طرز تهیه پودر شکلات خانگی برای تهیه انواع دسر شکلاتی

طرز تهیه پودر شکلات خانگی برای تهیه انواع دسر شکلاتی
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تهیه پودر شکلات یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید در منزل انجام دهید و به این ترتیب، خود را از خرید آن بی‌نیاز سازید. با تهیه پودر شکلاتی خانگی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید انواع دسر شکلاتی و شیر کاکائوی خانگی را تهیه کنید. پس، در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه پودر شکلات خانگی و موارد استفاده آن بیشتر آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه پودر شکلات

  • شکر دانه ریزدوسوم فنجان
  • پودر کاکائویک‌سوم فنجان

طرز تهیه پودر شکلات خانگی

مرحله اول

برای تهیه پودر شکلات خانگی کافی است شکر، پودر کاکائو و کمی نمک را با هم مخلوط کنید. آن‌ها را داخل غذاساز ریخته و چند پالس بزنید تا با هم مخلوط شوند. اگر غذاساز ندارید، می‌توانید مواد را داخل ظرفی دربسته ریخته و آن را تکان دهید تا مواد ترکیب شوند. پودر به دست آمده را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

هر آنچه باید در مورد پودر شکلات بدانید

موارد استفاده از پودر شکلات

  • از پودر شکلات می‌توانید برای تهیه شیر کاکائو استفاده کنید. به این ترتیب که پودر شکلات را با شیر روی حرارت قرار دهید تا زمانی که در شیر حل شود. سپس، شیرکاکائو را داغ سرو کنید. برای تهیه شیر کاکائوی سرد مقداری پودر شکلات را داخل مقدار کمی شیر حل کرده و بعد از این که شکلات کاملا داخل شیر حل شد، باقی شیر را اضافه کنید.
  • با پودر شکلات می‌توانید هات چاکلت هم درست کنید. برای داشتن هات چاکلت باید به مقدار دلخواه پودر شکلات را داخل آب جوش حل کنید تا نوشیدنی شکلاتی داغ شما آماده شود. البته اگر وگان هستید یا به لاکتوز حساسیت دارید، طرز تهیه شکلات داغ وگان را پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه آن به جای شیر لبنی از شیر گیاهی استفاده می‌شود.
  • از پودر شکلات می‌توانید برای تهیه انواع دسرهای شکلاتی و همینطور تزئین دسرهایی مثل: دسر پاناکوتا شکلاتی، کوکی شکلاتی بدون فر و کیک کاراملی شکلاتی هم استفاده کنید.

آیا شیر کاکائو خاصیت دارد؟

بله، شیر کاکائو دارای خواص شیر از جمله کلسیم، ویتامین D و پتاسیم است. اما به‌خاطر قندی که به شیر کاکائو اضافه می‌شود، برای حفظ سلامت دهان و دندان و البته جلوگیری از مصرف بیش از حد قند بهتر است از مصرف روزانه این نوشیدنی خودداری کنید.

آیا شیر کاکائو برای کودکان مفید است؟

کودکان هم درست مثل بزرگسالان باید در مصرف شیر کاکائو اعتدال را رعایت کنند. یک لیوان شیر کاکائو بیش از نصف مقدار توصیه‌شده شکر مجاز برای کودکان را در خود دارد. بنابراین، با وجود محبوبیتی که این نوشیدنی در بین کودکان دارد همچنان باید در مصرفش اعتدال رعایت شود.

آیا می‌توان مواد اولیه را دو برابر کرد؟

بله، شما می‌توانید با دو برابر کردن مواد لازم، پودر شکلات بیشتری تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که آن را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری می‌کنید.

چه مدت می‌توان پودر شکلات را نگهداری کرد؟

پودر شکلات را می‌توان حدود دو سال نگهداری کرد. به طور کلی، می‌توان گفت شکر در صورت نگهداری مناسب حدود دو سال و پودر کاکائو حدود سه سال دوام می‌آورد.

دیدگاه ها