طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا

پولنتا پیش غذای ایتالیایی
آسان
5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پولنتا پیش غذای اصیل ایتالیایی است که علاوه بر ایتالیا در کشورهای آمریکای لاتین مثل برزیل و آرژانتین هم رواج دارد. این پیش غذا از حل کردن آرد ذرت در آب یا شیر یا آب گوشت و مرغ تهیه می‌شود. طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا چندان پیچیده نیست و استفاده از آب گوشت یا مرغ به پولنتا ایتالیایی طعم بیشتری به این پیش غذا می‌دهد.

نکته دیگری که طعم این پیش غذا را خوشمزه‌تر و بافت آن را نرم‌تر می‌کند، استفاده از پنیر در آن است. پنیر استفاده شده در پولنتا می‌تواند کاملا سلیقه‌ای و بسته به ذائقه‌تان باشد؛ اما به نسبت پنیر خامه‌ای و پنیر پارمزان جز پنیرهایی هستند که برای تهیه پولنتا بیشتر استفاده می‌شود. پولنتا را علاوه بر پیش غذا می‌توانید در کنار غذاهایی مثل خوراک گوشت نیز سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه پولنتا پیش غذای ایتالیایی

  • آب گوشتچهار پیمانه
  • نمکیک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • آرد ذرتیک پیمانه
  • پنیر خامه‌ای ویلییک‌چهارم پیمانه
  • کره پاستوریزه کاله50 گرم

طرز تهیه پیش غذای ایتالیایی پولنتا

مرحله اول

برای شروع یک ماهیتابه بزرگ و نسبتا عمیق بردارید. چهار پیمانه آب گوشت را با یک‌ونیم قاشق چای‌خوری نمک داخل تابه ریخته و روی شعله قرار دهید. حدود پنج دقیقه صبر کنید تا آب گوشت و نمک به جوش بیایند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای تهیه این پیش‌غذا به جای آب گوشت از آب مرغ استفاده کنید. 

مرحله دوم

وقتی آب گوشت و نمک به جوش آمدند، حرارت را کم کنید. آرد ذرت را کم‌کم به مواد اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا حل شده و یکدست شود. نباید هیچ گلوله‌ای از آرد را داخل تابه ببینید.

مرحله سوم

صبر کنید تا آرد ذرت داخل تابه روی حرارت ملایم غلیظ شده و به قوام بیاید. سپس کره را اضافه کرده و در تابه را بگذارید. اجازه دهید تا مواد حدود 25 دقیقه روی حرارت ملایم بمانند. هر دو تا سه دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا کف تابه نچسبد و ته نگیرند.

مرحله چهارم

حالا در این مرحله پنیر خامه‌ای ویلی را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید تا داخل مواد حل شود. پولنتای پنیری شما آماده است؛ آن را داخل ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه پولنتا

  • می‌توانید در آخر پولنتا را چشیده و اگر دوست داشتید از مقدار نمک و پنیر خامه‌ای بیشتری استفاده کنید.
  • این غذا را می‌توانید در کنار بعضی از خوراک‌ها مثل خوراک راگو، خوراک مرغ  یا خوراک گوشت سرو کنید.
  • به جای پنیر خامه‌ای می‌توانید از یک‌سوم پیمانه پنیر پارمسان پودری هم استفاده کنید.

دیدگاه ها