طرز تهیه کیک بستنی چوبی محبوب کودکان به ساده‌ترین روش در خانه

کیک بستنی چوبی
آسان
8 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیکسیکل یا کیک بستنی چوبی یکی از تغییرات بسیار خلاقانه در دنیای کیک و شیرینی‌ها است. این کیک خواه به دلیل ظاهر جذاب و دوستداشتنی‌اش خواه به دلیل طعم جذابش چند سالی است که بسیار مورد توجه واقع شده است. این کوچولوهای بامزه و رنگی رنگی دستورالعمل بسیار ساده‌ای دارند و به راحتی در خانه قابل تهیه هستند. برای این که کیک بستنی چوبی را برای مهمانی‌ها یا جشن‌های تولد خود تهیه کنید فقط کافی است تا دستور زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید و پس از چند ساعت با این کیک جذاب دل مهمانان خود را ببرید. لازم به ذکر است که کیک بستنی چوبی را می‌توانید در رنگ و طعم مورد علاقه‌تان آماده کرده و با خلاقیت خود تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی چوبی به ساده‌ترین روش در خانه

  • پودر آماده کیکیک بسته
  • خامه صبحانه کالهیک فنجان
  • تخم مرغسه عدد
  • شیر پرچرب کالهیک لیتر
  • شکلات سفیددو فنجان
  • ترافل رنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک بستنی چوبی به ساده‌ترین روش در خانه

مرحله اول

کیک بستنی چوبی یا کیکسیکل یکی از دسرهای محبوب کودکان است که  سرو آن در تولدها معمول است. اما جالب است بدانید تهیه این دسر در خانه کار سختی نیست و فقط نیاز به کمی دقت و حوصله دارد پس همین حالا دست به کار شوید و برای شروع داخل یک قالب بزرگ مربعی شکل را به طور کامل با کاغذ روغنی مخصوص آشپزی بپوشانید. هم کف قالب و هم کناره‌های آن کاملا پوشانده شوند. یک کاسه بزرگ بردارید و یک بسته پودر آماده کیک را داخل آن بریزید. نصف فنجان خامه اضافه کنید. سه عدد تخم مرغ را بشکنید و به باقی مواد اضافه کنید. یک لیتر شیر اضافه کنید . همه مواد را با یک لیسک هم بزنید. پس از این که مواد کمی مخلوط شدند، هم‌طن برقی را روشن کنید و مواد را برای چند دقیقه با هم‌زن برقی هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود.

مرحله دوم

مخلوط کیک را داخل قالب بریزید. در صورتی که مقدار کیک زیاد است، بهتر است آن را بین دو قالب تقسیم کنید تا به خوبی بپزد. قالب را داخل فر قرار دهید و بگذارید تا با حرارت 175 درجه سانتیگراد بپزد. پس از 15 دقیقه کیک را چک کنید و با فرو کردن یک سیخ چوبی یا چنگال از پختن آن مطمئن شوید. هنگامی که کیک به خوبی پخته شد، آن را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از چند دقیقه کیک را از قالب خارج کنید و روی قفسه فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

کیک خنک شده را با دست خرد کنید و داخل کاسه دستگاه همزن بریزید. دستگاه را روشن کنید تا کیک کمی خردتر شود. سپس نصف فنجان خامه اضافه کنید و به هم‌زدن ادامه دهید. مخلوط کیک و خامه را آنقدر هم بزنید تا وقتی که با دست مقداری از آن را جدا کردید، بتوانید به راحتی به آن شکل بدهید. مخلوط کیک را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

دو فنجان شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب کنید. یعنی شکلات‌ها را داخل یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و کاسه را روی کتری در حال جوش یا قابلمه آب در حال جوش قرار دهید تا شکلات‌ها با گرمای آن ذوب شوند. شکلات را هم بزنید تا کاملا ذوب شده و یکدست شوند. قالب‌های مخصوص کیک بستنی چوبی یا هر قالبی که دوست دارید را بردارید و کف و کناره‌های آن را با استفاده از یک براش با شکلات سفید ذوب شده به طور کامل بپوشانید. دقت کنید که قالبی که استفاده می‌کنید باید جایی برای فرو کردن چوب بستنی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما از قالب مخصوص تهیه کیک بستنی چوبی استفاده کنید. قالب را داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ببندد و سفت شود. در صورت نیاز قالب‌ها را یک بار دیگر با شکلات ذوب شده بپوشانید.

مرحله پنجم

مخلوط کیکی و قالب‌های کیک بستی چوبی را از یخچال خارج کنید. مقداری از مخلوط کیک را با دست بردارید و داخل قالب‌ها را با آن کاملا پر کنید. این کار را برای قالب‌های دیگر تکرار کنید. چوب بستنی را از محل مشخص شده وارد کیک کنید به طوری که فقط یک چهارم آن داخل کیک باشد. روی کیک را با دست صاف کنید. در نهایت مقداری از شکلات سفید ذوب شده را با براش روی کیک بکشید تا یک لایه شکلاتی تمیز تشکیل شود. قالب‌ها را برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله ششم

قالب‌ها را پس از گذشت یک ساعت از یخچال خارج کنید. کیک بستنی چوبی را با دستکش از قالب‌ها خارج کنید. توجه کنید که در این مرحله دستتان گرم نباشد تا شکلات ذوب نشود. کیک بستنی چوبی را روی یک سطح صاف قرار دهید و روی آن را به شکل دلخواه با شکلاق ذوب شده و ترافل‌های رنگی تزئین کنید. نوش جان!

نکات

  • برای تهیه لایه شکلاتی می‌توانید از رنگ خوراکی استفاده کنید تا کیک بستنی چوبی به رنگ دلخواهتان باشد.
  • هنگام خارج کردن کیک بستنی چوبی از قالب‌ها مراقب باشید که چوب بستنی از کیک خارج نشود.
  • اگر از این دسر خوشتان آمد پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک چوبی شکلاتی را نیز امتحان کنید.
  • شما همچنین می‌توانید روی کیک بستنی خود را با فوندانت به شکل حیوانات مختلف تزئین کنید.

دیدگاه ها