طرز تهیه گراتن مرغ و ماکارونی مجلسی خوشمزه

گراتن مرغ و ماکارونی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

گراتن انواع مختلفی دارد و از غذاهایی است که برای سرو در مهمانی‌ها و مجالس مختلف مناسب است. قبلا طرز تهیه انواع مختلف از گراتن‌ها را به شما آموزش داده‌ایم امروز هم با طرز تهیه گراتن مرغ و ماکارونی که قطعا مورد پسند کودکان قرار می‌گیرد، با ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن مرغ و ماکارونی

  • مرغ یک عدد
  • پیازیک عدد
  • ماکارونی رشته‌ای یک بسته
  • سس بشامل سه پیمانه
  • پنیر گودا (رنده شده) کاله150 گرم
  • کره پاستوریزه کاله 100 گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن مرغ و ماکارونی

مرحله اول

ابتدا مرغ را بشویید و بعد به همراه یک پیاز خرد شده، یک لیوان آب و مقداری نمک بپزید (آب را کشیده و تنها حدود نیم لیوان آب باقیمانده باشد).

مرحله دوم

حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شود، سپس اسکلت آن را جدا کنید، آب باقیمانده را با سس بشامل مخلوط کرده و بگذارید کمی روی حرارت بجوشد.

مرحله سوم

قابلمه‌ای را از آبجوش، نمک و کمی روغن پر کنید، ماکارونی را در آن ریخته و بگذارید بجوشد و بپزد. سپس ماکارونی را آبکش کنید و روی آن اب سرد بگیرید.

مرحله چهارم

کف ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و حدود یک سوم از سس بشامل را در آن بریزید و کمی پنیر روی آن بپاشید. نصفی از مایه ماکارونی را روی سس ریخته و سطح آن را صاف کنید.

مرحله پنجم

تکه‌های مرغ را روی آن بریزید و سپس با یک لایه دیگر ماکارونی روی آن را بپوشانید، سس را هم روی آن ریخته و مقداری پنیر روی آن بپاشید.

مرحله ششم

کره را به قطعات کوچک تقسیم کنید و روی گراتن بپینید. فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و ظرف را کف آن قرار دهید و اجازه دهید 30 دقیقه داخل آن بماند تا کف آن کمی برشته شود.

مرحله هفتم

بعد از نیم ساعت ظرف را به بالاترین طبقه فر منقل کرده و نیم ساعت دیگر اجازه دهید تا روی آن طلایی و برشته شود. گراتن شما آماده سرو است، آن را با چند برگ جعفری و گوجه گیلاسی و مقداری آویشن تزیین کنید.

دیدگاه ها