبنی گرفته تا انواع شیر گیاهی مثل شیر نارگیل، شیر بادام یا شیر فندق استفاده کنید. همچنین ترکیب نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه آب هم توصیه می‌شود. پس از جوش آمدن مایع، جو دوسر پرک، عسل، شیره انگور یا شکر قهوه‌ای، نمک و دارچین را باهم مخلوط کرده و بعد به قابلمه اضافه کنید تا خوب باهم ترکیب شده و بپزند.

نکته: اضافه کردن قدری نمک کمک می‌کند تا اوتمیل شما طعم مطبوع‌تری بگیرد. پس پیشنهاد می‌کنیم از ریختن آن صرف نظر نکنید.

اوتمیل دارچینی

جو دوسر پرک برای پختن به حدود ۵ دقیقه زمان احتیاج دارد. پس از گذشت این مدت و قوام پیدا کردن اوتمیل شما، ترکیب را از روی گاز برداشته و در کاسه موردنظر سرو کنید. می‌توانید روی آن را با انواع مغزها مثل مغز بادام، گردو یا فندق و همچنین انواع میوه‌های موردنظر خود مثل موز و توت‌فرنگی سرو کنید.

ارزش غذایی اوتمیل دارچینی

یک کاسه اوتمیل دارچینی در وعده صبحانه، حاوی ۲۲۳ کالری، ۱۲٫۳ گرم شکر، ۳۴۳ میلی‌گرم سدیم، ۰٫۳ گرم چربی، ۴۱٫۴ گرم کربوهیدرات، ۹٫۲ گرم پروتئین و ۲٫۵ گرم کلسترول است.

همچنین برای اینکه وعده صبحانه غنی‌تری به لحاظ دریافت ویتامین‌ها و مواد لازم برای بدن داشته باشید، می‌توانید دانه چیا را به کاسه اوتمیل خود اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری (معادل ۲۸ گرم) از این دانه، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی از جمله پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، آهن و منیزیم است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده، به کاهش وزن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

سوالات متداول در طرز تهیه اوتمیل دارچینی

در این مطلب با طرز تهیه اوتمیل دارچینی ساده و خوشمزه در خانه آشنا شدیم. درست کردن این صبحانه بسیار آسان است و خیلی زود آماده می‌شود. در ادامه، به برخی از سوالات متعدد و رایج شما در خصوص این وعده غذایی پرخاصیت پاسخ می‌دهیم.

خواص خوردن اوتمیل در وعده صبحانه چیست؟

جو دوسر سرشار از فیبر است. این صبحانه، شما را ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد. بلغور جو دوسر از نظر ارزش تغذیه‌ای هم غنی است، زیرا نسبت به اکثر غلات پروتئین بیشتری دارد و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است. همچنین حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر محلولی به نام بتاگلوکان است که به دستگاه‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

آیا اوتمیل لاغرکننده است؟

اوتمیل یک وعده غذایی کامل برای شروع روز شما محسوب می‌شود که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سیر کند. این قضیه، موجب می‌شود که میان‌وعده‌های کمتری بخورید و در نتیجه، احتمالا موجب لاغرتر شدن شما خواهد شد.

طرز تهیه اوتمیل با ماست چگونه است؟

می‌توانید به جای آب یا شیر، از ۱ پیمانه ماست یونانی بدون چربی استفاده کنید تا صبحانه مقوی‌تری را تجربه کنید.

روش نگهداری از اوتمیل در یخچال و فریزر چیست؟

می‌توانید باقی‌مانده جو دوسر پخته شده خود را در یخچال تا حدود ۵ روز، یا در فریزر تا حدود ۳ ماه نگهداری کنید. همچنین این اوتمیل آسان را می‌توانید از شب قبل آماده کرده و در یخچال نگهداری کنید، تا برای صبحانه روز بعد شما آماده باشد. فقط کافی است این صبحانه را در ابتدای صبح با مایکروفر گرم کرده، یا به صورت سرد میل کنید. چنانچه در هنگام گرم کردن حس کردید اوتمیل شما زیادی سفت شده است، به آن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب یا شیر اضافه کرده و سپس گرم کنید.

دیدگاه ها