طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر خانگی؛ یک چاشنی عالی برای دورهمی‌ها

دیپ زیتون و پنیر
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از دغدغه‌های همیشگی دورهمی‌های دوستانه یا جشن‌ تولدهای کوچک خودمانی، پیدا کردن غذاهایی است که باب سلیقه همه باشد. دیپ‌ها بهترین انتخاب به عنوان چاشنی پیش غذا یا چاشنی غذاهای آمده‌ای مثل فینگرفود هستند. دیپ پنیر یکی از پرطرف‌دارترین چاشنی‌هایی است که در دورهمی‌های خودمانی استفاده می‌شود. در این مطلب طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر را یاد خواهید گرفت تا سفره دورهمی شما هم خوشمزه‌تر و هم پر پیمان‌تر شود.

مواد لازم برای تهیه دیپ زیتون و پنیر

  • زیتون بدون هسته دو پیمانه
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک200 گرم
  • سیردو حبه
  • پودر فلفل قرمز یا پاپریکا 50 گرم
  • نمک (اختیاری)یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه (اختیاری) یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • فلفل دلمه خرد شده ( اختیاری)دو قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کالهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر

مرحله اول

برای شروع تهیه یک دیپ خوشمزه، ابتدا زیتون‌ها را به اندازه دلخواه‌تان خرد کنید و در یک کاسه بریزید. بهتر است اندازه‌ها نه خیلی ریز باشند و نه خیلی درشت تا طعم یک‌دستی در چاشنی ایجاد شود. سیر را پوست بکنید سپس رنده یا ریز کنید. می‌توانید پیازچه را در این طرز تهیه جایگزین سیر کنید. کافیست پیازچه‌ها را حلقه حلقه کنید و به زیتون‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر، پنیر را به ظرف اضافه کنید و با یک لیسک هم بزنید تا تمام مواد یک‌دست مخلوط شوند. در همین حین نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. قبل از اضافه کردن نمک، کمی طعم ترکیبات را بچشید. ممکن است میزان نمک موجود در مواد برای دیپ زیتون و پنیر شما کافی باشد. بخش زیادی از خوشمزگی دیپ پنیر و زیتون ، وجود پنیر است که از پنیرهای پنج ستاره آمل برای تهیه این دیپ استفاده کردیم. در پنیرهای پنج ستاره ترکیبی از چندین طعم مختلف وجود دارد. به طور مثال، در ترکیبات پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک ، از پنیر فتا، پنیر تازه و پودر پنیر گودا استفاده شده است.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه دیپ زیتون و پنیر نوبت به اضافه کردن پودر فلفل قرمز یا پاپریکا می‌رسد. حتی می‌توانید خودتان سس پاپریکا خانگی را در منزل از قبل آماده کنید. کار سختی هم نیست و به راحتی تهیه می‌شود. اگر مایل بودید می‌توانید از فلفل دلمه‌ای تفت داده شده هم استفاده کنید. برای این کار کافیست فلفل‌ دلمه‌ای خرد شده را همراه با یک قاشق چای‌خوری کره در تابه بریزید و روی شعله حرارت دهید. بعد از کمی هم زدن و حرارت دادن، پوست و تخمه‌های درون فلفل را جدا کرده و با استفاده از یک چنگال آن را له کنید. این پوره را به دیپ اضافه کنید. البته این مرحله کاملاً اختیاری است.

مرحله چهارم

بعد از آن که مواد را خوب با هم مخلوط کردید، روی آن را سلفون بکشید. برای کم‌تر از یک ساعت دیپ زیتون و پنیر را درون یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت دیپ شما آماده سرو می‌شود.

فوت و فن‌های دیپ زیتون و پنیر

  • برای استفاده از زیتون نیاز به نوع خاصی نیست. شما از انواع زیتون در طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از زیتون دودی استفاده کنید تا چاشنی شما طعم دودی به خود بگیرد. البته در این مطلب از زیتون سبز کلاسیک استفاده شده است.
  • این دیپ را می‌توانید همراه با انواع چیپس خانگی که خودتان درست کردید نوش جان کنید. دیپ پنیر و زیتون حتی با انواع کراکر از جمله: کراکر نمکی و آویشن؛ کراکر بروکلی و پنیر چدار، نان پیتا، ترتیلای خانگی هم خوشمزه می‌شود. دیپ پنیر چاشنی انواع ساندویچ و فینگرفود است و یک چاشنی پرکاربرد برای غذاهای مختلف محسوب می‌شود.

دیدگاه ها