طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس در ۴ مرحله – خوشمزه و آسان

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس
آسان
4-6 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

سالاد ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که برای تهیه آن دستتان باز است و می‌توانید آن را با مواد مختلف برحسب ذائقه خود تهیه کنید. در گذشته با هم طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس را مرور کرده بودیم و این‌بار می‌خواهیم طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس

  • ماکارونی یک بسته
  • سوسیس ۲۵۰ گرم
  • هویج ۴ عدد
  • نخود فرنگی پخته یک لیوان
  • ذرت پخته یک لیوان
  • خیارشور متوسط ۱۰ عدد
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم
  • فلفل دلمه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس

۱. آبکش کردن ماکارونی

آبکش کردن ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس درست مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده است که باید ابتدا ماکارونی را برای آبکش کردن آماده کنید. پس در یک قابلمه بزرگ دو سوم آب بریزید و مقداری نمک اضافه کنید و بگذارید آب به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب و نمک، ماکارونی را اضافه کنید و اجازه دهید حدود ۱۲-۱۶ دقیقه برحسب آنچه روی بسته ماکارونی درج شده بجوشد تا نرم و آماده آبکشی شود.

بعد از نرم شدن ماکارونی آن را آبکشی کنید و با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آن خارج شود و گوشه‌ای بگذارید تا باقی مراحل تهیه سالاد ماکارونی را طی کنید.

۲. تهیه مواد سالاد ماکارونی

دومین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس تهیه مواد داخلش است. پس ابتدا موادی که باید خرد شوند را مثل هویج، فلفل دلمه‌ای خیارشور و سوسیس خرد کنید. یادتان باشد بسته به علاقه خود می‌توانید این مواد را نگینی یا حتی بزرگ‌ترخرد کنید. هویج‌هایی را که خرد کرده‌اید با مقداری آب بپزید و سوسیس را یا در مقداری آب بپزید یا با مقداری روغن زیتون یا هر روغن سرخ‌کردنی دیگر تفت دهید. بعد از آن که هویج و سوسیس آماده شد، آب و روغن اضافه‌اش را بگیرید و با خیارشور و ذرت و نخود فرنگی پخته شده مخلوط کنید و به سراغ تهیه سس سالادتان بروید.

۳. تهیه سس سالاد ماکارونی

تهیه سس سالاد ماکارونی با سوسیس

یکی از رازهای خوشمزه شدن سالاد ماکارونی سس آن است. برای تهیه سس سالاد ماکارونی با سوسیس می‌توانید برحسب ذائقه خود از ماست گرفته تا سس مایونز و آبلیمو تا روغن زیتون یا ترکیب همه این‌ها با هم، سس را آماده کنید. اما در اینجا سس مایونز را با آبلیمو و روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. اگر می‌خواهید کالری ماکارونی شما کم باشد می‌توانید ماست را جایگزین کنید به این صورت که نصف ماست استفاده کنید و نصف دیگر را سس مایونز بریزید.

برای تهیه سس سالاد ماکارونی می‌توانید سس مایونزتان را خودتان در منزل تهیه کنید. طرز تهیه سس مایونز را قبلا در کتاب کاله آورده‌ایم. آن را مطالعه کنید و تجربه متفاوتی برای خود رقم بزنید.

۴. مخلوط کردن مواد و تزیین سالاد ماکارونی

مخلوط کردن سس و مواد سالاد ماکارونی با سوسیس

آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس این است که ماکارونی را با مواد آماده شده سالاد مخلوط کنید و بعد سس را رویش بریزید و مجدد همه مواد را هم بزنید تا سس کاملا به خورد مواد برود. بعد ادویه مناسب مثل آویشن یا فلفل سیاه را اضافه کنید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید.

بهتر است همه سس سالاد را ابتدا اضافه نکنید و بخشی را نگه دارید و بعد از درآوردن سالاد از یخچال آن را اضافه کنید. ضمنا قبل از سرو و تزیین سالاد ماکارونی و سوسیس باید آن را که در یخچال سرد شده به دمای محیط برسانید و بعد با استفاده از ظرف مناسب با سبزیجات رنگارنگ به شکل دلخواه تزیین کنید. سالاد ماکارونی و سوسیس شما آماده است. نوش جان!

اگر از این نوع سالاد ماکارونی خوشتان آمده توصیه می‌کنیم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی را هم مرور کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس

تهیه سالاد ماکارونی درست مثل طرز تهیه ماکارونی ساده یا حتی طرز تهیه کوکوی ماکارونی کار آسانی است اما قطعا رعایت نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن کمک بزرگی به شما در تهیه بهترین تجربه‌تان خواهد داشت.

ادویه مناسب سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی با سوسیس یا هر سالاد ماکارونی دیگری با ادویه‌هایی که به سسش می‌زنید مزه‌دار می‌شود پس حتما ادویه‌های مناسب را به کار ببرید. از مهمترین ادویه‌ها برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توان به پاپریکا، آویشن، فلفل دلمه و حتی ادویه ماکارونی اشاره کرد. یادتان باشد با اضافه کردن ادویه مناسب می‌توانید طبع ماکارونی را هم تعدیل کنید.

تنوع مواد داخل سالاد ماکارونی

حتما سالاد ماکارونی را مطابق میل خود و خانواده‌تان بپزید، به عنوان مثال اگر دوست دارد می‌توانید هر نوع سبزی دیگری از جمله کرفس خرد شده، بروکلی و حتی اسفناج و پیاز قرمز را هم به این غذا اضافه کنید یا حتی برخی از مواد را با مواد دیگر جایگزین کنید. مثلا به جای سوسیس از کالباس یا انواع پنیر استفاده کنید. همیشه دقت داشته باشید که کالری ماکارونی شما با مواد و سس آن کم و زیاد می‌شود پس سعی کنید ماکارونی را با مواد مناسب تهیه کنید.

مناسب‌ترین زمان پخت ماکارونی

برای این که سالاد ماکارونی خوبی داشته باشید بهتر است ماکارونی فرمی را حدود ۳۰ ثانیه کمتر بپزید تا این که بیشتر بپزید چون این ماکارونی به خاطر داشتن سس نرم خواهد شد. به طور کلی حواستان باشد اگر ماکارونی این سالاد را بیش از حد بپزید، وقتی مواد به آن اضافه می‌شوند، خمیر می‌شوند و قطعا این را نمی‌خواهید.

نحوه نگهداری سالاد ماکارونی

اگر قصد دارید باقیمانده این سالاد را نگهداری کنید، باید ابتدا سالاد خود را در یک ظرف بزرگ درب‌دار بریزید بعد آن را در یخچال بگذارید تا خنک و تازه بماند. اگرچه امکان قرار دادن سالاد ماکارونی در فریزر وجود دارد، اما بهتر است این کار را نکنید چون انجماد سالاد می‌تواند بر بافت کلی این غذا تاثیر بگذارد. به همین دلیل، بهتر است آن را در یک بازه زمانی پنج روزه که تازه و مناسب است بخورید.

دیدگاه ها