طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی رستورانی مخصوص

طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

خورشت ایرانی بخش مهمی از غذای ایرانی است که یا با پلو یا نان کامل و سرو می‌شود. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه خورشت مرغ و آلو و طرز تهیه خورشت مرغ و قارچ و طرز تهیه خورشت مرغ ربی را مرور کرده بودیم و در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی رستورانی مخصوص را بررسی کنیم. این خورشت جذاب می‌تواند گزینه خوبی برای شام و نهار شما و حتی مهمانانتان باشد.

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی

  • مرغ ۵۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی

۱. تفت دادن مرغ

سرخ کردن مرغ برای تهیه خورشت مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی این است که پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا سبک شود. بعد مرغ را داخل قابلمه‌ای که پیاز در آن در حال سرخ شدن است، بگذارید و اجازه دهید دو طرف مرغ حسابی خشک شود.

۲. پخت خورشت مرغ

هم زمان سیر را خرد کرده و به مرغ در حال سرخ شدن اضافه کنید و هم بزنید در نهایت نمک، فلفل و ادویه‌های لازم را اضافه کنید. کمی که مرغ با این ادویه‌ها تفت خورد رب را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی خوب رب داخل قابلمه حل شد، دو پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت متوسط خوب بپزد. وقتی مرغ بعد از ۳۵ دقیقه پخت سیب زمینی‌های خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید حدود یک ربع دیگر خورشت بپزد.

نکته: بهتر است در این غذا از پودر سیر، زنجبیل، فلفل سیاه و آویشن حتما استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه خورشت مرغ

طرز تهیه خورشت مرغ و سیب زمینی

تهیه و پخت مرغ به روش‌های مختلف و با کم و زیاد کردن مواد آن میسر است. اما خورشت مرغ و سیب زمینی یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین خورشت‌هایی است که می‌توانید در کنار پلو تهیه کنید.

تفت دادن مرغ قبل از اضافه کردن آب

یکی از نکات مهمی که در خصوص تهیه خورشت باید به آن دقت کنید این است که حتما گوشت خورشت را چه مرغ باشد چه گوشت قرمز قبل از اضافه کردن آب، تفت دهید تا منافذ آن کامل بسته شود و به این ترتیب مزه مرغ از بین نخواهد رفت.

تهیه خورشت مرغ به روش‌های مختلف

خورشت مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید. یکی از بارزترین روش‌های ایجاد تفاوت در تهیه خورشت مرغ این است که در آن از مواد مختلف استفاده کنید. یکی از همراهان خوب تهیه خورش مرغ آلو است. طرز تهیه خورشت مرغ آبدار را در کتاب کاله مطالعه کنید. اما در کنار تمام این‌ها نکته جالب این است که خورش مرغ در کشورهای مختلف به شیوه‌های نسبتا متفاوتی تهیه می‌شود اگر دوست دارید روش‌های مختلف تهیه مرغ را بخوانید، خوب است موارد زیر را هم مطالعه کنید.

دیدگاه ها