طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی در سه سوت

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی در سه سوت
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کوکو سیب زمینی یک غذای ساده است که می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن تهیه کرد. معمولا این غذا از ترکیب ساده سیب زمینی و تخم مرغ با پیاز تهیه می‌شود اما می‌توانید آن را به گونه‌ای بپزید که تردتر باشد. طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده و طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی را قبلا در کتاب کاله مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی را که روشی برای تهیه کوکو به شکل‌تردتر است را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی

  • سیب زمینی به مقدار لازم
  • پیاز به مقدار لازم
  • تخم مرغ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به مقدار لازم
  • آرد نخودچی به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی

۱. آماده کردن مایه کوکو سیب زمینی

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی درست مثل طرز تهیه کوکوی سیب زمینی برای دو نفر این است که سیب زمینی‌ها را در آب بپزید نیاز نیست که سیب زمینی کامل پخته شود. بعد اجازه دهید سیب زمینی خنک شود سپس پوست آن را جدا کنید و سیب زمینی‌ها را رنده کنید و در کاسه بریزید. سپس در یک ظرف دیگر پیاز را رنده کنید و تمام آب اضافی آن را بگیرید و  به همان کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید در نهایت بقیه مواد، تخم مرغ، آرد، جعفری، نمک و فلفل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی اضافه کنید.

۲. پخت کوکو سیب زمینی

اکنون همه مواد را با دست خوب با هم مخلوط کنید. بعد حدود ۲ قاشق از مخلوط را بردارید و با انگشتان و کف دست خود آن را به شکل بیضی درآورید. سپس مقداری روغن را در ماهیتابه‌ای روی حرارت متوسط گرم کنید و وقتی کاملا گرم شد چند تکه کوکو را یکی یکی داخل تابه بریزید. آ‌ن‌ها را در تابه برای چند دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا قهوه‌ای شوند. از یک کاردک برای برگرداندن آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را راحت برگردانید. پس از پخته شدن هر دو طرف، کوکوی سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. این کار را برای تمام مایه کوکو انجام دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی

تهیه و پخت کوکو سیب زمینی چه با سیب زمینی پخته چه با سیب زمینی خام کار ساده‌ای است اما برای آن‌که کوکوهای شما وا نروند و شکل خوبی داشته باشند باید حتما نکات و فوت‌وفن‌های آن را بدانید.

نکاتی برای وانرفتن و ترد شدن کوکو سیب زمینی

اگر می‌خواهید کوکو شما تردتر باشد، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آرد گندم به مایه کوکو اضافه کنید. اما برای پف‌دارتر شدن کوکوی خود می‌توانید یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر به مایه کوکو اضافه کنید.

انواع روش‌های تهیه و پخت کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی به روش‌های مختلف پخته می‌شود اما رایج‌ترین تفاوت در پخت کوکو سیب زمینی آن است که گاهی در تهیه کوکو از سیب زمینی پخته و گاهی سیب زمینی خام رنده شده استفاده می‌شود. طرز تهیه کوکو سیب زمینی آبپز و طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات بیشتر مطالعه کنید.

اما در کنار این تفاوت در روش پخت، استفاده از انواع آرد هم برای ترد شدن و وا نرفتن کوکو سیب زمینی بسیار رایج است که طرز تهیه کوکو سیب زمینی با انواع آرد را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها