طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای به ساده ترین روش ممکن

طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

چیز کیک مانند تیرامیسو از آن دسته دسرهای خوشمزه‌ای است که در کمترین زمان و به ساده‌ترین روش ممکن می‌توان درست کرد. چیزکیک یا همان کیک پنیری ترکیبی از طعم‌های شور و شیرین است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پایه اصلی چیز‌کیک‌ معمولا بیسکویت و پنیر خامه‌ای است که در دسترس همه افراد قرار دارد و آن‌ها را ترغیب به درست کردنش می‌کند. شما در این مطلب می‌توانید طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای را بخوانید و آخر هفته برای عزیزان‌تان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

  • پنیر خامه ای دو بسته
  • بیسکویت ساقه طلایی دو بسته
  • کره بدون نمک ۱۱ قاشق غذاخوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • شیر تغلیظ‌شده یک و یک‌چهارم فنجان
  • آب‌لیمو تازه یک‌چهارم فنجان
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

۱. بیسکویت‌ ها را خرد کنید

خرد کردن بیسکویت در طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای باید بیسکویت‌های ساقه‌طلایی را داخل یک ظرف یا پلاستیک فریزر بریزید. حال با کمک گوشت‌کوب یا وردنه آن‌ها را خرد کنید. در طرز تهیه چیز کیک می‌توانید بیسکویت‌های کراکر و پتی‌‌بور را هم جایگزین کنید.

۲. کراست را آماده کنید

خرد کردن بیسکویت در طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

در دومین مرحله از طرز تهیه چیزکیک با پنیر خامه‌ای باید به سراغ کره بروید. کره را در یک تابه بریزید تا کمی ذوب شود. در ادامه یک ظرف مناسب برای مخلوط کردن مواد انتخاب کنید. بیسکویت‌های خرد‌شده را به همراه شکر و کره داخل ظرف بریزید و خوب با یکدیگر هم بزنید. اگر بیسکویت‌هایتان در مرحله اول خوب خرد نشده‌اند می‌توانید مخلوط را مجدد داخل آسیاب‌برقی یا مخلوط‌کن بریزید تا یک‌دست شوند. در نهایت تهیه کراست یا همان پوسته چیزکیک به پایان رسیده است.

۳. مخلوط چیزکیک را داخل قالب بریزید

ریختن مخلوط در قالب در طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

در سومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای ، مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب موردنظر برسید و با کمک گوشت‌کوب خوب آن را فشرده کنید. سطح قالب را صاف و یک‌‌دست کنید. در نهایت قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا مواد خودش را بگیرد. تا مخلوط‌تان در فریزر خودش را بگیرد پنیر خامه‌ای را در دمای محیط بگذارید تا به اصطلاح هم‌دما شود.

۴. فیلینگ را آماده کنید

آماده کردن مایه پنیری در طرز تهیه چیز کیک پنیری

در چهارمین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای به سراغ فیلینگ آن بروید. شما باید در یک کاسه مناسب یا کاسه هم‌‌زن پنیر خامه‌ای را برای چند دقیقه بزنید. حال شیر تغلیظ‌شده را کم‌کم به آن اضافه و مجدد هم بزنید. در صورت نیاز کناره‌های کاسه را تراشیده و مجدد هم بزنید. آب‌لیمو و وانیل را هم به فیلینگ چیزکیک‌ اضافه و با یکدیگر هم بزنید.

۵. فیلینگ را به کراست اضافه کنید

اضافه کردن فیلینگ پنیری به کراست در طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

در پنجمین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای باید فیلینگ‌تان را به کراست اضافه کنید؛ فیلینگ را داخل پوسته کراست بریزید و روی آن را کامل صاف کنید. در آخر با پلاستیک بپوشانید. قالب را برای دو تا سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را کامل بگیرد. در صورت علاقه به شکلات، چیز کیک شکلاتی هم برای دورهمی‌هایتان می‌توانید چیز کیک شکلاتی را هم درست کنید.

۶. چیزکیک را سرو کنید

سرو چیز کیک با پنیر خامه ای

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه‌ای باید قالب را بعد از چند ساعت از یخچال بیرون بیاورید. قالب کمربندی خود را به آرامی باز کرده و چیزکیک را بیرون بیاورید. چیز کیک را در ظرف موردنظر سرو و خرده میوه و خامه تزئین‌ش کنید. پیشنهاد ما به شما طرز تهیه چیز کیک تنوری برای روزهای تعطیل‌تان است.

دستور تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

نکات تکمیلی طرز تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای

چیزکیک معمولا بهترین گزینه برای پذیرایی در دورهمی‌ها محسوب می‌شود که می‌توان آن را به ساده‌ترین روش درست، تزئین و کنار یک فنجان قهوه یا چای سرو کرد. اگر شما هم می‌خواهید نکات تکمیلی تهیه آن را بدانید پس از خواندن مطالب زیر غافل نشوید.

دستور تهیه چیز کیک با پنیر خامه ای و میوه

چیز کیک با پنیر خامه و فیلینگ میوه

چیز کیک دستورهای متنوعی دارد که پایه اصلی آن بیسکویت و پنیر خامه‌ای است. اگر می‌خواهید آن را با آب‌و تاب بیشتری درست کنید پس از فیلینگ میوه استفاده کنید. با توجه به مراحل بالا کراست و فیلینگ را درست کنید. حال یک لایه کراست را در قالب بریزید. روی آن را صاف کنید سپس لایه پنیری را اضافه و مجدد با کمک قاشق یا کاردک پلاستیکی صاف کنید. میوه‌های حلقه‌شده مانند موز یا توت‌فرنگی را روی آن بچینید. با پشت‌سر گذاشتن هر مرحله، قالب را برای دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در آخر ژله با طعم موردعلاقه‌تان را درست کرده و روی آن بریزید. قالب را مجدد برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا برای میهمانی‌تان درست شود.

تاپینگ های چیز کیک با پنیر خامه ای

برای سرو و تزئین چیز کیک تاپینگ‌های مختلفی در دسترس‌تان قرار دارد. برش‌های میوه، سس کارامل، شکوفه‌های خامه، پوره توت‌فرنگی یا مارمالاد بهترین گزینه‌هایی هستند که با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آن را به کار ببرید.

برش دادن چیز کیک

نحوه برش چیز کیک با پنیر خامه ای

برش‌های تمیز چیزکیک، زیبایی آن را دو چندان می‌کند پس به یک چاقوی تیز و بزرگ نیاز دارید. یک کاسه آب داغ کنار خود بگذارید. قبل از هر برش باید چاقو را برای چند ثانیه داخل آب داغ ببرید تا تیغه‌اش گرم شود. سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. برش خود را زده و آن را داخل بشقاب بگذارید. این کار را هر بار تکرار کنید تا برش‌های تمیزی داشته باشید.

نگه داری چیز کیک

چیز‌کیک با پنیر خامه‌ای را یک تا دو روز قبل از میهمانی‌تان می‌توانید درست کرده و در یخچال آن را نگه دارید. از سویی دیگر می‌توانید کراست آن را هم زودتر درست و برای یک روز در فریزر بگذارید. سپس آن را با فویل محکم بپیچید و در یخچال بگذارید. در آخر اگر از چیزکیک‌تان اضافه آمد آن را کامل بپوشانید و برای سه ماه آن را منجمد کنید.

دیدگاه ها