طرز تهیه ماکارونی و پنیر حرفه‌ای به دو روش

ماکارونی و پنیر
آسان
5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

ماکارونی و پاستا از غذاهای محبوب در سراسر جهان است که به روش‌های مختلفی پخته می‌شود. ماکارونی و پنیر (Mac & cheese) یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین انواع ماکارونی است. طبق مدارک به دست آمده این غذای پرطرفدار اولین بار در قرن ۱۳ میلادی و در ایتالیا درست شده‌ است. دستور تهیه این غذای لذیذ به قدری ساده است که هر کسی با هر سطح از دانش آشپزی هم از پس آن بر‌می‌آید. در ادامه همراه ما باشید تا با دو روش پخت ماکارونی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی و پنیر بدون نیاز به فر

  • ماکارونی فرمداربه مقدار لازم
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کالهیک چهارم فنجان
  • آردیک چهارم فنجان
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • شیر کم چرب کالهدو فنجان
  • پنیر چدار کاله (رنده‌شده)دو فنجان

مواد لازم برای تهیه ماکارونی و پنیر در فر

  • ماکارونی فرمییک بسته
  • شیر کم چرب کالهدو فنجان
  • تخم‌مرغیک عدد
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله (آب‌شده) دو قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار کاله (رنده‌شده)دو ونیم فنجان
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی و پنیر بدون نیاز به فر

مرحله اول

به عنوان اولین قدم در تهیه ماکارونی و پنیر، در یک قابلمه مقداری آب و نمک و البته کمی روغن بریزید . آن را روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم

وقتی محتویات درون قابلمه به جوش آمد، ماکارونی را به آب جوش اضافه کنید. طبق دستورالعمل ذکر شده روی بسته‌بندی محصول آن را بپزید. پس از  آن که به خوبی پخته شد، ماکارونی را از روی شعله برداشته و آبکش کنید.

مرحله سوم

کره را در قابلمه‌ای بریزید و با قرار دادن روی شعله گاز اجازه دهید ذوب شود. دقت کنید کره در اثر حرارت زیاد می‌سوزد. پس از آن، آرد را به قابلمه اضافه کرده و تا مدتی هم بزنید تا خوب تفت بخورد.

مرحله چهارم

قدم بعدی، اضافه کردن مقدار لازم نمک و فلفل به مواد داخل قابلمه است. اجازه دهید موادتان حدود پنج دقیقه با حرارت شعله بپزند. در این مرحله، شیر را به آرامی اضافه کنید. حدود پنج دقیقه به طور مداوم به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که مواد قوام لازم را پیدا کنند. مراقب باشید مواد ته نگیرند. برای جلوگیری از این اتفاق هم زدن را متوقف نکنید.

مرحله پنجم

پنیر چدار را رنده کرده و به مخلوط درست شده اضافه کنید. بعد از اضافه کردن، مخلوط را هم بزنید و اجازه دهید دو تا چهار دقیقه با حرارت شعله بپزند. می‌توانید در پایان این زمان، کمی پنیر پارمسان هم به این ترکیب اضافه کنید تا عطر بهتری پیدا کند.

مرحله ششم

ماکارونی آبکش‌شده را به مخلوطی که در بالا درست کرده بودید، اضافه کنید. بعد از آن مواد را خوب هم بزنید تا مایه به خوبی در تمام قسمت‌های ماکارونی‌ پخش شود.

مرحله هفتم

ماکارونی و پنیر شما آماده است. آن را در ظرف دلخواه سرو کرده و در صورت تمایل با کمی جعفری خرد‌شده و برگ ریحان تزیین کنید. نوش جان!

طرز تهیه ماکارونی و پنیر بدون نیاز به فر

مرحله اول

درست مانند روش تهیه قبلی، در قابلمه‌ای مقداری آب و نمک و کمی روغن بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله، ماکارونی را به آب جوش اضافه کنید و طبق دستور درج شده روی بسته‌بندی محصول آن را بپزید و در آخر آبکش کنید.

مرحله سوم

کره را در قابلمه‌ای متوسط آب کنید. مراقب باشید کره شما زیاد حرارت نبیند که در این صورت می‌سوزد. آرد را به آن اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید تا آرد شما خوب تفت بخورد.

مرحله چهارم

در این مرحله، شیر را به آرامی اضافه کرده و حدود پنج دقیقه به صورت مدام ترکیب درون قابلمه را هم بزنید. پنیر چدار رنده شده را به مخلوط اضافه کنید. باز هم شروع به هم زدن کنید و اجازه دهید ترکیب شما دو تا چهار دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

ماکارونی آبکش‌شده را به مخلوطی که درست کرده‌اید اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه به همه قسمت‌های ماکارونی‌ برسد. ماکارونی و پنیر شما آماده است. در ظرف دلخواه سرو کرده و در صورت تمایل با کمی جعفری خرد‌شده و برگ ریحان تزیین کنید. البته می‌توانید ماکارونی پنیری را با سس خامه‌ای مخصوص هم آماده کنید و از طعم خاصش لذت ببرید.

فوت و فن‌های طرز تهیه ماکارونی و پنیر

  • در روش اول در زمان درست کردن مایه، مراقب جوشیدن شیر باشید چون شیر به سرعت می‌جوشد و می‌سوزد.
  • اگر به پنیر چدار قالبی دسترسی دارید بهتر است خودتان آن را رنده کنید چون اغلب این پنیر‌ها را حت‌تر آب می‌شوند.
  • برای آن که مایه شما ساختار نرم‌تر و بهتری داشته باشد پنیر را به آرامی اضافه کنید تا کامل آب شود.

دیدگاه ها