طرز تهیه پیتزا پنیر

آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

عاشقان پنیر، این بار می‌خواهیم طرز تهیه یک نوع پیتزا که فقط و فقط با پنیر پیتزا درست می‌شود را در اختیارتون قرار دهیم. پیتزا پنیر یکی از ساده‌ترین و لذیذ‌ترین پیتزاها است که می‌توانید در خانه درست کنید. این پیتزا از سه نوع پنیر پیتزا رنده شده، پارمزان و موزارلا تهیه شده و آماده‌سازی و پخت آن حدود ۲۵ دقیقه زمان می‌برد. با کتاب کاله همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا پنیر

  • خمیر پیتزا پمینایک عدد
  • سس کچاپ کالهچهار قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا رنده شده کاله۱۵۰ گرم
  • پنیر موزارلا کاله۱۵۰ گرم
  • پنیر پارمسان کاله۱۵۰ گرم
  • ریحانمقداری برای تزیین

طرز تهیه پیتزا پنیر

مرحله اول

ابتدا فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌ گراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود.کف قالب یا ظرف مورد نظری که می‌خواهید داخل فر قرار دهید را به کمک روغن کمی چرب کنید سپس خمیر پیتزا پمینا کاله را روی ظرف قرار دهید.

مرحله دوم

روی خمیر را هم کمی با روغن چرب کنید سپس سس کچاب را روی خمیر بمالید تا کاملا خمیر را بپوشاند. پنیر‌ها را به ترتیب پنیر پیتزا رنده شده، موزارلا و پارمزان روی سطح خمیر بریزید. اگر دوست داشتید لبه‌های خمیر کریسپی و طلایی‌رنگ شوند، از مقدار کم‌تری پنیر برای کناره‌های خمیر استفاده کنید.

مرحله سوم

برگ ریحان‌های تازه را خرد کنید و روی پنیر پیتزاها بریزید.در ادامه خمیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و تا زمانی که خمیر کاملا ذوب و به رنگ طلایی شود، داخل فری که از قبل با درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید. نکته مهم در تهیه پیتزا درجه حرارت بالای فر و گرم بودن فر قبل از قرار دادن خمیر درون فر است. بنابراین فر را حتما از قبل گرم کنید.

مرحله چهارم

بعد از این که پیتزا را از فر بیرون آوردید، آن را با آویشن تزیین کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

دیدگاه ها