طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر موزارلا در خانه با تمام نکات

شنیسل مرغ با پنیر
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

نظرتان درباره یک وعده خوشمزه مثل شنیسل مرغ با پنیر چیست؟ شنیسل را می‌توان در دسته غذاهای محبوب و کم دردسری قرار داد که امروزه هم به صورت آماده و هم به روش سنتی خانگی قابل تهیه است. از آن جایی که این غذا از برش نازکی از انواع مختلف گوشت‌؛ ازجمله: گوشت گوسفندی، بوقلمون و مرغ تهیه می‌شود، نام آن را شنیسل گذاشته‌اند.

شنیسل یا شنیتسل در کشور خاستگاه آن یعنی آلمان به معنای برش یا اسلایس و بخش مهمهی از غذای آلمانی است. این برش گوشت پیش از سرخ شدن با روش‌های مختلفی که معمول‌ترین آن‌ها قرار دادن گوشت داخل پودر سوخاری است آماده پخت می‌شود. سپس داخل روغن مرغوب که خوب داغ شده سرخ می‌شود. شنیسل همراه با دورچین‌های مختلف مانند انواع سالاد یا پوره‌ سبزیجات مختلف سرو می‌شود.

گاهی برای هر چه بیشتر خوشمزه شدن، شنسیل را همراه با پنیر موزارلا سرو می‌کنند. با قرار دادن غذا داخل فر، پنیر کاملاً آب شده و ظاهری طلایی رنگ به غذا می‌دهد. شنیسل مرغ با پنیر یک غذای دوست‌داشتنی است که امروز قصد آموزش آن را به شما داریم. مطمئن باشید که همه اعضای خانواده شما، از کوچک تا بزرگ، عاشق مزه آن می‌شوند. در ادامه با طرز تهیه شنیتسل مرغ با پنیر موزارلا همراه ما باشید.

مواد لازم برای شنیسل مرغ با پنیر با سس گوجه‌فرنگی خانگی

  • سینه مرغ (200 گرم) چهار عدد
  • آرد همه منظوره نصف فنجان
  • نمک ساده یا دریایی به مقدار لازم
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
  • تخم مرغ دو عدد
  • شیر کم چرب کاله یک چهارم فنجان
  • پودر سوخاری دو فنجان
  • روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار لازم
  • گوجه گیلاسی نرم 400 گرم
  • بالزامیک غلیظ یک چهارم فنجان
  • فلفل چیلی قرمز یک عدد
  • لیمو یک عدد
  • پنیر موزارلا توپی کاله225 گرم

طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر

مرحله اول

برای تهیه ین شنیسل مرغ با پنیر خوشمزه قبل از انجام هر کاری باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 250 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس در همین حین که فر در حال گرم شدن است سینه‌های مرغ را با استفاده از گوشتکوب یا بیفتک نازک کنید تا به یک چهارم ضخامت اولیه خود برسند. یک کاسه متوسط بردارید و نصف فنجان آرد داخل آن بریزید و به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به آن اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

دو عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه دیگر بشکنید. سپس یک چهارم فنجان شیر کم چرب اضافه کنید. با هم‌زن دستی خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. دو فنجان پودر سوخاری را داخل یک کاسه جداگانه بریزید. اکنون باید سه کاسه مجزا حاوی مخلوط آرد، مخلوط شیر و تخم مرغ و پودر سوخاری داشته باشید. حالا یکی از سینه‌های مرغ را بردارید و ابتدا داخل مخلوط آرد قرار دهید. مرغ را زیر و رو کنید تا کاملاً به آرد آغشته شود.

مرحله سوم

سپس، مرغ را مستقیم وارد مخلوط شیر و تخم و مرغ کنید. همه قسمت‌های مرغ باید خوب با این مخلوط پوشانده شود. در نهایت، مرغ را وارد کاسه آخر یعنی کاسه‌ای که حاوی پودر سوخاری است کنید. با دست پودر سوخاری را روی مرغ فشار دهید تا به خوبی به مرغ بچسبد. شنیسل مرغ آماده پخت را داخل یک سینی یا بشقاب بزرگ قرار دهید. مراحل ذکر شده را به همان ترتیب برای تکه‌های دیگر مرغ تکرار کنید.

مرحله چهارم

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و داخل آن مقداری روغن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگامی که روغن گرم شد، شنیسل‌های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید. هر شنیسل باید کامل با روغن در تماس باشد و قسمتی از یک شنیسل روی شنیسل دیگر نباشد.
توجه کنید که برای سرخ کردن شنیسل‌ها حتماً از ماهیتابه بزرگ استفاده کنید؛ اینکار هم باعث سهولت در سرخ کردن می‌شود و هم به یکدست سرخ شدن شنیسل‌ها کمک می‌کند. هنگامی که یک طرف شنیسل طلایی و ترد شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به همان مقدار سرخ شود. شنیسل‌ها را پس از پخته و سرخ شدن از ماهیتابه خارج کنید و روی یک دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

مرحله پنجم

برای تهیه سس گوجه فرنگی یک کاسه بردارید و 400 گرم گوجه گیلاسی را داخل آن بریزید. گوجه‌ها را با استفاده از یک چنگال یا با میکسر له کنید. یک چهارم فنجان بالزامیک غلیظ به گوجه‌ها اضافه کنید. سپس، یک عدد فلفل چیلی قرمز را ریز خرد کنید. مراقب باشید که دستانتان را به صورت و چشمانتان نزنید. حتماً دستانتان را پس از خرد کردن چیلی خوب بشویید. چیلی خرد شده را به باقی مواد اضافه کنید. پوست یک عدد لیمو را رنده کنید و یک قاشق غذاخوری از آن را داخل کاسه حاوی سس بریزید. سس را هم بزنید. مقداری از مزه آن را بچشید و به مقدار دلخواه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله ششم

شنیسل مرغ را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن به مقدار دلخواه سس گوجه فرنگی بریزید. سپس، روی آن مقداری پنیر موزارلا بریزید و سینی را داخل فرِ از پیش گرم شده بگذارید. پس از 12-10 دقیقه، هنگامی که پنیر موزارلا ذوب و طلایی شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید.شنیسل را داخل بشقاب قرار دهید و همراه با سیب زمینی سرخ کرده یا سالاد کلم سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه شنیسل مرغ با پنیر

  • در صورت تمایل می‌توانید سس پستو آماده را جایگزین سس گوجه فرنگی کنید.
  • می‌توانید از اسفناج یا بروکلی بخارپز شده به عنوان دورچین برای شنیسل مرغ با پنیر استفاده کنید.
  • اگر هم مایل بودید می‌توانید از شنیسل مرغ با سالاد کلم به عنوان دورچین استفاده کنید. چه بهتر که شنیسل مرغ شما رژیمی هم باشد.
  • برای جدا کردن دانه‌های گوجه فرنگی بهتر است پس از له کردن، آن‌ها را از یک آبکش با اندازه توری مناسب رد کنید.

دیدگاه ها