طرز تهیه مارشمالو وانیلی در خانه

طرز تهیه مارشملو وانیلی
آسان
۱۰ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر عاشق آشپزی باشید، آماده کردن هله‌هوله‌های محبوبتان در خانه، برایتان به یک لذت بزرگ تبدیل می‌شود. عاشقان آشپزی دوست دارند از غذای اصلی گرفته تا دسر و نوشیدنی و تنقلات را در آشپزخانه خودشان تهیه کنند و همین بهانه کافی است تا ما طرز تهیه یکی از محبوب‌ترین هله‌هوله‌ها را در این مطلب آموزش دهیم. اگر از بافت نرم و طعم شیرین مارشمالو خوشتان می‌آید، در ادامه با طرز تهیه مارشمالو وانیلی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو وانیلی

  • پودر ژلاتین بدون طعم۱۵۰ گرم
  • شکر دانه ریز۱۲۰ گرم
  • پودر قند۸۰ گرم
  • نشاسته ذرت۵۰ گرم
  • شیره یا شربت ذرتسه چهارم فنجان
  • سفیده تخم مرغسه عدد
  • نمکبین دو انگشت
  • عصاره وانیلیک قاشق غذاخوری سرخالی
  • آب سرددو فنجان

طرز تهیه مارشمالو وانیلی

مرحله اول

با پودر یا ورقه ژلاتین می‌توانید دسرهای متفاوتی را تهیه کنید. از دسر شیر عسلی و زعفرانی گرفته تا ژله خانگی، همگی به سادگی در آشپزخانه شما آماده می‌شوند. اینبار هم می‌خواهیم طرز تهیه مارشملو خانگی را با پودر ژلاتین به شما آموزش دهیم. برای شروع پودر ژلاتین را در یک قابلمه در یک فنجان آب سرد حل کنید و هم بزنید. ظرف را برای پنج دقیقه کنار بگذارید تا حالت ژلاتین تغییر کند.

وقتی  که ژلاتین حل شد، شیره را همراه با شکر و باقی آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. یک دماسنج کنار دستتان بگذارید و وقتی دمای مایعی که داخل قابلمه است به ۱۲۰ درجه رسید، ژلاتین را اضافه کنید و بعد از ۳۰ ثانیه شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم

در یک ظرف مناسب سفیده‌های تخم‌مرغ را آنقدر با همزن برقی بزنید که سفت و سفید شوند. وقتی مخلوط داخل قابلمه خنک شد، آن را به سفیدها اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید. این کار را می‌توانید با قرار دادن همزن روی درجه یک انجام دهید. آنچه مهم است، این که برای حدود نیم ساعت باید این ترکیب را هم بزنید. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر هم زدن را ادامه دهید.

مرحله سوم

کف یک ظرف مناسب کاغذ روغنی بیندازید و مواد را در آن پهن کنید. سپس روی آنها آرد ذرت الک کنید و ظرف را برای سه ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این زمان سینی را بیرون بیاورید و با کاردی که لبه‌اش را کمی چرب کرده‌اید مارشمالوها را برش بزنید. در برخی از دستورهای آشپزی مارشمالو را بدون استفاده از سفیده تخم مرغ تهیه می‌کنند اما در این دستور از سفیده تخم مرغ برای تهیه مارشمالو خانگی استفاده کرده‌ایم.

دیدگاه ها

    1. سلام محمدجواد عزیز
      ممنون از نظر شما. خوشحالیم که مورد پسندتان قرار گرفت.

  1. عععععععااااااااااااااللللللللللللییییییییییییییییییییی👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻