طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر و در خانه

آسان
3-4 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

ترکیب پیتزا و ماکارونی یک ترکیب جادویی و متفاوت است که به راحتی می‌توانید در خانه آن را تهیه کنید. برای تهیه این پیتزا لازم نیست فر داشته باشید. در ادامه طرز تهیه پیتزا ماکارونی مجلسی که قبلا در کتاب کاله منتشر کرده‌ایم، این بار طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر خانگی را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر

  • ماکارونی نصف بسته
  • گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • فلفل دلمه یک عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • تخم مرغ سه عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • رب یک قاشق غذاخوری
  • آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر

۱. آبکش کردن ماکارونی

آبکش کردن ماکارونی برای پیتزای ماکارونی بدون فر

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر درست مثل طرز تهیه ماکارونی ساده این است که ماکارونی را آبکش کنید. برای این کار در یک قابلمه بزرگ آب و نمک بریزید و بگذارید به جوش آید بعد ماکارونی را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه بپزد تا مقداری نرم شود. بعد آن را آبکش کنید و روی ماکارونی را آب خنک بریزید و بگذارید خوب آب اضافه‌اش خالی شود.

۲. آماده کردن مواد روی پیتزا

حالا در دومین مرحله از طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر، مواد روی پیتزا ماکارونی را آماده کنید. برای آماده کردن مواد ابتدا پیاز را خرد کرده، در مقداری روغن سرخ کنید. بعد از این‌که طلایی شد، گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و اجازه دهید خوب سرخ شود. سپس نوبت اضافه کردن رب است. رب گوجه را اضافه کنید و خوب هم بزنید، هم زمان نمک، فلفل و ادویه ماکارونی مدنظرتان را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

فلفل دلمه‌ای و قارچ را ورقه‌ای خرد کنید و بعد قارچ را در یک ماهیتابه مقداری تفت دهید. اکنون مواد پیتزای شما آماده است. بهتر است برای سیاه نشدن قارچ، مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.

۳. پخت پیتزا ماکارونی

آخرین مرحله از طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر این است که تخم مرغ را به ماکارونی رشته‌ای اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد آن را در یک ماهیتابه مناسب دو طرفه پهن کنید و بگذارید یک طرف آن کامل سرخ شود. بعد آن را برگردانید و یک لایه از ترکیب گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید و قارچ و فلفل دلمه‌ای رویش بچینید و بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید و اجازه دهید پیتزای ماکارونی بدون فرتان خوب بپزد و آماده شود. بعد از ۲۰ تا ۳۵ دقیقه پیتزای شما آماده است. نوش جان!

اگر از این غذا خوشتان آمده می‌توانید طرز تهیه کوکوی ماکارونی را هم در کتاب کاله مطالعه کنید؛ بهتر است از غذایی مثل ماکارونی با سویا هم غافل نشوید. طرز تهیه ماکارونی با سویا هم در کتاب کاله موجود است.

پیتزای ماکارونی

نکات تکمیلی برای طرز تهیه پیتزای ماکارونی بدون فر

درست کردن پیتزای ماکارونی کار ساده‌ای است کافی است نکات ریزی را درست مثل طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده یا هر ماکارونی دیگر بدانید. نکات و فوت‌وفن‌های تهیه پیتزای ماکارونی را در ادامه بخوانید.

پخت پیتزای ماکارونی در فر

پیتزای ماکارونی را می‌توانید به جای قابلمه در فر بپزید. کافی است قبل از ریختن ماکارونی و مایه ماکارونی ابتدا فر را در دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید و بعد پیتزای ماکارونی که کامل آماده کردید و همه مواد را رویش ریخته‌اید را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. قبلا طرز تهیه ماکارونی پیتزایی در فر را در کتاب کاله برایتان آورده‌ایم.

استفاده از مواد متنوع برای تهیه پیتزا

برای پخت پیتزای ماکارونی می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از انواع کالباس یا بیکن استفاده کنید. این پیتزا را می‌توانید با گوجه و برگ ریحان زیبا کنید. حتی اگر دوست داشته باشید می‌توانید از مرغ نگینی خرد شده هم برای تهیه این پیتزای خاص استفاده کنید و از خواص ماکارونی و مرغ بهره‌مند شوید.

ماکارونی فرمی به جای ماکارونی رشته‌ای

درست است که ماکارونی رشته‌ای بهترین گزینه برای تهیه پیتزا ماکارونی است اما می‌توانید از انواع ماکارونی شکلی هم برای تهیه این پیتزا استفاده کنید.

دیدگاه ها