طرز تهیه پیتزای ماکارونی مجلسی و خوشمزه تر از رستوران

متوسط
6-8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

اگر هم عاشق ماکارونی باشید هم از چشیدن پنیر پیتزا لذت می‌برید، قطعا نمی‌توانید از ترکیب این دو با هم بگذرید و به یک بشقاب پیتزا ماکارونی نه بگویید. به همین بهانه در ادامه ساده‌ترین روش طرز تهیه پیتزای ماکارونی را برایتان آماده کرده‌ایم.

کافی است قبل از شروع کار سس سیر خانگی و سس بشامل را آماده کنید تا ماکارونی پیتزایی‌تان در یک چشم به هم زدن حاضر شود.

مواد لازم برای تهیه پیتزای ماکارونی

  • ماکارونی ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • قارچ پنج عدد بزرگ
  • فلفل دلمه به مقدار لازم
  • سس بشامل نصف فنجان
  • سس سیر و گوجه یک فنجان
  • پنیر پیتزا رنده شده کاله یک‌ونیم فنجان
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزای ماکارونی

۱. آماده کردن مایه پیتزای ماکارونی

تهیه سس ماکارونی برای پیتزای ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزای ماکارونی با فر این است که مایه ماکارونی را آماده کنید. بنابراین ابتدا پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید تا طلایی شود سپس گوشت چرخ‌کرده را در پیاز سرخ شده تفت داده، قارچ و فلفل دلمه‌ی خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و حرارت را کمی بالا ببرید تا قارچ آب نیندازد.

بعد از آن که مواد را خوب تفت دادید در آخرین مرحله از تهیه مایه ماکارونی، نمک و فلفل را اضافه کنید سپس سس گوجه فرنگی و سیر را (که از قبل تهیه کرده‌اید) به گوشت اضافه کنید و قبل از آن‌که آب سس کاملا گرفته شود، شعله را خاموش کنید.

نکته مهم برای تهیه سس پیتزا:

تهیه سس گوجه فرنگی و سیر کار بسیار ساده‌ای است کافی است سیر و گوجه را به همراه روغن همان‌طور که در طرز تهیه سس گوجه و سیر مناسب پیتزا گفته‌ایم مخلوط کنید تا سسی مناسب پیتزا داشته باشید. با این وجود اگر وقت درست کردن سس ندارید می‌توانید از انواع سس گوجه مناسب پیتزا موجود در بازار استفاده کنید.

۲. آبکش کردن ماکارونی پیتزا

آبکش کردن ماکارونی برای طرز تهیه پیتزای ماکارونی

درست مثل روش پخت ماکارونی ساده، برای آبکش کردن ماکارونی در یک قابلمه بزرگ آب را با مقداری نمک به جوش بیاورید. وقتی آب به جوش آمد، ماکارونی‌ها را بدون خرد کردن در قابلمه بریزید و قبل از آن‌که بیش از اندازه نرم شود، آبکش کنید.

نکته مهم در آبکش کردن ماکارونی پیتزایی

در تهیه انواع ماکارونی لازم است که حتما ماکارونی را بعد از آبکش با آب سرد بشورید اما در تهیه ماکارونی پیتزایی لازم نیست چون شفته شدن و خمیر شدن ماکارونی برای پیتزا مهم نیست.

ما در طرز تهیه پیتزای ماکارونی از ماکارونی رشته‌ای استفاده کردیم اما شما می‌توانید از ماکارونی فرمی هم استفاده کنید.

۳. ریختن مواد پیتزای ماکارونی در فر و پخت آن

آماده کردن و پخت پیتزا ماکارونی

کف یک سینی نچسب روغن بمالید و سینی را در فری که با دمای ۱۸۰ درجه گرم کرده‌اید، قرار دهید تا روغن کمی داغ شود. سپس سینی را بیرون بیاورید و یک لایه ماکارونی کف آن بریزید بعد یک لایه مایه ماکارونی و یک لایه سس بشامل روی ماکارونی اضافه کنید. یک لایه دیگر از ماکارونی روی مواد بریزید و بعد از ریختن یک لایه نازک از سس بشامل و پنیر پیتزا رنده شده، سینی را به فر برگردانید و بگذارید ۲۰ دقیقه بپزد.

وقتی دیدید لایه زیرین ماکارونی‌ها طلایی شده است، برای آن‌که روی پنیر طلایی شود، شعله پایین را خاموش کنید و شعله بالای فر را روشن کنید و اجازه دهید مدت کمی (حدود ۵ دقیقه) بپزد، سپس فر را خاموش کنید. ماکارونی پیتزایی شما آماده است، صبر کنید تا کمی خنک و قابل برش شود سپس آن را سرو کنید. نوش جان!

راستی اگر از علاقه‌مندان ماکارونی هستید توصیه می‌کنیم طرز تهیه ماکارونی‌های زیر را هم در کتاب کاله مطالعه کنید:

طرز تهیه ماکارونی مجلسی و رستورانی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

طرز تهیه پیتزا ماکارونی با ماکارونی رشته ای

فوت‌وفن‌های تهیه پیتزای ماکارونی

برای آن‌که تهیه پیتزای ماکارونی شما موفقیت‌آمیز باشد، رعایت نکات و فوت‌وفن‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، به شما کمک خواهد کرد:

طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر

پیتزای ماکارونی را می‌توانید بدون فر هم تهیه کنید. برای این کار کافی است بعد از آماده کردن مواد. یک قابلمه مناسب بردارید یا از تابه دوطرفه استفاده کنید. یعنی ماکارونی و مواد را به همان ترتیبی که در بالا گفتیم داخل تابه بریزید و سپس آن را روی گاز با شعله کم بگذارید و زیر آن را یک شعله پخش‌کن بگذارید تا نسوزد و بعد از این که یک سمت خوب پخت آن را برگردانید تا پنیر هم طلایی شود.

پیتزای ماکارونی جذاب‌تر

در طرز تهیه پیتزای ماکارونی می‌توانید مواد روی پیتزا یا همان تاپینگ پیتزایتان را پرمخلفات کنید. از جمله موادی که خوب است به این پیتزا اضافه کنید می‌توان به سوسیس، گوشت مرغ پخته شده و نگینی خرد شده، گوجه و انواع سبزیجات اشاره کرد. حتی می‌توانید از پنیر پارمسان پودری هم برای تزیین استفاده کنید.

آیا می‌توانید ماکارونی را فریز کنید؟

بله، می‌توانید پیتزا ماکارونی را فریز کنید. برای این کار ظرفی که مواد پیتزا ماکارونی را در آن ریختید و آماده پخت است را با پلاستیک و فویل محکم بپوشانید و در فریز بگذارید. این مخلوط را می‌توانید تا سه ماه نگهداری کنید.

دیدگاه ها