طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر الی چهار نفر

طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر
آسان
۲-۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کیک ساده همیشه اولین انتخاب برای پذیرایی از افراد در دورهمی‌ها به حساب می‌آید چراکه با ساده‌ترین مواد در سریع‌ترین زمان درست می‌شود. کیک ساده را با طعم‌های وانیلی و کاکائویی به راحتی می‌توانید برای دو الی چهار نفر درست کرد. میزان مواد در دستور تهیه کیک بسیار مهم است، به این‌خاطر که نه کم باشد نه اصراف شود. در این مطلب طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر را می‌توانید بخوانید تا به ساده‌ترین روش آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده برای دو نفر

  • تخم‌مرغ چهار عدد
  • آرد سفید قنادی دو لیوان
  • شیر یک لیوان
  • شکر یک لیوان
  • روغن مایع سه‌چهارم لیوان
  • وانیل نصف قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر دو قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر

۱. مواد را مخلوط کنید

مخلوط کردن شکر، تخم‌مرغ و وانیل در طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر

در تهیه کیک ساده دو نفره که به آن مینی کیک هم می‌گویند باید مواد گفته‌شده را در دمای محیط قرار دهید تا خللی در روند پخت کیک پیش نیاید. حالا در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا در آن تخم‌‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید. با از بین رفتن لختگی تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را هم داخل ظرف بریزید و با تخم‌مرغ‌ها مخلوطشان کنید. در صورت استفاده از هم‌زن برقی باید مواد داخل کاسه را برای هفت دقیقه هم بزنید اما در صورت استفاده از هم‌زن دستی نیاز به زمان بیشتری دارید.

۲. روغن، شیر و آرد را اضافه کنید

اضافه کردن آرد، روغن مایع و شیر به مایه کیک

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر بعد از آن‌که حجم مواد دو برابر و رنگ آن به کرمی تغییر پیدا کرد باید شیر و سپس روغن را اضافه کنید. مواد کیک ساده را تا جایی هم بزنید که مخلوط و یک‌دست شده باشند. در این لحظه آرد را به همراه بیکینگ‌پودر سه بار الک کنید تا آرد سبک‌تری داشته باشید و در نهایت به مخلوط اضافه کنید. در این مرحله باید از هم‌زن دستی برای مخلوط کردن آرد کمک بگیرید. آرد را در چند مرحله به آرامی به مخلوط اضافه و هم بزنید.

۳. کیک ساده را بپزید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مناسب با توجه به میزان مایه کیک‌تان انتخاب و کاغذروغنی داخل آن پهن کنید. تنها باید این نکته را در نظر داشته باشید که حجم مایه کیک هنگام پخت، دو برابر خواهد شد. مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را دو بار روی سطح کارتان بزنید تا حباب‌های اضافه داخل کیک گرفته شود. حال آن را برای ۴۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا بپزد. در نهایت آن را بیرون بیاورید و کمی زمان دهید تا خنک شود. کیک را درون ظرف مورد نظر بگذارید و آن را با خامه، ترافل‌های رنگی یا سس شکلاتی به دلخواه خود تزئین کنید.

دستور تهیه کیک ساده برای دو نفر

نکات تکمیلی پخت کیک ساده برای دو نفر

کیک یا پنکیک ساده معمولا بهترین گزینه برای دورهمی‌هایتان محسوب می‌شود که در سریع‌ترین زمان می‌توانید آن را درست کنید. شما برای تهیه یک کیک خوشمزه اما ساده و بی‌دردسر می‌توانید نکات تکمیلی گفته‌شده را در ادامه خوانده و رعایت کنید.

پخت کیک ساده در توستر

طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر در توستر

در دستور تهیه این کیک خوشمزه، نه تنها ساده‌ترین مواد را می‌توان به کار گرفت بلکه آن را می‌توان با ساده‌ترین روش هم درست کرد. علاوه بر فر، پخت کیک در توستر یا قابلمه هم درست کنید. در طرز تهیه کیک ساده در توستر نیاز به گرم کردن آن با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد دارید. قالب را برای ۴۵ دقیقه در توستر بگذارید. بهتر است تا نیم ساعت اول در توستر را باز نکنید. بعد از آن برای اطمینان از پخت، خلال چوبی یا چنگال داخل کیک فرو کنید، در صورت نچسبیدن مایع اضافی به خلال، کیک ساده شما آماده است. تنها دقت داشته باشید که قالب کیک را در بالاترین قسمت توستر بگذارید. المنت بالایی را خاموش و المنت پایینی را روشن نگه دارید. شما برای پخت در قابلمه می‌توانید مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه را بخوانید که دستوری مشابه دارد.

دستور تهیه کیک ساده در قابلمه

کیک ساده برای دو نفر با ساده‌ترین دستور و مواد درست می‌شود پس شما در صورت نبود فر نباید ناراحت باشید چراکه با قابلمه می‌توانید آن را درست کنید. در طرز تهیه کیک ساده مانند کیک اسفنجی در قابلمه، بعد از پیش بردن مراحل پخت، یک قابلمه بزرگ‌تر از قالب خود انتخاب کنید. مقداری آب درون آن بریزید. در ادامه پایه‌ای فلزی درون قابلمه قرار دهید تا قالب کیک را روی آن بگذارید. اجازه دهید کیک در قابلمه مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. در انتها سیخ چوبی را در میانه کیک فرو کنید و در صورت تمیز بیرون آمدن، کاغذ روغنی آن را بردارید. در نهایت اجازه دهید که خنک شود تا بتوانید آن را تزئین کنید.

تزئین و سرو کیک

تزئین و سرو کیک ساده برای دو الی چهار نفر

کیک ساده مانند کیک اسفنجی ساده شاید ظاهری ساده داشته باشد اما طعم آن فوق‌العاده است. با این‌حال با توجه به سلیقه‌های خود می‌توانید کیک‌تان را با برش‌هایی از میوه فصل، گاناش، ترافل‌های رنگی، مربای توت فرنگی، شکلات چیپسی یا مارمالاد آلبالو تزئین و سرو کنید.

استفاده از طعم دهنده در تهیه کیک ساده برای دو نفر

در تهیه کیک ساده از طعم‌دهنده‌های متفاوتی می‌توانید استفاده کنید. چند قطره گلاب، زعفران یا آب مرکباتی مانند پرتقال بهترین گزینه‌هایی هستند که در طرز تهیه این کیک کاربرد دارد. در طرز تهیه کیک پرتقالی اسفنجی می‌توانید از پوست پرتقال و آب آن به عنوان طعم‌دهنده استفاده کنید.

پوسته پوسته روی کیک ساده

پوسته پوسته شدن روی کیک ساده

مهم‌ترین دلیل پوسته‌‌‌پوسته شدن روی کیک، ریختن بیش از حد مایه خمیر در قالب کیک‌تان است. نبود قالب مناسب برای پخت، کیک را تحت فشار قرار می‌دهد در نتیجه روی آن پوسته‌پوسته می‌شود. پس در طرز تهیه کیک ساده برای دو نفر حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. در نهایت به زمان پخت هم دقت داشته باشید که بیشتر از زمان گفته‌شده نشود که روی ظاهر کیک خیس‌تان تاثیر می‌گذارد. با توجه به علاقه‌تان به شکلات و کاکائو حتما کیک شکلاتی اسفنجی را هم برای روزهای تعطیل‌تان امتحان کنید.

چسبناکی و خشکی کیک ساده

از مهم‌ترین دلایل خشکی کیک ساده می‌توان به کم یا زیاد بودن آرد در مایه کیک اشاره کرد پس حالا که کیک را برای دو الی چهار نفر دست می‌کنید باید این نکته را مدنظر قرار دهید. دلیل دیگر آن زمان بیش از حد پخت است که منجر به از بین رفتن رطوبت کیک می‌شود. از سویی دیگر چسبناکی کیک تنها به دلیل بیش از حد مخلوط کردن خمیر کیک است پس نیاز است مواد خشک و تر را تنها تا زمانی که ترکیب می‌شوند هم بزنید. از درست کردن کیک خیس شکلاتی غافل نشوید.

دیدگاه ها

    1. شما در طرز تهیه کیک ساده بهتر است از آرد سفید قنادی استفاده کنید که دانه‌ریز و بسیار سبک است. امیدوارم آن را درست کرده و از خوردن آن کنار عزیزان‌تان لذت ببرید.