طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ خوشمزه و مجلسی با هویج

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

لوبیا سبز اگرچه از جمله سبزیجات بسیار مفید است و ویتامین‌هایی چون ویتامین کا، ویتامین ث، ویتامین ب ۱ و ب ۶ و مواد معدنی چون آهن و کلسیم و منیزیم دارد، با این حال در آشپزی ایرانی تا حد زیادی مورد غفلت واقع شده و سهم آن از سفره ایرانی‌ها اندک است. شاخص‌ترین غذایی که با لوبیا سبز می‌شناسیم، غذای محبوب لوبیاپلو است که طرز تهیه بدون گوشت آن را نیز بررسی کردیم. اما لوبیا سبز را می‌توانیم در پخت خوراک لوبیاسبز، خوراک لوبیاسبز رژیمی یا کوکوی لوبیا سبز هم به کار ببریم. در این مطلب طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و هویج را به روش آسیایی بررسی می‌کنیم. یک غذای مجلسی اما آسان که هم با نان و هم با برنج قابل سرو است.

مواد لازم در طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

  • لوبیا سبز ۲٫۵ پیمانه
  • سینه یا فیله مرغ بدون پوست ۳۵۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • سس سویا ۱٫۴ پیمانه
  • عسل ۳ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
  • سیر ۲ حبه
  • روغن مخصوص سرخ‌کردنی به میزان لازم
  • آب یا آب مرغ ۱٫۴ پیمانه
  • نمک، پودر فلفل سیاه و پرک فلفل قرمز به میزان لازم

مراحل طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

۱. تفت دادن لوبیا سبز

یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت قرار داده و به آن ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع مخصوص سرخ کردنی اضافه کنید.

لوبیا سبزها را پاک کرده، سروته‌شان را بگیرید و بشویید. سپس آن‌ها را به اندازه‌های تقریبا ۳ سانتی‌متری خرد کنید.

لوبیا سبز

 

پس از اینکه روغن گرم شد، لوبیاها را به ماهیتابه اضافه کرده و به مدت حدودا ۵ دقیقه یا تا زمان نرم شدن، تفت بدهید. سپس لوبیاها را از ماهیتابه خارج کنید.

۲. تفت دادن مرغ‌ها

پس از اینکه لوبیاهای سبز را از ماهیتابه خارج کردید، مجددا در همان ماهیتابه ۱ قاشق غذاخوری روغن بریزید. سینه‌ها یا فیله‌های مرغ را به صورت مربعی خرد کرده و همراه با نمک و فلفل، به ماهیتابه اضافه کنید. مرغ‌ها را تا زمانی که سرخ بشوند و رنگشان تغییر کند، تفت بدهید.

۳. اضافه کردن سایر مواد

درحالی‌که مرغ‌ها سرخ می‌شوند، هویج‌ها را هم به صورت حلقه‌ای خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. سیرها را رنده کنید و به ترکیب مرغ و هویج بیفزایید. سپس لوبیاهای سبز را مجددا به ماهیتابه برگردانید. البته ترکیب مرغ و هویج، خود به‌تنهایی خوشمزه است و پیش‌تر هم برای تهیه سالاد الویه، طرز تهیه الویه با مرغ و هویج را نیز بررسی کردیم.

در یک کاسه کوچک، آب یا آب مرغ، عسل، سس سویا و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کنید. مراقب باشید که نشاسته‌های ذرت کاملا حل شده و گلوله نشوند. این ترکیب را هم به ماهیتابه اضافه کرده و تا زمان جوشیدن و غلیظ شدن سس، به تفت دادن مواد ادامه بدهید.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

پس از اینکه سس غلیظ شده و آب اضافی‌اش کشیده شد، خوراک لوبیا سبز با مرغ شما به روش آسیایی آماده است. می‌توانید این غذا را هم با نان و هم با برنج سرو کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، در هنگام سرو برای تزیین خوراک روی آن کنجد بپاشید.

سوالات متداول در طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

در این مطلب طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ را به شما آموزش دادیم. این غذا ساده و آسان است و بهترین انتخاب برای زمان‌هایی محسوب می‌شود که مهمان سرزده دارید و می‌خواهید با یک غذای متفاوت و کمتر امتحان شده به روش آسیایی، از او میزبانی کنید. در ادامه به برخی از سوالات متداول و رایج شما در خصوص پخت این خوراک خوش‌طعم پاسخ می‌دهیم.

نحوه پخت خوراک لوبیا سبز ساده چیست؟

برای اینکه خوراک لوبیا سبز شما ساده‌تر و البته کم‌هزینه‌تر باشد، می‌توانید مرغ را از آن حذف کنید.

نحوه تهیه خوراک لوبیا سبز با هویج و سیب زمینی چیست؟

سیب‌زمینی هم انتخاب خوبی برای این خوراک است. می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را بشورید و پوست بکنید، سپس به صورت نیم‌پز، آب‌پزشان کنید و در ادامه به خوراک اضافه کنید تا پختشان کامل بشود.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و قارچ چیست؟

قارچ از جمله مواد غذایی است که ترکیب آن در کنار مرغ جذاب می‌شود. برای اضافه کردن این ماده غذایی به خوراک لوبیا سبز شما، قارچ‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید، سپس پس از اینکه مرغ‌ها سرخ شدند، آن‌ها را همراه با ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو به ماهیتابه اضافه کنید.

دیدگاه ها