طرز تهیه ترشی لبو و انار با همه فوت و فن های بازاری

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هیچ ایده خاصی برای استفاده از چغندر ندارید و فقط از آن برای تهیه لبوی خانگی یا طرز تهیه سوپ لبو استفاده می‌کنید، در ادامه همراه ما باشید تا استفاده جدیدی از چغندر را در کنار انار ببینید. در ادامه قرار است با هم طرز تهیه ترشی لبو و انار را هم برای زمستان و هم شب یلدا مرور کنیم تا از خواص لبو و انار هم برای سلامتی‌مان بهره ببریم.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو و انار

  • چغندر متوسط ۵ عدد
  • انار ۴-۵ عدد
  • سرکه به مقدار لازم
  • شکر ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
  • گلپر و سیاه دانه از هر کدام یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ترشی لبو و انار

۱. آماده کردن لبو و انار

اولین مرحله از طرز تهیه ترشی لبو و انار این است که چغندر را با شکر خوب بپزید تا لبوی شما آماده شود. برای تهیه لبو، چغندرها را با ۴ لیوان آب و شکر داخل قابلمه بگذارید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد. در نهایت لبوی پخته را به شکل نگینی خرد کنید یا اگر فرصت دارید با قالب‌های کوچک به شکل‌های متنوع درآورید. بعد از لبو هم انارها را دانه کنید.

اگر دوست دارید طرز تهیه لبو با نبات را هم بدانید آن را در کتاب کاله بخوانید.

۲. آماده کردن ترشی

طرز تهیه ترشی لبو و انار

حالا در یک شیشه مناسب ترشی که کاملا خشک و تمیز باشد یک لایه لبو بریزید و بعد یک لایه انار تا کل لبو و انار تمام شود و ظرف هم پر شود. در نهایت شکر، نمک، سرکه، گل پر و سیاه دانه را بریزید و در شیشه را خوب ببندید و اجازه دهید ۱ تا ۴ روز بماند تا ترشی کاملا آماده شود.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی انار و لبو

تهیه این ترشی آنقدر ساده است که تقریبا نکته خاصی ندارد اما خوب است برای تهیه آن زمان لازم برای درست شدن را در نظر بگیرید و مواردی که در ادامه بیان شده را هم لحاظ کنید. ضمنا بهتر است حتما طرز تهیه مربای لبو و طرز تهیه کیک لبو شکلاتی را هم در کتاب کاله بررسی کنید.

نکاتی برای تهیه لبو

برای تهیه لبو بهتر است اگر چغندر به اندازه کافی شیرین است، شکر استفاده نکنید تا سالم‌تر باشد. نکته مهم دیگر برای تهیه و پخت لبو این است که بسته به اندازه چغندر زمان لازم برای تهیه لبو متفاوت است اما معمولا حداقل ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان برای پخت لبو لازم است. خوب است با لبو نوشیدنی هم درست کنید، طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا و طرز تهیه مربای لبو را هم در کتاب کاله بخوانید.

نکاتی برای زمان جا افتادن ترشی

بهترین زمان برای جا افتادن این ترشی حدود یک روز تا چهار روز است. البته بهتر است صبوری به خرج دهید و حداقل ۲ روز را برای جا افتادن ترشی لبو و انار در نظر بگیرید. اگر از این ترشی سریع خوشتان آمد و دوست دارید ترشی‌های دیگری که سریع تهیه می‌شوند را هم تهیه کنید می‌توانید طرز تهیه ترشی بادمجان لیته را هم امتحان کنید.

مدت زمان نگهداری ترشی لبو و انار

ترشی انار و لبو از آن دسته ترشی‌هاست که همان‌طور که سریع تهیه می‌شود باید حداقل تا یک ماه هم مصرف شود. به عبارتی این ترشی ماندگاری بالایی ندارد. پس تا فرصت هست آن را تهیه کنید و لذت ببرید.

+

دیدگاه ها