طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان؛ یک غذای فوری و گیاهی

طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر تصمیم گرفتن برای انتخاب غذایی که قرار است درست کنید دشوار است یا آن‌قدر سرتان شلوغ  است که وقت کافی برای درست کردن غذای پر زحمت یا وقت‌گیر ندارید این رسپی به کمک شما می‌آید و به سادگی برای همیشه به یکی از غذاهای محبوب شما تبدیل می‌شود. حتی زمانی که می‌خواهید یک غذای خوب اما ساده بخورید پاستا اسفناج و پارمسان بهترین گزینه است.

چه کسی گفته غذاهای خوشمزه حتما دستور پخت پیچیده‌ای دارند؟ شما می‌توانید با پنج قلم یک غذای لذیذ بپزید. مواد اولیه‌ آن مثل پاستا با سس گوجه فرنگی در دسترس است و می توانید از هر نوع پاستایی که دوست دارید استفاده کنید. اگر می‌خواهید به دستور آن مرغ اضافه کنید ولی ورژن گیاهی آن بسیار خوش‌طعم است؛ اگر هم وگان هستین می‌توانید این غذا را با به جای کره با روغن گیاهی تهیه کنید و پنیر پارمسان را هم از دستور تهیه آن حذف کنید. گاهی زیبایی در سادگی است، پس نگران شام امشب نباشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا اسفناج و پارمسان

  • پاستا۲۵۰ گرم
  • کره کالهسه قاشق غذاخوری
  • سیردو حبه
  • اسفناجپنج یا شش پیمانه
  • پنیر پارمسان کالهنصف پیمانه
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا اسفناج و پارمسان

مرحله اول

یک قابلمه‌ی بزرگ را تا نیمه پر از آب کنید و روی شعله‌ی زیاد گاز قرار دهید تا جوش بیاید و سپس به آن نمک اضافه کنید.

حالا پاستا را درون آب در حال جوش بریزید تا مغز پخت شود اما بیرون آن کاملا نرم نشده باشد(آلدانته). سپس پاستا را آبکشی کنید اما نصف آب آن را نگه دارید.

مرحله دوم

همان قابلمه را بردارید و کره را درون آن بریزید تا نرم شود. سیر را اضافه کنید و یکی، دو دقیقه تفت دهید.

اسفناج و پاستا را اضافه کنید و گاهی آن را هم بزنید تا برگ‌های اسفناج له شوند. اگر احساس کردید پاستاها در حال خشک شدن هستند کمی آب پاستا به آن اضافه کنید. معمولا یک سوم پیمانه آب پاستا کافی است.

مرحله سوم

یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا زمانی که با مواد مخلوط شود. نمک، فلفل و هر ادویه‌ای که دوست دارید را هم اضافه کنید و مزه پاستا را بچشید.

مرحله چهارم

پاستا را درون یک ظرف بزرگ بکشید و بقیه‌ی پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید. این غذا باید بلافاصله سرو شود. برای تزئین می‌توانید کمی میوه‌ی کاج یا گردوی خرد شده روی مواد بپاشید.

نکاتی درباره اسفناج

میزان فیبر در اسفناج دو برابر سایر سبزیجات است که به هضم غذا کمک می‌کند و قند خون را پایین نگه می‌دارد و با ایجاد حس سیری از زیاد خوردن جلوگیری می‌کند. این سبزی غنی از ویتامین‌های A، C، E، Dو K است که در کنار بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم و آنتی اکسیدان‌های قوی برای جلوگیری از پوکی استخوان، فشار خون بالا و گرفتن رگ‌ها بسیار مفید است.

فوت و فن آشپزی

  • می‌توانید به جای پاستا از نودل استفاده کنید.
  • ادویه‌های آسیاب نشده همواره عطر و طعم بهتری دارند پس بهتر است که از فلفل آسیاب نشده استفاده کنید.
  • آلدانته به درجه‌ای از پختن گفته می‌شود که نه زیاد نرم است و نه زیاد سفت( شبیه به مرحله‌ای که می‌خواهید برنج را آبکشی کنید).
  • پاستا غذایی است که باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو شود و اگر سرد شود و دوباره آن را گرم کنید زیاد خوش‌طعم نخواهد بود.

دیدگاه ها