طرز تهیه چیزکیک کاراملی کاتلا؛ یک دسر خوشمزه

چیزکیک کاراملی
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

دنیای چیزکیک‌ها دنیایی رنگارنگ و پر از طعم‌های مختلف است. مزیت این کیک پنیری خوشمزه این است هم می‌توانید آن را در فر بپزید و هم در یخچال آماده‌اش کنید. چیزکیک‌هایی مثل چیز کیک کاراملی کاتلا که به روش یخچالی خیلی سریع آماده می‌شوند، طرفداران زیادی دارد. همانطور که می‌دانید چیزکیک را با پنیرهای خامه‌ای مختلفی درست می‌کنند. اما پنیر ماسکارپونه به خاطر ته‌مزه شیری که دارد طعم چیزکیک را فوق‌العاده و بافت آن را حسابی خامه‎‌ای و حجیم می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه چیزکیک کاراملی کاتلا را به شما آموزش دهیم. طعم کاراملی این کیک از کاتلا است که این دسر را حسابی منحصر به فرد می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک کاراملی کاتلا

  • بیسکویت وانیلی300 گرم
  • کره دویچه مارکن کاله (آب شده)200 گرم
  • پنیر ماسکارپونه کاله300 گرم
  • خامه کاله200 گرم
  • پودر شکر250 گرم
  • وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • پودر ژلاتین50 گرم
  • کاتلا200 گرم

طرز تهیه چیزکیک کاراملی کاتلا

مرحله اول

دنیای رنگارنگ و هیجان انگیز دسرهای پنیری با چیزکیک‌های نیویورکی، شکلاتی و میوه‌ای گره خورده است. اگر به دنبال یک دسر مجلسی، راحت و خوشمزه هستید این چیزکیک کاراملی را از دست ندهید. برای تهیه این دسر ابتدا داخل یک کاسه بیسکویت وانیلی را به کمک یک گوشت‌کوب خرد کنید. کره دویچه مارکن ذوب شده را داخل بیسکویت بریزید و بعد از مخلوط کردن بیسکویت و کره آن را ته قالب پهن کنید و سپس داخل یخچال قرار دهید تا حسابی خودش را بگیرد. به این صورت شما کراست چیزکیک خود را آماده کردید.

مرحله دوم

حالا پنیر ماسکارپونه را از بسته بندی خارج کرده و داخل یک کاسه بریزید. خامه و شکر را هم به پنیر اضافه کنید. یک قاشق چای‌خوری وانیل و نصف پودر ژلاتین را به خامه و شکر اضافه کنید. نصف دیگر پودر ژلاتین را در آب حل کنید و به کاسه اضافه کنید. در آخر کاتلا را اضافه کنید و مواد را با همزن برقی روی دور کند کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

مواد را روی لایه بیسکوییتی ریخته و به کمک یک لیسک روی مواد را کاملا صاف و یکدست کنید. قالب را به مدت چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید تا چیزکیک خودش را بگیرد و آماده شود. بعد از چهار ساعت قالب را از یخچال خارج کنید و روی آن را با کاتلا و بادام زمینی تزیین کنید. چیزکیک کاراملی کاتلا شم آماده است، نوش جان!

دیدگاه ها