طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی
آسان
5-8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر دنبال غذایی سرد هستید که در تابستان بخورید و در عین حال می‌خواهید غذا سبک و سریع باشد، قطعا سالاد ماکارونی یکی از بهترین گزینه‌هاست. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس که یکی از رایج‌ترین انواع سالاد ماکارونی است را مرور کردیم و اینجا طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

  • ماکارونی فرمی یک بسته
  • تن ماهی یک عدد
  • خیارشور ۸ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • ذرت ۲۵۰ گرم
  • نخود فرنگی ۲۵۰ گرم
  • سس مایونز یک پیمانه
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم
  • کرفس ۱۰۰ گرم
  • پیاز قرمز یا پیازچه (اختیاری) یک عدد
  • آبلیمو و روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

۱. آماده کردن مواد سالاد ماکارونی

آماده کردن مواد سالاد ماکارونی و تن ماهی

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی درست مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی این است که مواد این سالاد را آماده کنید. اول از همه تن ماهی را در ظرف با آب قرار دهید و بگذارید حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. در همین حین که تن ماهی می‌جوشد، هویج نگینی خرد شده و نخود فرنگی را با مقداری آب بپزید سپس خیارشور، کرفس و پیاز یا پیازچه را نگینی خرد کنید.

۲. پخت و آبکش کردن ماکارونی

آبکش کردن ماکارونی برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن

برای تهیه سالاد ماکارونی، درست مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس، مهمترین کار این است که ماکارونی را بپزید و آبکش کنید. برای این کار در یک قابلمه بزرگ، معادل دو سوم آب و مقداری نمک و روغن بریزید و بگذارید به جوش بیاید. بعد ماکارونی فرمی را اضافه کنید و بگذارید با توجه به زمان درج شده روی بسته، ماکارونی بپزد و بعد آبکشش کنید.

۳. آماده کردن سس سالاد ماکارونی و مخلوط کردن با مواد

تهیه سس سالاد ماکارونی با تن ماهی

برای تهیه سس سالاد ماکارونی با تن باید سس مایونز، نمک، فلفل و آویشن را با هم مخلوط کنید سپس آبلیمو و روغن زیتون را هم اضافه کنید و هم بزنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری شوید خرد شده تازه هم برای طعم بیشتر به این سس اضافه کنید.

بعد از آماده شدن سس، نوبت مخلوط کردن سس و مواد سالاد با هم است بنابراین در ظرف مناسب سروتان، ماکارونی و مواد سالاد را خوب مخلوط کنید و بعد سس را اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد مواد برود. سالاد ماکارونی با تن ماهی شما آماده است. می‌توانید آن را تزیین کنید. نوش جان! روش‌های تزیین سالاد ماکارونی را می‌توانید در کتاب کاله ببینید.

یادتان باشد اگر رژیم هستید یا می‌خواهید سالاد ماکارونی سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید به جای سس از ماست استفاده کنید یا ترکیب نصف ماست و سس را امتحان کنید.

نکات تکمیلی برای طرز تهیه سالاد ماکارونی

تهیه سالاد ماکارونی کار ساده‌ای است اما بهتر است برای تهیه آن نکاتی را رعایت کنید. فقط یادتان باشد این سالاد یک میان‌وعده مناسب برای بعد از ظهر، ناهار یا حتی سالاد جانبی با شام شماست.

نحوه و بهترین زمان نگهداری سالاد ماکارونی

بهترین زمان برای نگهداری باقیمانده سالاد تن ماهی این است که آن را در ظرفی در بسته به مدت ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

سالاد ماکارونی با تن ماهی سالم‌تر

این دستور غذا پر از مواد مغذی مختلف است. نخود فرنگی، هویج، کرفس، ماهی تن و سس به تنهایی مقدار زیادی مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی بدن شما را تامین می‌کند اما اگر دوست دارید سالادی سالم‌تر داشته باشید می‌توانید مایونز را حذف کنید و به جایش از ماست یونانی که کالری کمتر و پروتئین بیشتری دارد استفاده کنید.

در ضمن بهتر است از انواع تن ماهی برای این سالاد استفاده کنید که روغن کمی دارد یا با روغن گیاهی همراه است. البته ترجیحا روغن تن ماهی را بگیرید و از ریختن آن در سالاد خودداری کنید تا سالادی با ساختاری بهتر داشته باشید.

تنوع مواد سالاد ماکارونی

  • شوید و انواع سبزیجات: برای تهیه سالاد ماکارونی و تن ماهی رنگارنگ‌تر می‌توانید شوید یا هر سبزی تازه دیگری که دوست دارید به مخلوط اضافه کنید. یکی از جذاب‌ها طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو است. سالاد ماکارونی با تن ماهی و سیب زمینی هم بسیار خوشمزه است.
  • تخم مرغ: تخم مرغ آب پز سفت هم یک ماده غذایی عالی برای سالاد ماکارونی تن است. کافی است ۲ عدد تخم مرغ آب پز را خرد کرده و در آخر با مواد مخلوط کنید. جزییات طرز تهیه تخم مرغ آب پز را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.
  • انواع ماکارونی شکلی: برای تهیه سالاد ماکارونی و البته بهره بردن از خواص ماکارونی می‌توانید از چندین نوع ماکارونی فرمی از جمله ماکارونی آرنجی، روتینی و فوسیلی استفاده کنید. برای آشنایی با انواع ماکارونی فرمی به کتاب کاله مراجعه کنید.
  • استفاده از کالباس و سوسیس: کالباس و سوسیس از گزینه‌های خوب برای داشتن سالاد ماکارونی متفاوت است.
  • مرغ: یکی دیگر از گزینه‌های خوب و البته سالم برای داشتن سالاد ماکارونی متفاوت، استفاده از مرغ است. طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.
  • با لوبیا: برای جذاب‌تر و البته مغذی‌تر کردن سالاد ماکارونی خوب است در آن انواع لوبیا هم اضافه کنید. طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و لوبیا چیتی یکی از رایج‌ترین‌هاست. هر چند استفاده از لوبیا سفید هم رایج ا ست.

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی

قطعا خوشمزگی سالاد ماکارونی به سس و البته ادویه‌هایی است که در آن استفاده می‌کنید. اما سوای آن استفاده از ادویه در این غذا باعث می‌شود طبع ماکارونی تعدیل شود و به این ترتیب غذای سالم‌تری هم داشته باشید. البته جزییات بیشتر برای راز خوشمزگی سالاد ماکارونی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها