طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا

شربت توت فرنگی خانگی
آسان
۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر اهل مربا درست کردن باشید، حتما از شیره مربای‌تان کمی شربت هم درست می‌کنید تا با یک تیر دو نشان زده باشید. اما همیشه قرار نیست مربا و شربت را با هم آماده کنید. اگر میلی به تهیه مربا ندارید، می‌توانید با توت فرنگی‌هایتان فقط یک شربت خوشرنگ و خوشمزه درست کنید. ما در این مطلب طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی را بدون نیاز به آماده کردن مربا، به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی خانگی

  • آبیک پیمانه
  • شکریک پیمانه
  • توت فرنگی نصف شدهدو پیمانه
  • آب لیمویک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا

مرحله اول

پیش از این روش تهیه اسموتی توت فرنگی با ماست ایسلندی را به شما آموزش داده بودیم و حالا می‌خواهیم شما را با ساده‌ترین شیوه تهیه شربت توت فرنگی آشنا کنیم.

برای شروع آب و شکر را در یک قابلمه با هم مخلوط کنید و شعله را روی درجه متوسط روشن کنید. مایع درون قابلمه را تا زمان حل شدن شکر هم بزنید.

مرحله دوم

وقتی شکرها حل شد و آب به جوش آمد، توت‌فرنگی‌ها را در قابلمه بریزید و برای ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس شعله را روی درجه ملایم کم کنید، آب لیمو را اضافه کنید و تا زمان نرم شدن توت فرنگی‌ها (حدود ۱۰ دقیقه) به پخت  ادامه دهید.

مرحله سوم

زیر اجاق را خاموش کنید و وقتی مایع درون قابلمه سرد شد، آن را با گوشت کوب برقی یکدست کنید یا اینکه در مخلوط‌کن بریزید. سپس شربت یکدستی که آماده کرده‌اید را در یک شیشه در ‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاه ها