طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی به سبک رستورانی و خوشمزه

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی
آسان
8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد اندونزی، از جمله سالادهای خوش‌طعم و اشتهاآور است. این سالاد هم مثل سالاد سزار یا سالاد یونانی اگرچه در خانه هم قابل تهیه است، با این حال فوت و فن‌هایی دارد که رعایت کردنشان، طعم سالاد ما را به سالادهای بیرونی و رستورانی نزدیک‌تر می‌کند. در این مطلب با طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی آشنا می‌شویم تا این سالاد خوشمزه و سالم را که انواع مختلفی مثل سالاد اندونزی با کالباس و سالاد اندونزی با کشمش دارد، آموزش ببینیم.

مواد لازم در طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

  • کلم سفید متوسط ۱ عدد
  • کلم قرمز کوچک ۱ عدد
  • ذرت شیرین ۱ پیمانه
  • نخودفرنگی ۱ پیمانه
  • خیارشور خرد شده ۱ پیمانه
  • هویج خلالی رنده شده ۲ پیمانه
  • کشمش (در صورت تمایل) ۱٫۳ پیمانه
  • مغز گردوی خرد شده (در صورت تمایل) ۱٫۳ پیمانه
  • پودر آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر تخم گشنیز ۱٫۲ قاشق چای‌خوری
  • سس مایونز ۱٫۲ پیمانه
  • ماست ۱٫۴ پیمانه
  • آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر ۱٫۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

۱. خرد کردن مواد سالاد

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی، باید تمام سبزیجات سالاد را به اندازه مناسب خرد کنیم. برای این کار، کلم سفید و قرمز را پس از شستن با محلول آب و سرکه سفید، با کمک چاقو یا پوست‌کن، به صورت خلالی ریز خرد کنید. همچنین برای خرد کردن کلم‌ها می‌توانید از یک رنده درشت هم کمک گرفته و کلم‌ها را رنده کنید.

خرد کردن کلم

هویج‌ها را با کمک پوست‌کن، به صورت رشته‌های دراز و باریک خرد کنید. ذرت شیرین و نخودفرنگی‌ها را – چنانچه از ذرت و نخود کنسروی آماده استفاده نمی‌کنید – داخل یک قابلمه که تا نیمه پر از آب شده است، بریزید و با آب و کمی نمک بپزید. خیارشورها را هم به صورت نگینی درشت خرد کنید.

سپس یک کاسه سالادخوری بزرگ انتخاب کرده و تمام مواد آماده شده را در کاسه بریزید. دانه‌های کشمش پاک کرده و مغز گردوی خرد شده (در صورت تمایل) را هم اضافه کنید.

۲. درست کردن سس سالاد

درست کردن سس سالاد، اصلی‌ترین مرحله در تهیه هر سالاد محسوب می‌شود که به سالاد شما، طعم مناسب را می‌دهد. در این مرحله از طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی، در یک کاسه کوچک سس مایونز، ماست، پودر آویشن و پودر تخم گشنیز را به همراه آب‌لیمو، نمک، شکر و فلفل سیاه مخلوط کنید. برای طعم‌دهی بهتر، توصیه می‌کنیم از آب لیموی تازه استفاده کنید.

سس سالاد اندونزی

تمام مواد سس را هم بزنید تا یکدست شود. سپس سس را به مواد سالاد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تمام مواد، به سس آغشته شوند.

مهم‌ترین نکته در تهیه سالاد اندونزی به سبک رستورانی، جا افتادن مواد سالاد است. بنابراین پس از اینکه سالاد را مخلوط کردید، روی ظرف را با یک سلفون پوشانده و آن را به مدت حداقل ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار بدهید. با این کار، تمام مواد شما به خورد هم رفته و مزه‌هایشان باهم ترکیب می‌شود.

در انتها، مواد را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. می‌توانید روی این سالاد را با مغز گردو و کشمش، هویج رشته‌ای و گوجه‌فرنگی که به صورت گل درآورده‌اید، تزیین کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی

در این مطلب با طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه به روش رستورانی و با ساده‌ترین روش آشنا شدیم. این سالاد را می‌توانید در کنار انواع غذاها سرو کنید. در ادامه، به برخی از سوالات متداول شما در خصوص تهیه این سالاد پاسخ می‌دهیم.

بهترین کشمش برای تهیه سالاد اندونزی چیست؟

کشمش پلویی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای استفاده در این سالاد، انتخاب کنید. برای اینکه کشمش‌های شما طعم بهتری در سالاد پیدا کنند، آن‌ها را قبل از ریختن در سالاد، در آب گرم یا کمی ماست بخیسانید و بعد به مواد سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی قالبی چیست؟

سالاد اندونزی از جمله سالادهایی است که به خوبی شکل می‌گیرد و می‌توانید آن را در مهمانی‌های خود، به صورت قالبی سرو کنید. برای این کار، کف ظرف موردنظرتان را کمی نم کرده و بعد یک لایه سلفون یا کیسه فریزر، کف ظرف پهن کنید. مواد سالاد را در ظرف موردنظر ریخته و با کمک پشت قاشق، خوب به هم فشرده کنید تا تمام مواد به هم بچسبند و در میان آن‌ها فاصله خالی وجود نداشته باشد. سپس ظرفتان را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا مواد سالاد منسجم‌تر شوند.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ چیست؟

برای تهیه سالاد اندونزی با مرغ، ابتدا سینه یا فیله مرغ را به همراه پیاز، برگ بو و نمک و فلفل آب‌پز کنید. سپس آن را به صورت مکعبی خرد کرده، یا ریش‌ریش کنید و به مواد سالاد خود اضافه کنید.

دیدگاه ها