طرز تهیه پنینی بادمجان

آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پنینی بادمجان یک نوع ساندویچ مجبوب ایتالیایی است که آن را گریل می‌کنند یا در دستگاه‌های ساندویچ‌ساز قرار می‌دهند. این غذا به دلیل سادگی و طبخ متفاوتش طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای تهیه این غذا می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید و ترکیبی از آن‌ها را درون نان تست قرار دهید و سپس آن را گریل کنید. حتما در بسیاری از کافه‌ها اسم این غذا به چشمتان خورده است و شاید حتی آن را امتحان کرده باشید. این غذای عالی و خوشمزه را می‌توانید به سادگی در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در دسترستان نبود می‌توانید حدود ۲ تا ۳ دقیقه ساندویچتان را درون مقدار بسیار کمی روغن سرخ کنید.

مواد لازم برای تهیه پنینی بادمجان

  • بادمجان متوسطچهار عدد
  • روغن‌ زیتوندو قاشق غذا خوری
  • پنیر موزارلا۲۰۰ گرم
  • نان باگتبه مقدار لازم
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم
  • ریحان تازه ساطوری شدهدو قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنینی بادمجان

مرحله اول

بادمجان‌ها را به صورت طولی و لایه لایه برش دهید. لایه‌های بادمجان را با روغن زیتون چرب و آن‌ها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. بادمجان‌ها را ۲ تا ۳ دقیقه کباب کنید. بعد از کبابی شدن باید ضخامت آن‌ها کم و نازک شده باشد. در نهایت روی بادمجان‌های کباب شده سرکه بالزامیک بریزید.

مرحله دوم

نان‌های تست را با قلم‌موی آشپزخانه به روغن زیتون آغشته کنید. روی هرکدام از نان‌ها به طور مساوی پنیر موزارلا، برگ ریحان تازه و بادمجان کبابی قرار دهید. و در آخر تکه‌ نان دیگری را روی آن‌ها بگذارید.

مرحله سوم

ساندویچ‌ها را درون دستگاه ساندویچ‌ساز یا گریل قرار دهید تا بپزند. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در اختیار ندارید ساندویچ‌هایتان را در مقدار کمی روغن سرخ کنید. برای تهیه پنینی می‌توانید از هر ماده دلخواه دیگری درون نان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اگر این غذای خوشمزه را درست کردید لطفا تجربه‌تان را از تهیه و سرو این غذا با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها