طرز تهیه پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی

پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

امروز می‌خواهیم تا با هم دستور پخت یک پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی را یاد بگیریم. پاستا ایتالیایی که امروزه تقریبا در تمام کشورها تهیه و طبخ می‌شود، نام خانواده بزرگی است که بر اساس شکل و اندازه به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و هر گروه نام مخصوصی دارد. از جمله انواع پاستا می‌توان فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها مدل دیگر را نام برد. یکی از انواع محبوب پاستا، پنه است.

پاستا پنه که شکل استوانه‌ای دارد و دو سر آن به صورت اریب بریده شده ‌است، دو نوع دارد که یکی دارای پوسته‌ای صاف بوده و دیگری دارای شیارهایی روی سطحش است. تمام این مدل پاستاها با توجه به مواد غذایی که می‌خواهد در کنارشان ترکیب شود و بسته به سلیقه سرآشپز انتخاب می‌شوند. برای مثال پاستای انتخابی اینبار که می‌خواهیم طرز تهیه آن را در اختیارتان قرار دهیم، پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی است که با مدل پنه آن را تهیه کردیم. شما می‌توانید بسته به سلیقه‌تان از انواع پاستای دیگر نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم این پاستای گیاهی خوشمزه را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی

  • پاستا پنه300 گرم
  • پیاز متوسطیک عدد
  • سیر دو حبه
  • پودر فلفل چیلینصف قاشق چای‌خوری
  • گوجه‌فرنگی 400 گرم
  • پونه کوهی خشک شدهنصف قاشق چای‌خوری
  • برگ اسفناج تازه120 گرم
  • پنیر پارمسان پودری کاله25 گرم
  • روغن زیتوندوقاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی

مرحله اول

اسفناج از آن دسته سبزیجات خوشمزه و سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است که در بسیاری از غذاها مثل املت اسفناج، پیتزا اسفناج و حتی خورشت اسفناج مورد استفاده قرار گرفته و با طعم بی‌نظیرش باعث محبوبیت زیاد این غذاها در دنیا شده است. در این مطلب ما قصد داریم تا طرز تهیه یک پاستا اسفناج با سس گوجه فرنگی چیلی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

در قدم اول برای شروع یک عدد پیاز را پوست بکنید و ریز خرد کنید. حبه‌های سیر را هم پوست بکنید و رنده کنید. یک تابه نچسب متوسط بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید و به آرامی سرخ کنید.

مرحله دوم

پس از چند دقیقه که حجم پیازها کم‌تر شد و رنگ آنها طلایی، سیر رنده شده و نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل چیلی را اضافه کنید و به آرامی برای پنج دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. 300 گرم پاستا پنه را اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته بپزید. پس از پخت، پاستا را آبکشی کنید.

مرحله چهارم

400 گرم گوجه فرنگی تازه را خوب بشویید و خرد کنید. گوجه فرنگی‌های خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید. نصف قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید. اجازه دهید سس به مدت 10 دقیقه بجوشد. هر از گاهی آن را هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم

120 گرم اسفناج تازه را پس از شستن به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید (اگر از بیبی اسفناج استفاده می‌کنید یا برگ‌های اسفناج کوچک هستند، نیازی به خرد کردن آن‌ها ندارید). اکنون اسفناج‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و به مدت یک تا دو دقیقه هم بزنید. در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بپزد تا حجم اسفناج‌ها کم‌تر شود.

مرحله ششم

پاستا آبکش شده را داخل تابه حاوی سس بریزید و خوب هم بزنید. مزه پاستا را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کنید. یک بشقاب بردارید و مقداری پاستا داخل آن بریزید و به مقدار دلخواه پنیر پارمسان روی پاستا بریزید و با تعدادی برگ اسفناج تزئین کنید.

پاستا اسفناج با سس گوجه‌فرنگی چیلی شما آماده است، نوش جان.

نکات

  • پس از پخت پاستا حدود یک لیوان از آب پاستا را نگه دارید و در صورتی که سس غلظت زیادی داشت کمی از آب پاستا به سس اضافه کنید و هم بزنید تا رقیق‌تر شود.
  • برای بهتر شدن طعم سس می‌توانید به مقدار لازم قارچ خرد شده به سس اضافه کنید.
  • برای تجربه طعمی متفاوت می‌توانید از گوجه‌فرنگی خشک شده نیز استفاده کنید.
  •  پاستا کاربونارا و پاستا عربیتا هم دو نوع از انواع متنوع پاستا هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار طعم بی‌نظیرشان را امتحان کنید.

دیدگاه ها