طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه برای شب یلدا

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی
متوسط
6 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه برای دلدادگان شکلات و چیزکیک یک دسر دوست‌داشتنی و مناسب برای هر مناسبتی بخصوص یلداست. اما قبل از این که به سراغ تهیه این چیزکیک خوشمزه برویم خوب است بدانید که پنیر ماسکارپونه به‌خاطر طعم و عطر خامه‌ای و رنگ سفید شیره‌ای بهترین گزینه برای تهیه دسر و کیک است. بنابراین همراه ما باشید تا طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه را با جزییات مرور کنیم تا میز خوراکی‌های شب یلدای خود را زیباتر کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

  • بیسکوییت پتی بور ۱/۵ لیوان
  • کره آب شده ۳ فنجان
  • پنیر خامه‌ای ویلی خرید آنلاین ۲۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه خرید آنلاین ۲۰۰ گرم
  • شکر ۱/۵ فنجان
  • وانیل یک قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ بزرگ ۴ عدد
  • شکلات خرد شده ۲۰۰ گرم
  • خامه قنادی ۱ فنجان

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

۱. آماده کردن فر و خرد کردن بیسکوییت‌ها

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه، ابتدا فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف یک ماهیتابه گود را با کاغذ مخصوص شیرینی ‌پزی بپوشانید. بیسکوییت‌ها را در کاسه غذاساز بریزید، کره را به آن اصافه کرده و با چسباندن میکسر به کف ماهیتابه آن‌ها را ترکیب کنید. مخلوط را به مدت ۸ دقیقه بپزید و ۱۵ دقیقه بگذارید سرد شود.

اگر دوست دارید طرز تهیه چیزکیک با بیسکوییت مثل پتی بور را به روش‌های مختلف بدانید به کتاب کاله مراجعه کنید.

۲. آماده کردن لایه پنیری

حرارت فر را تا ۱۵۰ درجه کم کنید. پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه را با هم به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. کناره‌ها و کف ظرف را با قاشق تمیز کرده و شکر اضافه کنید. سپس خامه و عصاره وانیل را اضافه کنید. شکلات را ذوب کنید و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. یک چهارم فنجان از مایع چیزکیک را با شکلات ترکیب کرده، داخل مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را نیز یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید.

۳. پخت چیز کیک در فر

حالا در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک شکلاتی مایع را روی مخلوطی که با بیسکوییت‌ها درست کرده بودید بریزید و یک ساعت بپزید. سپس فر را خاموش کنید و بین نیم ساعت تا یک ساعت بگذارید خنک شود. سپس آن را به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید.

۴. تهیه چیز کیک

اکنون و در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه برای درست کردن قسمت شکلاتی، خامه غلیظ را بجوشانید. شکلات را روی آن بریزید، یک دقیقه به حال خود رها کنید و سپس هم ‌بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. حالا مایع شکلاتی را روی چیزکیک بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را برش بزنید. نوش جان!

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

نکات تکمیلی برای تهیه چیز کیک شکلاتی

تهیه چیز کیک شکلاتی با فر نیاز به دقت به نکات و ریزه کاری‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

تهیه چیزکیک بدون فر

اگر می‌خواهید چیزکیک بدون فر تهیه کنید می‌توانید تخم مرغ را حذف کنید و درست مثل طرز تهیه چیز کیک انار آن را بدون پخت آماده کنید.

تزیین چیزکیک شکلاتی

برای تزیین چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه هم می‌توانید از میوه‌های شب یلدا مثل انار روی چیزکیک استفاده کنید یا حتی میز یا سفره شب یلدای خود را با تزیین میوه‌های شب یلدا مثل تزیین انار شب یلدا و تزیین هندوانه کامل‌تر کنید.

دیدگاه ها