طرز تهیه املت با رب قهوه خانه ای حرفه ای و خوشمزه

طرز تهیه املت با رب
آسان
2-3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

گاهی وقت‌ها املت، آن هم املتی که سریع آماده شود بهترین گزینه برای صبح‌های روزمره است. پس اگر دوست دارید طعم خوشمزه‌ و متفاوتی از املت را تجربه کنید که حال و هوای قهوه خانه‌‌ای داشته باشد و مثل طرز تهیه املت شاپوری و طرز تهیه املت تبریزی اصلی تجربه متفاوتی برایتان ایجاد کند در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه املت با رب را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه املت با رب

  • رب ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه املت با رب

۱. تفت دادن رب

تفت دادن رب برای تهیه املت با رب

اولین مرحله از طرز تهیه املت با رب این است که تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و وقتی داغ شد رب گوجه فرنگی را داخل آن بریزید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید فقط حواستان باشد که به تابه نچسبد.

۲. اضافه کردن تخم مرغ و پخت املت

پخت املت با رب گوجه

حالا وقت اضافه کردن تخم مرغ‌هاست. ابتدا آن‌ها را در ظرفی شکسته سپس به تابه اضافه کرده و هم بزنید. حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید املت خوب بپزد. در این مرحله می‌توانید نمک و فلفل را اضافه کنید. این املت را عصر یا صبح در کنار بربری (نان معروف و خوش طعم ایرانی) میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه املت

اگر دوست دارید حال و هوای غذا خوردن در قهوه خانه را تجربه کنید تهیه املت با رب را حتما در منزل انجام دهید. فقط یادتان باشد بهتر است از ظروف روحی استفاده کنید تا املتتان کاملا حال و هوای املت قهوه‌خانه را داشته باشد و البته به نکات زیر هم دقت کنید.

انواع املت به سبک ایرانی

املت از آن دسته غذاهایی است که در دنیا با مواد مختلف تهیه می‌شود و معمولا جزو وعده صبحانه است و در دسته غذا با تخم مرغ قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید با تهیه انواع صبحانه با تخم مرغ آشنا شوید می‌توانید مطلب انواع املت برای صبحانه و ۱۰ صبحانه با تخم مرغ را در کتاب کاله بخوانید. از طرف دیگر املت اصیل معمولا با گوجه یا ترکیب گوجه و رب تهیه می‌شود.

نکات مهم برای تهیه املت رب گوجه به سبک قهوه خانه‌ای

املت با رب قهوه خانه ای

یکی از نکات جالب در مورد املت‌های قهوه‌خانه‌ای این است که در این املت‌ها به هدر ندادن تخم مرغ بخاطر چسبیدن به ظرف اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود چون اگر دقت کرده باشید در املت رب گوجه قهوه‌خانه‌ها در حواشی ظرف تخم مرغی نچسبیده است. قهوه‌خانه‌چی‌ها برای این کار ابتدا سفیده تخم مرغ را در مرکز ظرف می‌ریزند و بعد هم می‌زنند تا خوب خودش را بگیرد در نهایت زرده را اضافه می‌کنند و هم نمی‌زنند تا سفت شود و بعد آن را با کل مواد ظرف قاطی می‌کنند.

انواع غذا به سبک قهوه خانه

حالا که با تهیه املت با رب به سبک قهوه خانه آشنا شدید. نوبت آن است که طرز تهیه املت با گوجه رنده شده به سبک قهوه خانه و سوسیس تخم مرغ به سبک قهوه‌خانه را هم امتحان کنید.

دیدگاه ها