بهترین روش تهیه پستو خانگی و فوت و فن آماده کردن آن

تهیه پستو خانگی
آسان
12 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با سس پستو خانگی می‌توان به یک بشقاب اسپاگتی ساده، حس و روحی تازه و خوشمزه بخشید. در واقع فقط چند قاشق از این سس جادویی نه تنها برای پاستا و اسپاگتی بلکه برای خیلی از غذاها مثل انواع کتلت و کوکو، استیک و ساندویچ طعمی خاص و دلنشین ایجاد می‌کند. اگر شاغل هستید یا غذاهای حاضری زیاد درست می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه روح تازه‌ای به غذاهایتان ببخشید، همیشه یک ظرف سس پستوی آماده داخل یخچال داشته باشید. برای تهیه پستو خانگی کافی است مواد لازم آن را تهیه کرده و به صورت هفتگی آن را تهیه کرده و داخل یخچال نگهداری کنید. در ادامه تمام نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سس پستو خانگی را در اختیارتان قرار دادیم.

مواد لازم برای تهیه پستو خانگی

  • برگ ریحاننیم کیلوگرم
  • پنیر پارمسان کاله150 گرم
  • سیرچهار حبه
  • دانه کاج (یا مغز گردو، پسته، بادام هندی، بادام زمینی)120 گرم
  • روغن زیتونیک پیمانه
  • آبلیموی تازهدو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس پستو خانگی

روش ساده تهیه پستو خانگی

برای تهیه پستو خانگی تمام مواد از جمله برگ ریحان، حبه‌های سیر، دانه کاج یا هر مغزی که به جای آن استفاده کردید و پنیر پارمزان را داخل ظرف غذاساز بریزید. غذاساز را روشن کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. نمک و فلفل را هم اضافه کنید. در همین حین که غذاساز در حال کار کردن است، روغن زیتون را آرام به مواد اضافه کنید تا بافت سس تشکیل شود. سس پستو خانگی به همین راحتی آماده است. در ادامه درباره کاربرد و نکاتی که باید درباره این سس بدانید خواهیم پرداخت.

کاربرد سس پستو

یکی از کاربردهای اصلی سس پستو، استفاده از آن در تهیه اسپاگتی یا همان ماکارونی خودمان است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ماکارونی را درست کنید و روی آن سس پستو بریزید. مقداری پنیر پارمزان هم روی سس بپاشید.

علاوه بر ماکارونی این سس را می‌توانید با بال، سینه‌های مرغ سرخ شده، کتلت، کوکو سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده هم میل کنید.

چرا سس پستوی خانگی درست کنیم؟

اگر قبلا از فروشگاه‌ها سس پستو خریداری می‌کردید، باور کنید که پستوی خانگی با دستورالعملی که در اختیارتان قرار دادیم، آنقدری خوشمزه است که دیگر فکر خرید آن را هم به طور آماده نمی‌کنید. علاوه بر طعم ماندگار، سس پستوی خانگی فاقد مواد نگهدارنده و کاملا تازه است.

فوت و فن‌های تهیه پستو خانگی

  • برای تهیه سس پستوی خانگی حتما از غذاساز یا آسیاب برقی استفاده کنید تا قوام سس کاملا یکسان شود.
  • چون دانه کاج کمی گران قیمت است، همانطور که گفتیم می‌توانید از مغز گردو، پسته، بادام زمینی یا بادام هندی استفاده کنید. همچنین می‌توانید دانه‌های کاجی که روی زمین افتادند را به خوبی شسته و دانه‌های داخل آن را خارج کنید و برای تهیه سس استفاده کنید.
  • قوام و میزان غلظت این سس رابطه مستقیمی با مقدار روغن زیتون دارد. اگر می‌خواهید سس‌تان شل‌تر شود، روغن زیتون بیشتری استفاده کنید. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

دیدگاه ها