طرز تهیه پاستا بیکن خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه پاستا بیکن
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاستا از آن دسته‌ غذاهایی‌ست که حسابی دست آشپز را برای خلاقیت و ایده‌های جدید باز می‌گذارد. پس بد نیست هرزگاهی آن را با سس‌های جدید امتحان کنید تا همه سلیقه‌ها از آن لذت ببرند. پاستا بیکن یکی از همان رسپی‌هایی است که حتما باید امتحانش کنید.

پاستا در کنار حجم بالای کربوهیدرات که می‌تواند رژیم شما را به دردسر بیندازد، خواصی دارد که با دانستن آن‌ها تصمیم می‌گیرید این غذا را با رعایت اصول سلامتی و رژیم، در برنامه غذایی‌تان حفظ کنید. از این خواص می‌توان به ویتامین آ، اسید فولیک، سلامت عضلات و … اشاره کرد. همچنین اگر هدف افزایش وزن را دارید، بهتر است از این منبع خوب غافل نشوید. در این مطلب طرز تهیه پاستان بیکن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مواد لازم برای پاستا بیکن

  • روغن زیتونیک قاشق غذاخوری
  • سیر (رنده شده)دو حبه
  • تره فرنگی (خرد شده) 300 گرم
  • بیکن دودی (خرد شده)هشت ورقه
  • پاستا 800 گرم
  • پنیر صبحانه 100 گرم

طرز تهیه پاستا بیکن

مرحله اول

روغن را داخل یک تابه نچسب بریزید و روی شعله قرار دهید، پس از این‌که گرم شد سیر را تفت داده و تره فرنگی خرد شده را به همراه‌ دو قاشق غذاخوری آب، به تابه اضافه کنید.پس حدود 10 دقیقه تره‌ها کاملا نرم شده‌ و تغییر رنگ می‌دهند.

سپس ورقه‌های خرد شده بیکن را داخل تابه ریخته و حرارت را کمی بیشتر کنید تا کاملا سرخ شوند.

مرحله دوم

حالا پاستا را براساس دستور روی بسته بپزید و پس از پایان پخت، حدود یک لیوان از آب آن را در ظرفی نگه‌دارید. می‌توانید از سس ریحان برای طعم‌دار شدن پاستا استفاده کنید.

مرحله سوم

پنیر را به تابه بیکن و تره فرنگی اضافه کنید و مقداری از آب پاستا را نیز داخل تابه بریزید تا سس غلیظ‌تر شود. حالا کمی شعله گاز را بیشتر کنید و سریع هم‌بزنید. پس از این‌که سس آماده شد، می‌توانید پاستا را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا دانه‌های پاستا کاملا طعم‌دار شوند. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید.

چند نکته

  • معمولا برای تهیه این نوع پاستا از سس یا پنیر دیگری استفاده نمی‌شود اما شما بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید پنیر پارمسان استفاده کنید.
  • اگر علاقه‌مند بودید، می‌توانید به سس‌تان پودر فلفل سیاه یا پاپریکا اضافه کنید.

دیدگاه ها