طرز تهیه خامه کیک با نشاسته – سریع و راحت

طرز تهیه خامه کیک با نشاسته
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

خامه کیک با نشاسته یکی از چاشنی‌های کیک اسفنجی است که کوچک و بزرگ آن را می‌پسندند. با این وجود برخی از افراد کیک‌های خود را کم‌خامه یا بدون خامه درست می‌کنند. در این‌صورت طرز تهیه کیک ساده اسفنجی بهترین گزینه برای آن‌‌ها می‌تواند باشد. خامه کیک به راحتی و با دم‌دستی‌ترین مواد در منزل آماده می‌شود. در مطالب قبلی روش‌های متفاوتی از تهیه آن را بیان کرده‌ایم اما این‌بار نوبت به طرز تهیه خامه کیک با نشاسته می‌‌رسد تا خیلی راحت و سریع آن را در منزل آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با نشاسته

  • خامه فر‌م‌گرفته سرد سه فنجان
  • شکر یک‌سوم فنجان
  • نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری وانیل

طرز تهیه خامه کیک با نشاسته

۱. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با نشاسته نیاز است که یک قابلمه مناسب انتخاب تا شکر و نشاسته را در آن مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن این دو، مقداری خامه فرم‌گرفته به آن اضافه کنید. حرارت را کمی زیاد کنید تا مخلوط به جوش بیاید. مخلوط را به مدت پنج دقیقه مدام هم بزنید تا به غلظت برسد. حال مخلوط را برای خنک شدن کنار بگذارید. ۳۰ دقیقه زمان مناسبی برای این حجم از خامه است. شما برای تزئین و لایه میانی کیک‌های اسفنجی‌تان طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را هم  می‌توانید امتحان کنید.

۲. مواد دیگر را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با نشاسته با کمک هم‌زن پایه‌دارتان، دو و یک دوم فنجان خامه غلیظ باقی‌مانده را هم بزنید. باید آن‌قدر به هم زدن ادامه دهید که خامه کف کند. حال مخلوط شکر و خامه سرد‌شده را به ظرف اضافه کنید. مجدد مخلوط را با دور متوسط بزنید تا قله‌های نرمی در ظرف شکل بگیرد. حال خامه با نشاسته شما آماده است اما اجازه دهید کامل سرد شود. هنگامی که خامه شما به خوبی می‌ایستد و فرم می‌گیرد دیگر به هم‌زدن آن ادامه ندهید. به یاد داشته باشید بعد از سرد شدن خامه بلافاصله از آن استفاده کنید. طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را هم امتحان کنید.

دستور تهیه خامه کیک با نشاسته
خامه کیک را به راحتی و سریع با نشاسته در منزل برای کیک‌هایتان تهیه کنید.

نکات تکمیلی برای آماده کردن خامه با نشاسته

اصلی‌ترین مواد در تهیه کیک، خامه است پس باید تمام دقت خود را در آماده‌کردنش به کار ببندید. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به پخت بهتر آن کمک می‌کند.

در تهیه خامه چه نکات مهمی را باید در نظر گرفت؟

مهم‌ترین نکته که برای تهیه این چاشنی خوشمزه باید در نظر بگیرید تمیزی و خشک بودن ظرف و پره‌های هم‌زن است. برای تهیه خامه با نشاسته در فصل گرما بهتر است کاسه هم‌زن و پره‌‌ها را قبل از استفاده ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید. با این کار سرما را به خود جذب کرده و از شل شدن خامه جلوگیری می‌شود.

برای شل نشدن خامه کیک چه می‌توان کرد؟

تهیه خامه کیک برای کیک و شیرینی

در صورت استفاده از خامه قنادی، چربی آن باید بالای ۳۰ درصد باشد. بعد از خرید سریع آن را داخل فریزر بگذارید. برای نگه داشتن سرما بهتر است از ظرف روحی، استیل یا بلوری استفاده کنید. نکته دیگر آن‌که خامه را در یک جهت هم بزنید تا شل نشده و فرم آن از بین نرود.

نشانه‌های فرم گرفتن خامه چیست؟

اگر بار اول‌تان است که در منزل خامه آماده می‌کنید بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. خامه در ظرف جمع می‌شود و به سمت هم‌زن حرکت می‌کند.

۲. خامه به اطراف ظرف پرت می‌شود.

از این دستور در تهیه چه کیک‌های می‌توان استفاده کرد؟

کیک اسفنجی با تزئین خامه

خامه را می‌توانید برای تزئین لایه‌های میانی کیک و کاور آن به راحتی استفاده کنید. مهم نیست شما آن را با سفیده تخمه مرغ درست می‌کنید یا نشاسته ولی به راحتی می‌توانید در دستورهای بسیاری آن را به کار ببرید. طرز تهیه کیک اسفنجی خامه ای و طرز تهیه کیک اسفنجی بدون همزن برقی و فر مثال‌های بارزی از آن هستند.

منظور از تشکیل قله در تهیه این چاشنی خوشمزه چیست؟

در طرز تهیه خامه کیک با نشاسته هنگامی که شما هم‌زن را از خامه خارج کرده و بیرون می‌‌آورید اگر خامه به شکل قله به آن چسبیده باشد به آن قله نرم «Stiff Peaks» و در صورتی که خامه شما شکل تپه‌ای به خود گرفته باشد به آن «Soft Peaks» می‌گویند. در هر دو صورت خامه‌تان آماده است.

بهترین مدت زمان نگه‌داری خامه کیک چقدر است؟

بعد از تهیه خامه کیک‌ با نشاسته بهتر است بلافاصله آن را استفاده کنید. با این‌حال می‌توانید باقی‌مانده آن را برای ۲۴ ساعت در یک ظرف دردار در یخچال نگه‌داری کنید. ممکن است بعد از گذشت ۲۴ ساعت فرم و شکل خامه به هم بخورد و کمی آبکی شود پس برای استفاده مجدد آن را با هم‌زن بزنید.

آیا از این دستور برای تزئین کاپ کیک هم می‌توان استفاده کرد؟

کاپ کیک با خامه نشاسته

بله. شما با دستور تهیه خامه با نشاسته می‌توانید روی کاپ‌کیک‌هایتان را تزئین کرده و خوشمزگی آن را دو برابر کنید. ناگفته نماند که در صورت تمایل می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی در مرحله آخر به خامه‌تان اضافه کنید و با رنگ‌های متفاوت و زیبا آن را سرو کنید. شما با تهیه سس شکلاتی و مخلوط کردن آن با خامه هم می‌توانید کاپ‌کیک‌ها را به زیبایی تزئین کنید. طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک و طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها

  1. ممنون از اینکه تجارب خود را خالصانه در اختیار هموطنان قرار می‌دهید
    توفیقات الهی روزیتان