طرز تهیه دیپ گوشت و خامه ترش

دیپ گوشت و خامه خانگی
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دیپ گوشت و خامه ترش، یکی از وسوسه‌انگیزترین انواع دیپ است. مواد اصلی این دیپ گوشت، خامه ترش و پنیر هستند، بنابراین تردیدی در خوشمزگی آن وجود ندارد. دیپ گوشت و خامه ترش می‌تواند به عنوان یک میان وعده جذاب در دورهمی‌‌های دوستانه و خانوادگی سرو شود.

خوراکی‌ها و غذاهای گرم و تند همیشه بین جوانان طرفدار دارند. اگر مایل باشید می‌توانید به این دیپ، لوبیا هم اضافه کنید یا حتی لوبیا را جایگزین گوشت کنید تا غذای شما باب دندان گیاهخواران هم باشد.

برای اضافه کردن طعم تند به غذا می‌توانید از فلفل قرمزهای آماده یا سس قرمز تند استفاده کنید اما توصیه ما این است که سس این غذا را خودتان با ترکیب فلفل قرمز و چند ادویه دیگر درست کنید. پیش از این طرز تهیه دیپ پنیر خامه‌ای ویلی را به شما آموزش داده بودیم اما دیپ گوشت را می‌توانید به عنوان یک پیش‌غذا یا حتی غذای کامل سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه دیپ گوشت و خامه ترش

  • خامه ترش کالهنصف فنجان
  • پنیر خامه‌ای ویلی۳۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده بدون چربی۵۰۰ گرم
  • سس گوجه فرنگی۳۰۰ گرم
  • سس تنددو قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار کاله۱۰۰ گرم

طرز تهیه دیپ گوشت و خامه ترش

مرحله اول

فر را با دمای 187 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه‌ای و خامه ترش را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا خوب به خورد هم بروند و نرم شوند. ترکیب خمیری ماست و پنیر را به طور یکدست کف یک ظرف گرد لبه‌دار پخش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده را داخل یک ماهیتابه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. گوشت را بپزید، آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و تفت دهید تا خوب قهوه‌ای شود و خام نماند. سس گوجه فرنگی، سس تند و ادویه‌جات تند را اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

حرارت را کم کنید، روی ماهیتابه را بپوشانید و اجازه دهید ده دقیقه روی شعله بسیار پایین بماند تا طعم‌ها خوب بیرون بیایند. 

مرحله سوم

وقتی مواد چیلی حاضر شد، آن را به طور یکدست روی ترکیب پنیر و خامه ترشی که کف ظرف ریخته بودید بریزید، سپس پنیر چدار رنده شده را روی لایه چیلی بریزید و ظرف را داخل فر قرار دهید. 

دیپ گوشت و خامه ترش را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا با گرم شدن دوباره مواد پنیر آن به خوبی ذوب شود. 

دیپ گوشت و خامه ترش لذیذ خود را گرم سرو کنید!

دیدگاه ها

  1. منظورتون ۳۵۰ درجه فارتهایت هست که به سانتی گراد میشه ۱۸۰ درجه. اطلاح کنید لطفا