طرز تهیه ماهی انگشتی حرفه‌ای در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه ماهی انگشتی
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

فینگرفودها فقط پیش‌غذا نیستند. وقتی آنها را کنار یک ظرف سالاد و دورچین‌های خوشمزه سرو کنید، می‌توانند جای یک وعده غذایی کامل را بگیرند و حتی در مهمانی‌های پرجمعیت هم کارتان را راه بیندازند. ماهی انگشتی ، یکی از سالمترین و البته پرطرفدارترین فینگرفودهاست. می‌توانید آن را در کنار دیپ‌ها و سس‌های خوشمزه بگذارید یا اینکه به عنوان یک ساندویچ دریایی متفاوت سرو کنید. در این مطلب طرز تهیه ماهی انگشتی را به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش آموزش می‌دهیم. کافی است فیله ماهی دلخواهتان را تهیه کنید و حدود نیم ساعت برای آماده کردن این غذای متفاوت وقت بگذارید.

مواد لازم برای تهیه ماهی انگشتی

  • فیله ماهی قزل‌آلا یا سالمونیک کیلو گرم
  • پودر پاپریکادو قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ رسمیدو عدد
  • نان تست سبوس‌داربه مقدار لازم
  • پنیر چدار۳۰ گرم
  • روغن زیتون بکربه مقدار لازم
  • نمک دریا و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماهی انگشتی

مرحله اول

برای تهیه ماهی انگشتی می‌توانید سراغ ماهی سفید هم بروید، اما ما اینبار از ماهی سالمون برای تهیه این غذا استفاده کرده‌ایم. برای شروع فیله‌های ماهی را با عرض دو و طول حدودا پنج سانتی‌متر برش بزنید. پخت ماهی روش‌های مختلفی دارد و این بار ما می‌خواهیم طرز تهیه ماهی سوخاری انگشتی را به شما آموزش بدهیم.

مرحله دوم

نان تست را هم در فر حرارت دهید تا سوخارش شود. وقتی که نان خشک شد و حرارتش پایین آمد، آن را با دست تکه‌کرده و در غذاساز بریزید تا پودر شود. توصیه می‌کنیم پودر نان را بیش از اندازه ریز نکنید. تکه‌های کوچک نانی که در زمان خوردن ماهی انگشتی روی زبانتان احساس می‌شوند، برایتان خوشایند خواهند بود.

بعد از آماده شدن آرد سوخاری، کمی در آن نمک بریزید و پنیر را هم در آرد رنده کنید. شما قرار است روی ماهی‌های انگشتی را با این ترکیب بپوشانید. روش تهیه این فینگرفود به کتلت ماهی شبیه است اما اینبار قرار است غذایتان را در فر آماده کنید.

مرحله سوم

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه کم‌عمق بزنید. سپس نمک دریا، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کرده و هم بزنید. می‌توانید به جای پودر پاپریکا سراغ خمیر پاپریکا هم بروید. روغن زیتون را هم به این ترکیب اضافه کنید و بعد از آماده شدن این مایه، در ظرف دلخواهتان یک کاغذ روغنی بیندازید و برای حاضر کردن آرد سوخاری خانگی دست بکار شوید.

مرحله چهارم

هر تکه ماهی را ابتدا در مخلوط تخم‌مرغ بزنید و آن را چند ثانیه بالای ظرف نگه‌دارید تا مایه اضافی از آن به داخل ظرف بچکد. سپس ماهی را خوب در آرد سوخاری بغلتانید و وقتی روی آن کاملا پوشانده شد، روی کاغذ روغنی بگذارید. می‌توانید این کار را دو مرتبه انجام دهید تا لایه رویی ماهی ضخیم‌تر شود.

در فاصله آرد زدن به همه ماهی‌ها، فر را هم روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. وقتی همه ماهی‌ها آردی شدند، سینی را در فر بگذارید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد می‌توانید شعله پایین فر را خاموش کرده و شعله بالا را روشن کنید تا روی ماهی‌ها هم طلایی شود.

دیدگاه ها