طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری خوشمزه و فوق آسان

طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

درست کردن مربای توت فرنگی در منزل به آسانی شمارش یک، دو و سه است. فقط کافی است مواد لازم را تهیه کرده با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید. این مربای خوشمزه می‌تواند یک صبحانه یا میان وعده عالی برای شما باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر را برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف شکر هستند آموزش داده بودیم و در ادامه طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری را برایتان آماده کرد‌ه‌ایم.

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی فوری

  • توت فرنگی ۲۵۰ گرم
  • شکر نصف فنجان
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری

۱. آماده کردن توت فرنگی‌ها

خرد کردن توت فرنگی برای تهیه مربا

اولین مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری درست مثل طرز تهیه مربای توت فرنگی با عسل این است که توت فرنگی‌ها را خوب بشویید و خشک کنید و سپس در غذاساز بریزید تا درشت خرد شوند. (البته می‌توانید آن را با دست هم خرد کنید.) طرز تهیه مربای توت فرنگی خرد شده را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات بخوانید.

۲. تهیه مربای فوری

تهیه مربای توت فرنگی فوری

اکنون زمان آن رسیده که توت فرنگی‌های خرد شده را در قابلمه مناسب بریزید و شکر و آب لیمو را به آن‌ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و اجازه دهید توت فرنگی‌ها روی حرارت متوسط به بالا به مدت ۱۰ دقیقه بپزند. فقط مرتب مواد را هم بزنید تا مربا غلیظ شود و روی آن حباب بپوشاند. در نهایت به همین سرعت مربای توت فرنگی شما آماده است. کافی است مربا را به شیشه مد نظرتان منتقل کنید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. این مربای خوشمزه و فوری را می‌توانید به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری و مصرف کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی فوری

تهیه و پخت مربایت توت فرنگی درست مثل طرز تهیه انواع مربای دیگر کار ساده‌ای است فقط کافی است دست به کار شوید و نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را هم رعایت کنید.

خوش‌رنگ شدن مربای توت فرنگی

برای این‌که مربای توت فرنگی شما رنگ روشنی داشته باشد بهتر است از ظروف مسی استفاده کنید.

استفاده از شکر در تهیه مربای توت فرنگی

برای تهیه مربا می‌توانید هم از شکر سفید و هم شکر قهوه‌ای استفاده کنید حتی می‌توانید عسل را جایگزین کنید. البته اگر طعم ترش و ملس مربا را دوست دارید، می‌توانید مقدار شکر را کمی کم کنید.

استفاده از آبلیمو برای تهیه مربا

استفاده از آبلیمو در مرباها چه مربای توت فرنگی باشد چه هر مربای دیگری هم کمک می‌کند مربا غلیظ‌تر شود و همچنینی از رشد باکتری‌ها و در نهایت کپک زدن و خراب شدن مربا جلوگیری می‌کند.

انواع روش‌های استفاده از توت فرنگی

یکی از روش‌‎های جذاب تهیه مربای توت فرنگی این است که برای افزایش طعم آن در آن وانیل هم استفاده کنید. طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل را با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

اما در کنار تهیه مربا می‌توانید از با توت فرنگی سس، اسموتی و مارمالاد هم تهیه کنید.

دیدگاه ها