طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی در کمتر از پنج دقیقه

طرز تهیه دیپ پنیر فتا
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به اغراق نگوییم که چاشنی‌ها در آشپزی حرف اول را می‌زنند، نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که چاشنی‌های مناسب گاهی به اندازه غذای اصلی اهمیت پیدا می‌کنند. غذایی که ممکن است ساعت‌ها برای پختنش وقت گذاشته باشید، بدون یک چاشنی خوب و خوش‌عطر آنقدرها هم مورد توجه قرار نمی‌گیرد یا لااقل طعمش در ذهن مهمان‌هایتان به یادگار نمی‌ماند. دیپ‌ها از محبوب‌ترین و البته ساده‌ترین چاشنی‌های خانگی هستند. ما در این مطلب طرز تهیه دیپ پنیر فتا که با فلفل فراوان تند و طعم‌دار شده را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی

  • پنیر فتا یا پنیر سفید تازه۱۰۰ گرم
  • پوره فلفل قرمز۵۰ گرم
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری

طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی

مرحله اول

پوره فلفل قرمز یا سس پاپریکا که از قبل آماده شده را با پنیر فتا و روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که مخلوط یکدستی حاصل شود، مخلوط کن را خاموش نکنید. اگر هم فرصت آماده کردن پوره یا سس خانگی را نداشته‌اید اشکالی ندارد. یک عدد فلفل دلمه را کباب کنید، سوختگی رو و سفیدی و تخم‌های داخلش را بگیرید و با مواد گفته شده در مخلوط‌کن بریزید.

مرحله دوم

یک حبه سیر حتی می‌تواند طعم یک دیپ پنیری را هم بهتر کند. اگر طعم سیر را دوست دارید در پایان کار یک حبه از آن را هم رنده کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا با مواد دیگر ترکیب شود. بعد از آماده شدن دیپ فتا می‌توانید کمی فلفل سیاه یا فلفل سفید ساییده را به آن اضافه کنید تا خوش‌عطرتر شود.

 

چند نکته

  • این دیپ را با ترتیلای خانگی که درست کرده‌اید میل کنید یا اینکه از ان به عنوان سس یا چاشنی برای فینگر فودها استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید بافت دیپ‌تان خامه‌ای شود می‌توانید از پنیر خامه‌ای ویلی در تهیه آن کمک بگیرید.
  • این دیپ ساده و خوشمزه خواص فراوان روغن زیتون و پنیر را در خود دارد و می‌توانید بدون نگرانی در مورد سلامتتان از چشیدن طعمش لذت ببرید.

دیدگاه ها