طرز تهیه چیز کیک با ژله خوشمزه به آسانی آب خوردن

طرز تهیه چیز کیک با ژله
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

چیزکیک یکی از خوشمزه‌ترین و در عین‌حال ساده‌ترین دسرهایی است که بدون فر در منزل می‌توانید آن را برای خود و عزیزان‌تان درست کنید. پایه اصلی این دسر خوشمزه معمولا پنیر خامه‌ای، ژله، بیسکویت یا کیک اسفنجی ساده است. این دسر با دستورها و روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود و به آسانی می‌تواند به میز پذیرایی‌تان جلوه دیگری ببخشد. در مطالب قبلی به طرز تهیه چیزکیک یخچالی با بیسکویت که از آسان‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید، اشاره کرده‌ایم حتما آن را بخوانید. طرز تهیه چیز کیک با ژله را در ادامه بخوانید تا به آسانی آب‌خوردن آن را هم درست کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با ژله

  • پنیر خامه‌ای ۲۵۰ گرم
  • خامه غلیظ‌شده ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • بیسکویت خردشده ۱۰۰ گرم
  • کره ذوب‌شده ۱۰۰ گرم
  • شکر ۷۵ گرم
  • آب جوش ۳۰ میلی‌لیتر
  • پودر‌ژلاتین دو و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • ژله با طعم توت‌فرنگی ۲ بسته ۸۵ گرمی

طرز تهیه چیز کیک با ژله

۱. مخلوط بیسکویت و کره را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیزکیک با ژله باید بیسکویت‌ها را حسابی خرد کنید. برای خرد‌ کردن بیسکویت‌ها از غذاساز یا گوشت‌کوب می‌توانید کمک بگیرید. شما باید بیسکویت‌ها را داخل پلاستیک‌های زیپ‌دار یا یک کاسه بریزید و با کمک گوشت‌کوب خردشان کنید. حال کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری خود را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس پایه و کناره‌های قالب‌تان را کمی چرب کنید. بیسکویت‌های خرد‌شده را به همراه کره آب‌شده داخل یک کاسه بریزید و خوب با یک یکدیگر مخلوط‌شان کنید. مخلوط را داخل قالب بریزید. با گوشت‌کوب روی آن بزنید تا حسابی فشرده شود. در انتها قالب را برای یک ساعت در داخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. پیشنهاد ما به شما در فصل زمستان درست کردن چیز کیک خرمالو است که یک دسر خاص به حساب می‌آید.

۲. ژلاتین را آماده کنید

آماده کردن ژلاتین در طرز تهیه چیزکیک با ژله

در دومین مرحله از طرز تهیه چیزکیک با ژله باید در یک کاسه ژلاتین و آب‌جوش را مدام هم بزنید تا پودر ژلاتین حل شود. در روشی دیگر می‌توان کاسه را روی دمای کتری یا سماور بگذارید تا به روش بن‌ماری حل شود. حال به سراغ دیگر مراحل تهیه چیزکیک خوشمزه‌تان بروید. اگر زمان کافی برای درست کردن چیزکیک ندارید حتما چیزکیک یخچالی را برای خود درست کنید.

۳. مخلوط چیزکیک را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ژله باید با کمک یک هم‌زن برقی خامه، پنیرخامه‌ای و شکر را حسابی مخلوط کنید تا فرم بگیرد. در ادامه آشپزی مخلوط ژلاتین را هم داخل کاسه بریزد و آن را هم بزنید. مخلوط چیزکیک‌تان باید یک‌دست باشد. حال قالب را از یخچال بیرون بیاورید و با قاشق مخلوط پنیری چیزکیک را روی آن بریزید. مجدد قالب را برای دو ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. چیزکیک انار هم می‌تواند پیشنهاد خوبی برای پذیرایی از میهمان‌هایتان در زمستان باشد.

۴. ژله را آماده کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ژله ، به دلخواه خود یکی از طعم‌ها را آماده کنید. پودر ژله‌ها را با دو لیوان آب سرد مخلوط کنید. به ژله‌تان زمان دهید تا خنک شوند. حال با استفاده از یک قاشق بزگ یا ملاقه به آرامی ژله را روی فیلینگ‌تان بریزید. چیزکیک را برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد. برای زیبایی بیشتر چیزکیک‌تان می‌توانید موز یا توت‌فرنگی خرد کرده و روی فیلینگ قرار دهید. سپس ژله را به آرامی روی آن بریزید. بعد از دو ساعت قالب را بیرون بیاورید و کمربند آن را باز کنید. سپس در بشقاب سرو قرار دهید و با خرده میوه آن را تزئین کنید. چیزکیک ژله‌ای‌تان را می‌توانید همراه با یک فنجان قهوه یونانی نوش‌جان کنید.

دستور تهیه چیز کیک با ژله

نکات تکمیلی تهیه چیز کیک ژله ای

چیزکیک یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که بدون فر و با کم‌ترین مواد می‌توان برای میهمانی ها آماده کرد. برای پذیرایی بهتر از عزیزان‌تان، دانستن نکات زیر در رابطه با تهیه چیز کیک ژله‌‌ای ضروری است.

تزئین چیز کیک

تزئین چیزکیک با ژله و خرده میوه

شما با برش‌های میوه، خامه، سس شکلاتی، ژله خرده‌شیشه یا ترافل با توجه به سلیقه‌تان به راحتی می‌توانید چیزکیک‌تان را تزئین کنید. برای حفظ زیبایی ظاهری چیزکیک‌تان، ژله را باید در چند مرحله و به آرامی روی آن بریزید تا هم میوه‌ها تکان نخورند و هم بافت پنیری آن به داخل فرو نرود.

تاریخچه چیز کیک

ردپای چیزکیک را می‌توان در فرهنگ یونان و جزیره ساموس دید که با آن پنیرهای خوشمزه‌ و گندم‌شان کیک پنیری درست می‌کردند. یونانی‌های باستان کیک پنیری را برای سرو در عروسی‌ها و پذیرایی از ورزشکاران المپیکی می‌پختند. رومی‌ها با فتح یونان، دستور چیزکیک را یک غنیمت بزرگ به حساب آوردند و به تمام نقاط اروپا پخش کردند.

پنیر چیز کیک ژله‌ ای

استفاده از پنیر ماسکارپونه و لنه برای چیزکیک با ژله

بهترین پنیری که می‌توان در تهیه چیز کیک با ژله به کار برد، پنیر خامه‌ای، پنیر لبنه‌ یا ماسکارپونه است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به کیک‌تان می‌دهد. برای بافت بهتر دسرتان، پنیر خامه‌ای را باید آن‌قدر بزنید تا یک‌دست شود. برای جلوگیری از سفت و گلوله‌گلوله شدن پنیر خامه‌ای‌تان حتما قبل از استفاده آن را به دمای محیط برسانید.

استفاده از قالب کمربندی

قالب کمربندی مهم‌ترین وسیله‌ای است که در طرز تهیه چیزکیک یخچالی به آن نیاز دارید. قبل از استفاده از قالب کمربندی باید آن را کمی چرب کنید و کاغذروغنی یا پلاستیک کف آن را بپوشانید تا چیزکیک به راحتی جدا شده و به قالب نچسبد.

بیسکویت چیزکیک

بیسکویت مناسب برای تهیه چیزکیک ژله ای

پایه چیزکیک معمولا کیک اسفنجی یا بیسکویت است که در صورت استفاده از بیسکویت باید از بیسکویت ساقه‌طلایی، پتی‌بور ساده یا شکلاتی استفاده کنید.

برش چیز کیک ژله ای

بهترین ابزار برای برش چیز‌کیک با ژله، چاقوی داغ است. به کار بردن چاقوی داغ برای برش چیز کیک از خرد شدن آن جلوگیری می‌کند. پیشنهاد ما به شما قرار دادن یک دستمال‌کاغذی کنارتان است تا با هر برش، چاقو را تمیز کنید تا خرده‌های برش قبلی به آن نچسبند.

نگه داری چیز کیک ژله ای

نگه داری چیز کیک ژله ای

باقی‌‌مانده چیز‌کیک خود را باید در یک ظرف دربسته قرار دهید و در مدت یک هفته آن را مصرف کنید. اگر آن را در فریزر می‌خواهید نگه دارید تنها باید چیزکیک را بدون ژله‌اش سلفون بپیچید. شما با این کار آن را تا «سه ماه» می‌توانید نگه دارید.

دیدگاه ها